Vilka inlåsta, på rättspsykiatrisk vård eller fängelse, har suttit längst i nuläget? Räknar upp de jag känner till;
Johan Nilsson, f 1962 - Sitter på sluten psykiatrisk vård för två mord, det andra utfört då han hade permission från rättspsyk. Inlåst sedan 1982 (37 år).
(FB) Mördade först pappa sedan mamma, Robertsfors 1982 och 1984
Jan Erik Swanström, f 1955 - Sitter på sluten psykiatrisk vård för bl a mordförsök, människorov och våldtäkt mot barn. Inlåst sedan 1987 (32 år).
Tommy Alexandersson, f 1948 - Avtjänar livstidsstraff för dubbelmord samt trippelmord i Stockholm. Inlåst sedan 1988 (31 år). Har inte fått sitt straff tidsbestämt.
(FB) Suttit nära 30 år i fängelse, Tommy "Slaktarn" Alexandersson?
John Ausonius, f 1953 - Avtjänar livstidsstraff för bl a två mord, flera mordförsök och grova rån. Inlåst sedan 1992 (27 år). Har inte fått sitt straff tidsbestämt.
(FB) Vad gör Lasermannen idag? (Sammanfogade ämnen)
Leif Rickardsson, f 1962 - Avtjänar livstidsstraff för rånmord i Linköping. Inlåst sedan 1995 (24 år). Har inte fått sitt straff tidsbestämt.
(FB) Gräsligt mord i Johannelund(Linköping) 1995!
En person som saknas på min lista är en man som i slutet av 1980-talet dömdes till sluten psykiatrisk vård för våldtäkt. Han bröt sig in i en villa i Stockholm och våldtog kvinnan som bodde där. Han rymde från rättspsyk för några år sedan och hans bild visades i media. Är det någon som vet vilken man jag tänker på? Eller har fler namn till listan?