2026-03-07, 09:55
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Ditt cp. Ska jag böja min åldrande rygg tjugotvå gånger istället för att göra det en gång? Hört talas om ergonomi? Sniffa mindre lim tack.
Citera
2026-03-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Jag gör det enbart för att det är lättare att göra så än att hålla på och böja på ryggen hela tiden.
Citera
2026-03-07, 09:58
Medlem
acid_nations avatar
lol trolltråd deluxe. Men bara för att ska jag försöka göra några extra reps nästa gång
Citera
2026-03-07, 10:01
Medlem
grungewhores avatar
Kul trollning.
Citera
2026-03-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Hej, hjärndöda Feministnazist,

Du har inte funderat på att vi helt normala fungerande MÄN gör detta av helt funktionella skäl och inte för att ge en fisksås dusch i kloaken på Hen dvs. (dig)????

Förr i tiden när mathandlarna kunde investera i kundupplevelsen fanns det en sorts hiss som kände av när en tung korg sattes på avsatsen vid kassan och hissade upp korgen till normal nivå för att hantera matvarorna för att lägga dem på kassabandet, men det har nog inte dagens vinstfokuserade mathandlare råd med.

Då kunde du ju skippa bli plaskblöt i stringtrosan som luktar sååååå mycket bajs i stringen.
Det där med hissen är det en skröna?
Matbutiker i Sverige är generellt 20 år efter i kundservice
Citera
2026-03-07, 10:05
Medlem
HassanVonEssens avatar
Jag har vid ett par tillfällen lyft upp rullkorgar åt pensionärer med fulla korgar som fått böja sig ner för varje vara de ska ha upp på bandet. Känner mig dum att stå och titta på när jag ser detta. Hatar annars affärer som enbart erbjuder dessa värdelösa rullkorgar. De går inte att bära trots att det finns ett bärhandtag och de gnisslar något förskräckligt.

För övrigt stämmer det att jag försöker se så lätt och ledig ut som det bara är möjligt när jag lyfter upp min korg på plattan. Står det en kvinna bakom lyfter jag upp den med två fingrar. Max.
Citera
2026-03-07, 10:06
Medlem
LKKINGENs avatar
Vad är den lilla hyllan i kassan för om inte just att ställa korgen på?
Själv kör jag med självscanning, brudarna blir kåta varje gång dom hör pipet från min blippare. Har fått med mig många hem med det lilla knepet.
Citera
2026-03-07, 10:11
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Diskussionsunderlag: Varför tror (vissa) kvinnor att ALLT män gör har en baktanke?
Citera
2026-03-07, 10:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Vad är den lilla hyllan i kassan för om inte just att ställa korgen på?
Själv kör jag med självscanning, brudarna blir kåta varje gång dom hör pipet från min blippare. Har fått med mig många hem med det lilla knepet.

Ja, och det är billigare att fiska blippluder i lokala butiken än att vifta med Hermesväskor framför ögonen på influensers när man vill få lite fett på sylen.
Citera
2026-03-07, 10:24
Medlem
Vatos.Locoss avatar
13 sidor medans TS sitter hemma på sportlov och fnissar över hur rolig han är och hur mycket svar han får.

Tack horungar för att ni drar ner flashback längre och längre ner i dyngan.
Citera
2026-03-07, 10:26
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Jag slår vad om att du är en sån där som går till matbutiken i träningstights, ställer korgen på golvet, så att du kan böja dig ner och plocka varor, i hopp om att någon av männen bakom dig i kön skall lägga märke till din röv. Så att du sedan kan klaga på nätet om hur hemska män är, samtidigt som du laddar upp din senaste selfie - med röven i fokus, för att få så många likes som möjligt.

Och nej, det sista jag tänker på när jag står i kassan, är att försöka imponera på nån kvinna. Jag vill bli klar och komma därifrån så fort som möjligt.
Citera
2026-03-07, 10:27
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Kassan är väl mest till för incels som vill plocka upp en svag och kåt kvinna med "sexlyftet".

Jag gissar att det går att ana att man har att göra med en desperat incel om de fyller korgen med billiga, men ändå tunga varor?
Aldrig fattat varför man inte använder scanner i livsmedelsbutiker om det finns sådant.
Men kan vara inkokta personer som anser att de betalt via priset på det de handlar att någon ska scanna åt dem, för inte ska butiken tjäna på att kunderna ska göra kassörskans jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in