2026-03-07, 19:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Halvkul ragebait. 5/10 Jonna Simas.
Citera
2026-03-07, 19:16
Medlem
Ska man vara riktigt maskulin så påpekar man att en man inte går till en mataffär, det är kvinnogöra.
Citera
2026-03-07, 19:18
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Det är väl bara bra så ser du vilka du inte ska dejta, dvs lättkränkta feminister. Den kvinna som gillar dig när du flörtar med humor, då kommer det bli ett bra förhållande. Kvinnor som inte tar livet på för stort allvar, är mycket härligare att leva med.

Så är det!
Citera
2026-03-07, 19:22
Medlem
ziracorns avatar
Trådstarten är befängd.

En fullastad liten korg ställer man på avsatsen framför bandet. De är ju till där för en anledning, för fan!

Varför skulle man inte!? Få ryggskott för att plocka från golvet!!!?????

Såna där större med hjul har jag keine anung om, har aldrig handlat med såna.
Citera
2026-03-07, 19:24
Medlem
Whitks avatar
Trams och troll.. bara att radera denna tråd
Citera
2026-03-07, 19:30
Medlem
2QT4Us avatar
Plattan är väl till för att korgen ska ställas där, så man slipper hålla på att böja sig upp och ner för att plocka varorna?
Citera
2026-03-07, 19:32
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitk
Trams och troll.. bara att radera denna tråd

TS fick väl sitt roliga helgskratt...
Citera
2026-03-07, 19:46
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Varje gång jag gjort det, så har det slutat med att jag fått ligga med en kåt och impad kvinna i kön.
Citera
2026-03-07, 19:47
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.
Hen är ett troll.
Kolla vilka ämnen hen skapar.
Citera
2026-03-07, 19:50
Medlem
Jag gör så med korgen, de enstaka fall då jag handlar istället för sambon.
Men jag gör det bara efter att tjejen före mig har fresta med att visa röven för mig, varje gång då hon böjer sig ned till sin korg, den som står kvar på golvet ,då hon plockar upp varor på bandet.
Då blir jag taggad och ska flexa mina muskler för henne med att, nu jävlar ska jag lyfta min korg ända upp.
Hon ser givetvis detta då hon nu står och packar ned sina varor i kassar, våra blickar möts, hon putar med rumpan åt mitt håll osv.
Senast redigerad av Cuttherope 2026-03-07 kl. 20:17.
Citera
2026-03-07, 19:51
Medlem
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.
Eftersom kvinnor aldrig utövar någon form av fysiskt arbete annat än att knulla så tänker jag att ni har en del att lära om bekväma arbetsställningar. Hade butikerna varit utrustade med travers(du får googla) hade jag givetvis använt den istället för att bära runt på en korg.
Citera
2026-03-07, 20:27
Medlem
Man lyfter upp korgen för att inte stå som en kutryggig kärring.
Troll-tråd, men hade varit kul om det faktiskt finns kvinnor som funderar på detta vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in