2026-03-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Hahahahahahahaha 😂😂😂 tack för det, tårarna flödar 😂😂😂😂😂😂😂

Du hamnade i rätt forum det märks ju 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vad gör du i detta forum om du har ett sånt förakt mot det ? Och vad är så roligt, vi talar om barn som far illa?
Citera
2026-03-12, 16:52
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Hur vet du att det inte går att verifiera vad han har kommit fram till? Hur vet du att han inte hjälper föräldrarna?
Du vet, det finns något som heter sekretess och tystnadsplikt, vilket bla. du har svårt för att förstå vad det är.

Varken tystnadsplikt eller sekretess gäller för en privatperson.
Citera
2026-03-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Självklart fattade inte Liam vad han menade och bad honom upprepa sig ett tiotal gånger till.
Oavsett är det här den typiska konspirationen/rättshaverin alltid tar fart. Av någon anledning har rättshaverister fått för sig att bara för att man är politiker har man någon form av makt att plocka barn på eget bevåg. Det är inte samma politiker som fattar beslut om lvu och placeringar som sitter i nämnden vid prövningstillfället. Alltså kan sagd politiker inte påverka var barnet till slut hamnar.

Vidare verkar FU vara av uppfattningen att folk jobbar dygnet runt och alltid ska vara tillgängliga att nå på telefon. Att klockan är 16-17 och de flesta arbetat färdig för dagen verkar de hemmasittande bidragstagarna inte känna till.

Det är extremt allvarligt ur ett jävperspektiv att nämndpolitiker (eller kommunalpolitiker i arbetsutskott eller styrelse och fullmäktige) är fosterhem med uppdrag från samma kommun.
Citera
2026-03-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Varken tystnadsplikt eller sekretess gäller för en privatperson.

Okej, då tar vi nog och avslutar denna diskussionen innan du gör bort dig ännu mer.
Citera
2026-03-12, 16:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det är extremt allvarligt ur ett jävperspektiv att nämndpolitiker (eller kommunalpolitiker i arbetsutskott eller styrelse och fullmäktige) är fosterhem med uppdrag från samma kommun.

Nu gällde det politiker generellt. Du får nog börja läsa vad man skriver. Det är helt okej att vara politiker och familjehem då du inte är involverad i processen kring barnet.

Citat:
Okej, då tar vi nog och avslutar denna diskussionen innan du gör bort dig ännu mer.

Det tycker jag faktiskt inte att vi gör. Är du av annan uppfattning? Vänligen hänvisa till lagar idag och inte från 1800-talet.
Citera
2026-03-12, 16:59
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Hur vet du att det inte går att verifiera vad han har kommit fram till? Hur vet du att han inte hjälper föräldrarna?
Du vet, det finns något som heter sekretess och tystnadsplikt, vilket bla. du har svårt för att förstå vad det är.

Jag kan ju inte verifiera något eftersom det enda jag har att gå på är vad han säger själv.
Citera
2026-03-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag kan ju inte verifiera något eftersom det enda jag har att gå på är vad han säger själv.

Det är väl så synd för dig. Jag kan utan svårigheter verifiera vad han påstår. Det kan alla med rätt kompetens.
Citera
2026-03-12, 17:15
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det är väl så synd för dig. Jag kan utan svårigheter verifiera vad han påstår. Det kan alla med rätt kompetens.

(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.

Ok förklara för mig hur jag ska verifiera dessa bevis som han inte kan dela med sig av.

Alltså inte att det begåtts fel i utredningar i allmänhet, det vet väl de flesta att så är fallet. Hur verifierar du att bevisen som personen påstår sig ha är korrekta?
Citera
2026-03-12, 17:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.

Ok förklara för mig hur jag ska verifiera dessa bevis som han inte kan dela med sig av.

Alltså inte att det begåtts fel i utredningar i allmänhet, det vet väl de flesta att så är fallet. Hur verifierar du att bevisen som personen påstår sig ha är korrekta?

Om socialsekreterare inte kan åka fast när de hittar på i barnutredningar och de har press uppifrån att få igenom ett LVU. Kan du inte tänka dig att det någon gång förekommer olika former av fusk i utredningen för att få med sig domstolen? Eller menar du att alla LVU-utredningar är 100% korrekta, sakliga och objektiva?
Citera
2026-03-12, 17:20
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om socialsekreterare inte kan åka fast när de hittar på i barnutredningar och de har press uppifrån att få igenom ett LVU. Kan du inte tänka dig att det någon gång förekommer olika former av fusk i utredningen för att få med sig domstolen? Eller menar du att alla LVU-utredningar är 100% korrekta, sakliga och objektiva?

Nej jag har aldrig någonsin påstått att 100% av alla LVU-utredningar är korrekta, jag säger ju till och med att så inte är fallet i meddelandet du citerar och svarar på.
Citera
2026-03-12, 17:22
Medlem
Citat:
Eller så vänder vi på det; att socialtjänsten inte lyssnar på barnen, än mer pratar med barnen, om hur de har det i fosterhemmen som hela tiden misshandlar, utnyttjar och vanvårdar barnen... Att ett barn uttrycker att "pappa inte är snäll" kan betyda hundra olika saker, främst att pappan kanske är sträng och sätter gränser och regler.

Vi ser här åter igen att pendeln kan slå åt båda hållen och det är således ett systemfel att socialtjänsten inte följer upp och har kompetensen att lyssna på barnen, OAVSETT vilket håll det går.
Självklart slår det åt flera håll och är av största vikt att lyssna och värdera vad barnet säger och tydligt fråga mer om något inte är tydligt , krävs dessutom att det är rätt kemi mellan barn och den som vill ha riktiga svar så att barnet känner att allt de säger är ok
Citera
2026-03-12, 17:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej jag har aldrig någonsin påstått att 100% av alla LVU-utredningar är korrekta, jag säger ju till och med att så inte är fallet i meddelandet du citerar och svarar på.

Är det inte lite konstigt att socialsekreterare sitter och ändrar i vad som står i läkar och BUP-journaler och ställer egna diagnoser i egenskap av socionomer? Där har du problemet med deras utredningar. De gör tolkningar och ställer egna diagnoser utan utbilding för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in