Citat:
Jag tror att det döljer sig många som hade skämts enormt, och säkerligen också blivit kraftigt ifrågasatta både i nuvarande ämbete/roll/uppdrag samt av närstående, om det kröp fram vad dom skriver för konstigheter på Flashback.
Frustrationen som uppstår i diskrepansen mellan vem man egentligen är och vem man framstår att vara IRL får sitt utlopp här, men man kan inte riktigt hålla sig i skinnet. Det skenar. Och så blir det en "mörk hemlighet" typ. Trollet. Inte för att det är straffbart på något sätt, utan för att det går emot vem man vill verka vara.
En sån hemlighet är väl skönare att lägga i händerna på Flashback än Facebook, tänker jag.
Frustrationen som uppstår i diskrepansen mellan vem man egentligen är och vem man framstår att vara IRL får sitt utlopp här, men man kan inte riktigt hålla sig i skinnet. Det skenar. Och så blir det en "mörk hemlighet" typ. Trollet. Inte för att det är straffbart på något sätt, utan för att det går emot vem man vill verka vara.
En sån hemlighet är väl skönare att lägga i händerna på Flashback än Facebook, tänker jag.
Citat:
Då får jag väl vara misstänksam då. Vem bryr sig?
Men vad är det som är "off" med dig då? Har du fått svar på det? För något verkar det vara. Du kan liksom inte låta bli att sätta dig på höga hästar och vara självförhärligande samt mästrande i din ton. Du är något alldeles extra inom det mesta, enligt dig själv. Klassisk hybris?
Om vi ser exempelvis inledningen på ditt svar här på Pundedu:s inlägg:
Du har en personlighetsstörning och kraftiga narcissistiska drag men även kanske bitvis antisociala och möjligtvis schizoida drag. Narcissistisk är du utan tvekan. Det skulle kunna röra sig om vagt autistiska drag men saken är att alla med moralkompass är inte autistiska så det är det väl ändå inte mycket som pekar på kanske.
Jag drar öronen åt mig när eb självutnämnd auktoritet i ämnet så tvärsäkert diagnosticerar någon baserat på några inlägg online. Ses inte det som en kardinalsynd inom den akademiskq världen? Säger inte att din bedömning är fel, men att med så lite underlag presentera det som sanningen är misstänksamt åtminstone. Har du någon förklaring?
Vore intressant att höra om det är någon skillnad på lågempatiska beteendemönster hos någon som har det medfött kontra uppväxtbaserat. Det borde ju teoretiskt sett komma med en del skillnader.
Om vi ser exempelvis inledningen på ditt svar här på Pundedu:s inlägg:
Du har en personlighetsstörning och kraftiga narcissistiska drag men även kanske bitvis antisociala och möjligtvis schizoida drag. Narcissistisk är du utan tvekan. Det skulle kunna röra sig om vagt autistiska drag men saken är att alla med moralkompass är inte autistiska så det är det väl ändå inte mycket som pekar på kanske.
Jag drar öronen åt mig när eb självutnämnd auktoritet i ämnet så tvärsäkert diagnosticerar någon baserat på några inlägg online. Ses inte det som en kardinalsynd inom den akademiskq världen? Säger inte att din bedömning är fel, men att med så lite underlag presentera det som sanningen är misstänksamt åtminstone. Har du någon förklaring?
Vore intressant att höra om det är någon skillnad på lågempatiska beteendemönster hos någon som har det medfött kontra uppväxtbaserat. Det borde ju teoretiskt sett komma med en del skillnader.
Min egen åsikt är trotssyndrom.
Jag led av en uppförandestörnimg som yngre tonåring som avvecklades utan att leda till en antisociala personlighetsstörning.
Jag tror att det som jag klarade mig på var att jag tog hand om barn väldigt mycket i tonåren och därför bibehöll min empatiska förmåga mer intakt.
Det som är off är att jag blev psykiskt dålig pga PTSD men av att ta upp min underliggande trots, kunde rationalisera bort det mesta jag upplevt.
Man kan aldrig genomlida vad som helst utan att bli lite trasig. Jag hade sannolikt brytt mig om andras åsikter och anpassat mig om jag hade haft någon form av skyddsnät.
Min emda "hämnd" mot världen är väl stt skriva på Flashback . Slår inte människor på käften direkt. Jag är trevlig överlag i verkliga livet. Något för burdus och ärlig dock.