Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Om jag säger så här:
Det sker ca 40 miljoner flygningar per år. 50 av dessa plan kraschar. 1,25 krascher per miljon flygningar.
Det är lite samma sak här. Det sker felaktigheter inom alla verksamheter. Om man klumpar ihop alla felaktigheter och pumpar ut informationen överallt och vinklar information så kommer det se ut som att det är helt åt helvete.
Medier skriver om alla flygplanskrascher som sker och då kommer folk tänka att flygplan är farligt att resa med. Det är samma sak som du pratar om i den här tråden.
Ja men du förstår inte problemet här. Det finns inga straff i princip för socialsekreterare som sitter och hittar på i barnutredningar. Jag har granskat flera barnutredningar och samma typer av fel och fusk förekommer som av en händelse i varje utredning jag gick igenom.
Jag skulle säga att det är satt i system detta och många föräldrar vittnar och larmar om precis samma sak.
Socialtjänsten är en extremt farlig myndighet, utan ansvar om det blir fel och som inte drar sig för att hitta på och skarva för att få igenom LVU. Det är inte ok någonstans och man kan inte skylla på domstolen för att soc gör så här.