2026-03-07, 09:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Statistik visar på att yngre människor väljer bort alkohol och krogen, men att "avlastningshyllan" i butiken skulle vara det nya "vattenhålet" där människor möts är så klart rent nonsens.

Jag tror att nätet är en vanligare mötesplats 2026 än att ragga vid "sexhyllan" i kassan, en hylla som ingen vettig människa har skänkt en erotisk tanke innan den här trolltråden skapades.

Jo sjukt. Två nära har hittat sina just av detta. Började snacka via nätet... Så japp skriver under på det verkar funka. Förmodligen extremt bättre än kassan vid Maxi.
Citera
2026-03-07, 09:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo sjukt. Två nära har hittat sina just av detta. Började snacka via nätet... Så japp skriver under på det verkar funka. Förmodligen extremt bättre än kassan vid Maxi.

Inte själva kassan utan den påstådda "venusfällan" i form av en hylla strax före själva bandet...

Om människor är så desperata att de ser något erotiskt i den hyllan är de troligen villiga att knulla med allt som har puls.
Citera
2026-03-07, 09:17
Medlem
Knegares avatar
Tror TS bor på ett gruppboende och diskuterar med sina kompisar där.

Jag lyfter givetvis alltid upp korgen och jag lägger aldrig märke till hur personerna bakom mig ser ut.
Citera
2026-03-07, 09:20
Avstängd
SoberZealots avatar
Om nu all män ställer upp korgen för att imponera, så måste ju ni kvinnor plocka varorna för att visa era rumpor.

1 - 1
Citera
2026-03-07, 09:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Du är inte som man bör!
Har man en knökfull korg vill man inte böja sig femtielva gånger!
Och dom flesta avsatser i kassans börga har fyra hål till hjulen så att korgen ska stå stadigt!
Så varför inte använda den till det den är till för?
Skiter väl i andra när jag är o handlar,
Citera
2026-03-07, 09:37
Medlem
Hur ska man annars göra? Var rädda om ryggen kära människor.
Citera
2026-03-07, 09:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag tror du antingen har lingon vecka eller rökt på. Jag placerar min korg där för att det är enkelt att flytta varorna upp på kassabandet.

Väldigt sällan jag noterar vilket pack som står bakom mig.

Njä röktpå har hon nog inte gjort!
Då hade hon varit trevligare.
Citera
2026-03-07, 09:42
Medlem
Bassplays avatar
Man gör så för att det blir enklare att lägga upp varorna , och för att slippa böja sig för varenda grej man ska köpa.

Mår du bra?
Citera
2026-03-07, 09:45
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Är det därför kvinnor så lätt får ryggproblem inom vården?
Citera
2026-03-07, 09:50
Medlem
Tycker många män går runt "utan korg" eller vagn och bara spanar runt! Vad är det??
Citera
2026-03-07, 09:53
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Vad tror troll?

Sedan är du en inte kvinna. Du bär deras kläder men är och förblir en man.
Citera
2026-03-07, 09:55
Medlem
Citat:

Det tror vi inte heller. Jag handlar i en korg för jag behöver. Behöver jag mer så är det kundvagn.
Du lever ensam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in