2026-03-08, 17:27
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Som vanligt så kastar sig Flashback-pöbeln över en kvinna som belyser ett sexistiskt problem och säger att en inte är kvinna och att en är incel osv. Ni projicerar bara era egna problem på mig. Alla vet att Flashbacks män är incels, kvinnohatande incels.

Är ju till och med flera som erkänner att de ställer korgen där med en sexistisk baktanke. Och de som gnäller om att de har problem med ryggen. Jo visst, och den går vi ju på. Har en problem med ryggen lyfter en inte tungt. Halllååå?

Notera också att jag pratar om rullkorgar. Inte bärkorgar. Hade Flashbacks män haft över 45 i IQ så hade de förstått det, men nu är det ju som det är.

*återgår till att lyssna lite på Boyd Rice musik* (så fick alla black pillers ett litet välkommet tips oxå - som sann filantrop måste man supporta alla samhällsgrupper i ren empati med dessa - feminazis samt troll kan faktiskt oxå behöva en rejäl dos Boyd Rice ibland oxå!)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-08 kl. 17:31.
Citera
2026-03-08, 17:34
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Du driver väl ?
Har aldrig haft tanken på att imponera på någon. Även om man har en stor korg överfull så väger den knappt något. Det är jo av rent praktiska skäl man gör så, orka o böja sig ner för varje vara. Hur får du ut dina varor från affären om de är så tunga ??
Citera
2026-03-08, 17:44
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.
Det är enklare att ha varorna på avsatsen än att plocka de från golvet. Du måste vara jävligt pantad särskilt för att du tror någon försöker imponera med en så banal sak.
Senast redigerad av tomatlars 2026-03-08 kl. 17:46.
Citera
2026-03-08, 17:46
Medlem
Så hur ska män bära sig åt? Som kvinnor?

Män får börja gå runt i tights som skär in i röven och sedan böja sig ner 10 ggr för att lyfta ur något ur korgen. Varorna består av Ben & Jerry, vegansk köttfärs, tamponger etc. Ett drömsamhälle för feminister. Tyvärr slåss feminister alltid för ett samhälle inte en jävel, inte ens de själva, skulle vilja leva i.
Citera
2026-03-08, 18:42
Medlem
towbs avatar
Istället för att böja sig ner 20 gånger och riskera att brallorna hasar ner så är det väl bättre att lyfta upp korgen? Hade ingen aning om att det var tungt för vissa, glor inte på främlingar i affären.
Citera
2026-03-08, 19:35
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
BÄRKORGAR!

Är lite dum, men får man inte bära de där med hjul på?
Är rymligare och har ju också handtag att bära i, vilket är mycket smidigare än att rulla dem.

Inte för att jag ens skulle orka lyfta en tom sådan korg, men ändå.
Senast redigerad av DonaldBiden 2026-03-08 kl. 19:38.
Citera
2026-03-08, 21:33
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Va? Vart ska man ställa korgen när man lägger upp på bandet då menar du? Det dryga är ju att i många affärer så är korghållaren precis en storlek för liten för att korgen ska kunna stå stabilt, förstår mig inte riktigt på designen där.

Eller menar du att det rimliga skulle vara att korgen ska stå kvar på golvet och man ska böja sig sönder och samman för varenda vara som ska upp på bandet.

(Jo jag förstår med tanke på hur TS är författad att det är en trolltråd. Men någonstans tänker jag att tanken ändå har uppstått ur en vardagsfundering och sedan kryddats till för humoristisk effekt).
Senast redigerad av Kallfusion 2026-03-08 kl. 21:43.
Citera
2026-03-08, 23:16
Medlem
Citat:
Som vanligt så kastar sig Flashback-pöbeln över en kvinna som belyser ett sexistiskt problem och säger att en inte är kvinna och att en är incel osv. Ni projicerar bara era egna problem på mig. Alla vet att Flashbacks män är incels, kvinnohatande incels.

Är ju till och med flera som erkänner att de ställer korgen där med en sexistisk baktanke. Och de som gnäller om att de har problem med ryggen. Jo visst, och den går vi ju på. Har en problem med ryggen lyfter en inte tungt. Halllååå?

Notera också att jag pratar om rullkorgar. Inte bärkorgar. Hade Flashbacks män haft över 45 i IQ så hade de förstått det, men nu är det ju som det är.
Tror du trollar. Inte sett någon som seriöst påstår att de lyfter korg med hjul för att imponera på kvinnor. De få som sagt det har varit med tydlig ironi.

För det andra, om du nu är seriös är det inte ett sexistiskt problem. Det är ett problem du själv skapat. Det är väl bättre män lyfter upp korgen för att dels vara rädd om sin rygg. För det andra bättre så ni slipper se mäns kalsonger och stjärt när han bockar ner sig 20 gånger.

Kanske det är som så, om du nu är seriös. Du vill att männen ska bocka sig ner mycket mer, så du har något att titta på när stjärten tittar fram.

Tvivlar på att män kommer sluta lyfta upp korgar med hjul, för en okänd kvinna på flashback ser det som sexistiskt. Det är du som skapar ett problem av något som inte är ett problem.
Citera
2026-03-08, 23:25
Medlem
zombie-nations avatar
Om man inte kan lyfta korgen, hur får man ut sina matkassar?
Citera
2026-03-08, 23:42
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ni gör det för att visa hur "starka ni är". Det har både jag och mina kompisar kommit fram till.

Du menar samma korg som vi går runt med i varuhuset fylld med varor i? Den korgen som vi sen sätter på samma höjd som vi hållit den under hela tiden ?
Citera
2026-03-08, 23:45
Medlem
du måste ju vara psyksjuk
Citera
2026-03-09, 00:35
Medlem
Kalla Kåres avatar
En riktig man handlar inte mat i mataffären. Det gör hans fru åt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in