2026-03-07, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Att handla är omanligt generellt. Det får man inga kvinnor på

Precis därför vissa av oss måste pumpa en välfylld rullkorg i kassan. Detta för att höja vårt affektionsvärde även under en sån här demaskuliniseringsprocess som att handla.
Citera
2026-03-07, 16:22
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Det där i bara dina egna idéer.
Citera
2026-03-07, 16:29
Medlem
goseigens avatar
Ska det nu också vara förbjudet? Det är ju mitt favoritknep till att få tag i 60-70-taggare. Jaa, man får ta vad som erbjuds, och hellre det än aldrig... liksom.

"Vad staaark du är", brukar de säga, och sedan något om att jag kan följa dem hem och visa hur bra jag är på att stoppa in saker.
Citera
2026-03-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Bra tips! Man bör även se till att vara sådär lite lagom PK så man inte råkar reta upp nån feminist som råkar ha flashback som hobby - "jaha, EKO-odlad gurka - den tar EN såklart" (gäller att veta PK-koderna)
Det är väl bara bra så ser du vilka du inte ska dejta, dvs lättkränkta feminister. Den kvinna som gillar dig när du flörtar med humor, då kommer det bli ett bra förhållande. Kvinnor som inte tar livet på för stort allvar, är mycket härligare att leva med.
Citera
2026-03-07, 17:32
Medlem
Kedoxs avatar
Luktar ju helt klart troll och rage bait så är väl dumt av mig att ens svara.

Men självklart ställer man korgen där. Snabbt få varorna på bandet och sen slänga korgen i högen bland övriga.

Man bär den ju på armen så varför ställa ned den när man ändå har den i den höjden. Korgar på hjul som man såklart enbart tar när den eminenta kundkorgen inte finns är får väl oftare stå kvar på marken dock. De är otympligare att placera på den lilla platån.
Citera
2026-03-07, 17:44
Medlem
grekkoz1s avatar
Har säkert skrivits innan men även jag skriver det: det finns även matbutiker med avsatts-hissar som hissar upp tyngre kundkorgar upp till bandet så att man sen bara lägger det på bandet, jävligt smidigt.

Men vad man kan göra, om man fortfarande vill vara sexistisk, är att liksom smälla den tomma korgen hårt ner bland dom andra, för att visa dominans.
Citera
2026-03-07, 18:20
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Fy fan är du en sån där kvinna som låter korgen stå på golvet för att imponera på män att du minsann orkar böja dig ner för varenda jävla vara som ska läggas på bandet? Tror du vi män blir imponerande av detta? Sexistiska svin!
Citera
2026-03-07, 18:33
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.

Så du låter den stå på golvet och böjer dig ned bara för att vi män ska bli kåta av att se din röv framåtlutad. Sluta med det omedelbart
Citera
2026-03-07, 18:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Har säkert skrivits innan men även jag skriver det: det finns även matbutiker med avsatts-hissar som hissar upp tyngre kundkorgar upp till bandet så att man sen bara lägger det på bandet, jävligt smidigt.

Men vad man kan göra, om man fortfarande vill vara sexistisk, är att liksom smälla den tomma korgen hårt ner bland dom andra, för att visa dominans.

Man undrar ju om de där avsats-hissarna får ligga mycket?

Ja att smälla ned den tomma korgen hårt är mycket erotiskt och borde vara mycket eggande för de som lätt blir sexuellt upphetsade i kassakön.

Om nu dessa individer verkligen finns på riktigt.
Citera
2026-03-07, 18:40
Medlem
När jag använder en rullkorg placerar jag den alltid i en annan korg om det finns någon tillgänglig, så att jag slipper göra det när jag har lastat upp varorna på bandet.
Citera
2026-03-07, 18:51
Medlem
Det här måste väl ändå vara en trolltråd?
Citera
2026-03-07, 19:02
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Det här måste väl ändå vara en trolltråd?

Ja det är uppenbart, incelman som lossas vara kvinna.

Som påpekats är hyllan med fyra försänkningar för att ställa den där.

Som gubbe är ansträngningen att lyfta upp den lättare än att böja sig ner gång på gång.

Att kvinnor skulle bry sig ett skit generellt varför män, sett ett antal kvinnor också lyfta upp dem, lyfter upp dragkorgen är befängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in