Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Om det skulle vara så att socialtjänsten skulle skriva felaktiga uppgifter så är det så klart bedrövligt. Det har säkerligen hänt. Det säger jag inget om. Jag har inte upplevt det själv på något sätt. Det är egentligen bara ord från andra. Men jag vill gärna ha lite mer på fötterna innan jag tror på det. Det är detta som är problematiskt med LVU-kampanjen. Folk gillar att gå ihop och dreva. Det blir så extremt allting.
Det händer hela tiden. jag har sett så många utredningar med rena påhitt nu att jag tappat räkningen: Det skrämmer mig att domstolarna inte kontrollerar detta när det är en så extrem åtgärd.
LVU-kampanjen tror jag knappast existerar egentligen. Det är ett påhitt från statens sida, där de tagit några felaktiga citat och försöker göra det till att all kritik mot socialtjänsten är felaktig och ett hot mot rikets säkerhet. Men en stor del av kritiken var ju egentligen fullt befogad, men just LVU verkar vara ett känsligt ämne för staten, eftersom vartenda felaktigt LVU är en megaskandal för staten och brott mot mänskliga rättigheter osv. Därav orkar staten inte ta den debatten och då plockar man istället fram halmgubbarna och slår ner dem istället för att diskutera sakfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Du verkar vara en sådan som inte kan ha två tankar i huvudet samtidigt (no offense). Du har bestämt vad du tycker och vill inte inse att det garanterat finns delar av det du säger som inte stämmer. Jag är iallafall öppen för att ändra åsikt om tillräckliga bevis för motsatsen finns.
Jag kan inte ha någon annan åsikt efter vad jag själv vittnat om. Kritiken mot soc är enligt mitt sätt att se på det till största fel fullt befogad. LVU-kampanjer engagerar jag mig inte i. Däremot när soc placerar barn felaktigt med påhittad information. Det gör mig mycket beklämd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Bevis för mig skulle kunna vara att varenda möte med socialtjänsten spelats in av föräldrarna. Kring vad som sagts och att när man sedan jämför med vad som står i den färdiga utredningen kan se att det som står inte var det som sades.
Tekniken finns och soc spelar ju redan in möten med AI-teknik, men de sitter ju fortfarande och trixar med texten i utredningarna tyvärr och skriver sagor