2026-03-07, 00:31
Medlem
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Citera
2026-03-07, 00:39
Medlem
Gorbis avatar
Hej, hjärndöda Feministnazist,

Du har inte funderat på att vi helt normala fungerande MÄN gör detta av helt funktionella skäl och inte för att ge en fisksås dusch i kloaken på Hen dvs. (dig)????

Förr i tiden när mathandlarna kunde investera i kundupplevelsen fanns det en sorts hiss som kände av när en tung korg sattes på avsatsen vid kassan och hissade upp korgen till normal nivå för att hantera matvarorna för att lägga dem på kassabandet, men det har nog inte dagens vinstfokuserade mathandlare råd med.

Då kunde du ju skippa bli plaskblöt i stringtrosan som luktar sååååå mycket bajs i stringen.
Citera
2026-03-07, 00:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Jag tror du antingen har lingon vecka eller rökt på. Jag placerar min korg där för att det är enkelt att flytta varorna upp på kassabandet.

Väldigt sällan jag noterar vilket pack som står bakom mig.
Citera
2026-03-07, 00:48
Medlem
slagskotts avatar
Citat:

vart ska man annars sätta korgen?
den är ju avsedd för detta ändamål dessutom.
Citera
2026-03-07, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag tror du antingen har lingon vecka eller rökt på. Jag placerar min korg där för att det är enkelt att flytta varorna upp på kassabandet.

Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.
Citera
2026-03-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Hej, hjärndöda Feministnazist,

Du har inte funderat på att vi helt normala fungerande MÄN gör detta av helt funktionella skäl och inte för att ge en fisksås dusch i kloaken på Hen dvs. (dig)????

Förr i tiden när mathandlarna kunde investera i kundupplevelsen fanns det en sorts hiss som kände av när en tung korg sattes på avsatsen vid kassan och hissade upp korgen till normal nivå för att hantera matvarorna för att lägga dem på kassabandet, men det har nog inte dagens vinstfokuserade mathandlare råd med.

Då kunde du ju skippa bli plaskblöt i stringtrosan som luktar sååååå mycket bajs i stringen.

Ni gör det för att visa hur "starka ni är". Det har både jag och mina kompisar kommit fram till.
Citera
2026-03-07, 00:51
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
När fanns såna egentligen? Dom där hissarna alltså.
Citera
2026-03-07, 00:51
Medlem
Citat:

Så gör ju kvinnor också för att det helt enkelt är bekvämt blir du lika arg på de och tror de försöker imponera på männen?
Citera
2026-03-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
vart ska man annars sätta korgen?
den är ju avsedd för detta ändamål dessutom.

Golvet kanske? Nej, den är avsedd för små korgar, utan hjul.
Citera
2026-03-07, 00:53
Medlem
zombie-nations avatar
Jag sätter upp korgen där fast jag är svag. Har jag mycket varor tar jag en vagn. Om man vill ha en korg och fylla den, så klart att man sätter upp den där den är menad att vara. Orkar du inte så ta en vagn! Det är väl också jobbigt att böja sig till marken för att ta upp varenda vara?

Jag trodde du menade att mannen tog kvinnans korg och hjälpte dem att sätta upp den. Inte ens i det fallet skulle jag bli ledsen, som klen lite äldre grånad man kan man bli glad av att bli hjälpt av en starkare man (eller kvinna).
Citera
2026-03-07, 00:53
Medlem
Citat:

Den enda som tycker att en korg med lite varor i skulle vara tung, är nog du.
Jag tror inte att en enda snubbe någonsin har tänkt den tanken.
Citera
2026-03-07, 00:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Golvet kanske? Nej, den är avsedd för små korgar, utan hjul.

Det är hål i plattan numera pga hjulen. Hålen passar med hjulen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in