Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle69
Lite åt det hållet jag tänker mer "nya" lagen 1a April, polisen ska jobba som Dumpen. Kan nästan garantera att det öppnar massor för en bra försvarsadvokat.
För att den lagen ska fungera bör Dumpen lägga ner innan dess och försvinna totalt digitalt. Vi har som sagt sett friande dom pga Dumpen. Precis samma problem. (Jag undrar innerligt om någon tänkt på det inom rättsväsendet)
Dessutom hinner dom ducka för GDPR/Utgivningsbeviset som säkerligen kommer inom kort. Vi är precis i utkanten av normal tid för domslut inom CJEU + ytterligare förtalsanmälningar. Är väl iallafall 2 som sagt dom kommer stämma. 744 och.. 7.. vad han nu hade för nummer. Han med rosen på hotellet.
Det är moment 22. Dumpen säger de behövs tills polis kan ta över. Polis kan inte ta över eller börja först efter Dumpen lagt ner. Ungefär.
För om inte polis tar över, säger Dumpen. Se vi måste fortsätta för polis kan fortfarande inte.
Om polis börjar, så kommer Dumpen hänvisa att de inte lyckas tillräckligt bra.
Om polis i samarbete med Dumpen lyckas ta över chattar och där igenom döma folk, så kommer de ta åt sig äran och där med fortsätta.
Om Polis lyckas ta över chattar ifrån Dumpen och i rätten så frias personer både pga text som varit emellan fiskare och åtalad samt som du påvisar en försvarsadvokat som puttar ner ärendet ifrån bortom rimligt tvivel till att det finns rimligt tvivel och personen går fri. Så kommer de ju fortsätta i samma spår med att polis inte har tillräckligt med verktyg och mer måste göras.
Om Dumpen publicerar och publicering används i rättegång för att sänka straffet, så kommer ju Dumpen gnälla.
Om straffet är för lågt, kommer Dumpen att gnälla.
Finns inget scenario som leder till att de skulle sluta även om de sagt "När polisen har de verktyg de behöver och kan göra vårat jobb så behövs inte vi". Det kommer alltid att finnas någon anledning till att de skall finnas kvar. Jag tror starkt att det är lite moment 22 där deras existens skapar problem som de kommer använda som anledning till att fortsätta finnas för att de finns är problemet att polis inte kan arbeta. Vilket leder till ett behov utav att de måste fortsätta finans vilket leder till att polis inte kan arbeta. Som sagt moment 22.