2026-03-08, 15:58
Medlem
Har jag missförstått?? Jag är kvinna och gör så för att visa att jag är giftasmaterial, en redig bonnmora som inte är rädd för att hugga i. Anpassar även varorna efter kvinnlig fräschör, toapapper och snacks och sånt är bara att beställa hem.

Mäns varor och korgar har jag aldrig reflekterat över, de är ju ”som de är”…
Citera
2026-03-08, 16:18
Medlem
ovikspojkens avatar
>Säg att du är en rutten singel kattmamma utan att säga det
Citera
2026-03-08, 16:21
Medlem
Uppenbar trolltråd, alla som nappar borde skämmas.
Citera
2026-03-08, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av superlatens
Uppenbar trolltråd, alla som nappar borde skämmas.
Nej det tror jag inte. Jag blir alltid imponerad i kön i olika matbutiker när jag ser män bära på varukorgarna.
Citera
2026-03-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Jag vet inte hur många som busvisslar och härjar med brudar på stan, överlag är det väl kanske ett fåtal manliga "röt-ägg" som håller på?? och det drabbar massa kvinnor.

Så länge du inte gör det så är du en del av problemet. Inte en del av lösningen. Då är du en medlöpare till sexism"
Jag sköter mig själv och respekterar andra, har inget behov av att rädda kvinnor, barn eller män. Tror att det främst är en kamp för er kvinnor.

Det finns ju det här oxå #intedinkvinna

Det är en stor majoritet. Skulle nästan säga 98%.

Med andra ord så bryr du dig inte. Du frågade vad du skulle göra åt det. Jag svarade, men du vill inte göra detta. För du är själv en mansgrissexist.
Citera
2026-03-08, 16:40
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
BÄRKORGAR!

Du menar du skiljer på bärkorgar och varukorgar?
Citera
2026-03-08, 16:47
Medlem
rotfrukts avatar
Alla kvinnor som har sin korg på golvet gör det bara för att visa upp sina vältränade rumpor när de böjer sig ner.
Så är det, för det har jag och min kompis bestämt.
Citera
2026-03-08, 16:52
Medlem
Jag personligen gör det för att det blir ETT större lyft då om korgen är full med varor i stället för upp, ner, upp, ner, upp, ner. Att någon skulle bli imponerad av det är aldrig något jag reflekterat över, alls.
Citera
2026-03-08, 16:59
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Det är en stor majoritet. Skulle nästan säga 98%.

Med andra ord så bryr du dig inte. Du frågade vad du skulle göra åt det. Jag svarade, men du vill inte göra detta. För du är själv en mansgrissexist.
Jag kan inte ens komma på när det hände senast, att jag såg grabbar/män typ vissla mot kvinnor, jag hade inte brytt mig. Inte nu heller efter dina råd. Troligtvis hade jag brytt mig om någon blev slagen eller våldtagen. Det är ju skillnad.

Det är en stor majoritet. Skulle nästan säga 98% Ja, jag kanske gör det lite mer diskret, kollar in lite bröst och sånt, men inte så att jag skriker ut det och efter att jag spanat lite så behandlar jag ju inte kvinnor som vandrande bröst.

Alltså jag noterar det på en yt-nivå och fortsätter inte att lägga för stor vikt vid det, så då handlar det inte om objektifiering

Citera
2026-03-08, 17:03
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselDatsun
Jag personligen gör det för att det blir ETT större lyft då om korgen är full med varor i stället för upp, ner, upp, ner, upp, ner. Att någon skulle bli imponerad av det är aldrig något jag reflekterat över, alls.

Jag brukar kavla upp ärmarna och lyfta korgen upp, ner, upp, ner, upp, ner, upp, ner.
Några blir förvirrande men många kvinnor blir märkbart imponerade av det. Dessutom är det "vardagsmotion"
Citera
2026-03-08, 17:03
Medlem
Det är ju trevligt om min fru blir kåt på mig men jag hoppas att det är av andra anledningar än att jag ställer upp matkorgen av praktiska själ när vi ska betala.... denna tråd måste startats på fyllan!!
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Citera
2026-03-08, 17:18
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Vi blir inte det. jag är kvinna och gör så själv. Hur tungt tror du det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in