2026-03-11, 23:34
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du sa ju att du hade fått tillgång till utredningar där du kan påvisa felaktigheter, varför ser du inte till att dessa felaktigheter kommer till kännedom för domstolarna?

Sekretessen är inte hans. Han får inte.
Citera
2026-03-11, 23:35
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag kan inte kommentera andras utredningar och vad jag gjort exakt. Men det har varit till stor hjälp. Det vet jag.

Gömmer dig bakom sekretess mao.
Så hur många barn har du fått hem?
Citera
2026-03-11, 23:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Hur är det här relevant till vad jag frågade, kurt-sune har ju granskat kvaliteten på utredningen själv redan. Jag undrar varför han inte presenterat felaktigheterna i utredningen till domstolen.
Därför det är SOC utredning som är det som nämnden utgår ifrån. Vad som skrivs i den utredning blir vedertaget.
Det fungerar inte som i den allmänna domstolen i förvaltningsrätten.
Citera
2026-03-11, 23:37
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Sekretessen är inte hans. Han får inte.

Tror jag bestämt mig för jag har granskat ännu fler utredningar än kurt-sune, de var allihop av hög kvalitet och samtliga beslut om LVU var 100% korrekta.
Citera
2026-03-11, 23:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det ska du såklart inte göra. Men hur ska jag kunna veta att det du säger är sant om du inte har belägg för någonting? Det kanske finns offentliga uppgifter? Men strunt samma. Jag orkar inte lägga min tid här mer. Det ger ingenting . Ha en trevlig kväll! Koka inte över och få hjärnblödning bara.
Hur är en människa funtad som håller på som du när IVO visar så allvarliga fel och risken att barn skadas eller till och med avlider? Det är en psykologisk gåta. Och du postar till och med en ”glad gubbe”.
Citera
2026-03-11, 23:39
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Därför det är SOC utredning som är det som nämnden utgår ifrån. Vad som skrivs i den utredning blir vedertaget.
Det fungerar inte som i den allmänna domstolen i förvaltningsrätten.

Beslutet omprövas ju var 6:e månad, jag ville veta hur domstolen ställde sig till hans granskningar, men han verkar ju inte ens informerat domstolarna alls, låter ju inte så bra om man nu sitter på bevis.
Citera
2026-03-11, 23:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Beslutet omprövas ju var 6:e månad, jag ville veta hur domstolen ställde sig till hans granskningar, men han verkar ju inte ens informerat domstolarna alls, låter ju inte så bra om man nu sitter på bevis.
Socialtjänsten har inte rätt i 97 % av alla deras fall.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/omplacering-av-ludwig-togs-upp-i-ratten

Färska siffror från Domstolsverket ger henne rätt. Domstolarna gick på socialtjänstens linje i nästan 97 procent av alla LVU-ärenden som togs upp under 2023 och 2024.

Socialen får rätt – trots kritik mot deras underlag
Madeleine Onnela och andra personer med insyn i den här typen av ärenden säger till SVT att socialtjänsten ibland drar slutsatser kring faktorer de saknar professionell kompetens att bedöma, utan att ta hjälp av externa sakkunniga.

Förvaltningsrätten fungerar inte som den allmänna domstolen gör.
Citera
2026-03-11, 23:46
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Socialtjänsten har inte rätt i 97 % av alla deras fall.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/omplacering-av-ludwig-togs-upp-i-ratten

Färska siffror från Domstolsverket ger henne rätt. Domstolarna gick på socialtjänstens linje i nästan 97 procent av alla LVU-ärenden som togs upp under 2023 och 2024.

Socialen får rätt – trots kritik mot deras underlag
Madeleine Onnela och andra personer med insyn i den här typen av ärenden säger till SVT att socialtjänsten ibland drar slutsatser kring faktorer de saknar professionell kompetens att bedöma, utan att ta hjälp av externa sakkunniga.

Förvaltningsrätten fungerar inte som den allmänna domstolen gör.

Men jag frågar ju specifikt om Kurt-sunes egna granskningar, som han inte ens presenterat för en domstol, jag frågar varför han inte gjort det, vad är det du tror du besvarar? För det är ju inte vad jag undrar iallafall.
Citera
2026-03-11, 23:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Gömmer dig bakom sekretess mao.
Så hur många barn har du fått hem?

Det är väl en jäkla skillnad om jag inte vill outa känslig info på flashback och om soc gömmer undan centrala bevis för domstol och nämnd?

Frågan är snarare hur många LVU jag stoppat...
Citera
2026-03-11, 23:47
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Men jag frågar ju specifikt om Kurt-sunes egna granskningar, som han inte ens presenterat för en domstol, jag frågar varför han inte gjort det, vad är det du tror du besvarar? För det är ju inte vad jag undrar iallafall.
Oavsett så är det så att FR helt enkelt skiter i det. De kunde dessutom undanhålla bevis i Malinfallet. Det går inte till på samma sätt i FR som AD
Citera
2026-03-11, 23:48
Medlem
Totiuss avatar
Jag har tidigare varit mycket kritisk till IVO och menat att de gör för lite och får för lite resultat. Men när jag ser det sjuka vanvett som visas av de som försvarar socialtjänsten börjar jag undra om jag underskattat det IVO har att göra med. Att det är såhär sjukt som jag sett här de senaste dagarna trodde jag faktiskt inte. Mot dårar kämpar även IVO förgäves, kan man kanske tycka.

Fy fan, vilka sjuka beteenden som synliggörs här. Det är helt jävla otroligt. Det här är faktiskt värre än vad jag trodde. Och det vill inte säga lite.
Citera
2026-03-11, 23:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tror jag bestämt mig för jag har granskat ännu fler utredningar än kurt-sune, de var allihop av hög kvalitet och samtliga beslut om LVU var 100% korrekta.

JA du har väl bara läst utredningen och domen, men glömde visst bort att kontrollera allt mot rådatan va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in