2026-03-07, 07:26
Medlem
immenhusens avatar
Trolltråd. Jag sätter upp min stora korg med hjul på avsatsen vid kassan eftersom jag har problem med min rygg. De små korgarna finns inte längre i många butiker. Har du problem med folk som inte har lika stor rörelsefrihet som du?

/AI
Citera
2026-03-07, 07:31
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Hm... det låter lite som att du stör dig rent allmänt på saker män gör, eller blir du lika upprörd när en kvinna placerar korgen på hyllan?

Jag vet inte om du lagt märke till samma som jag, men det är oftare kvinnor handlar med vagn medan män oftare har korg. Jag tror det beror på att en man oftare är stark nog att klara en hel korg och eftersom det går snabbare att gå med en korg än en vagn så väljer man väl det? Visst finns chansen att man kan imponera på någon dam i kön när man lyfter upp denna överfyllda korg, men att det skulle vara anledningen till att välja korg är tämligen orimligt. I min värld så vet jag inte en enda man som träffat sin kvinna genom att imponera i mataffären. Det är väl snarare en sån där ick precis som att ha matlåda, knutna skor eller glasögon?
Citera
2026-03-07, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Om jag inte minns fel runt 2010, det var en metallplatta som var i golvnivå och kände av när en tung korg sattes på den och då hissade upp den till bekväm höjd för att lägga varorna på kassabandet.

Vi kan ju ha en kampanj här på flashback nu 2026 där vi kampanjar för att dessa skall finnas i alla matbutiker.

Jag slipper gärna att behöva lyfta en 25 kilos kundkorg en meter upp till kassabandet.
Fast har du köpt 25 kilo mat måste du ju ändå bära den när du har betalat.
Citera
2026-03-07, 07:34
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Jag svingar alltid upp korgen till avsatsen, som om den vore en säck med cement. Den unga kassörskan tindrar alltid med ögonen och rodnar inför min djuriska styrka. Ibland hjälper jag även kvinnor att lyfta upp korgen, och då får jag i regel dem att följa med hem. 100% broo.
Citera
2026-03-07, 07:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.

Har du hört talas om ergonomi?
Man ställer korgen på hyllan för att slippa böja sig 15 gånger ner till golvnivå för att hämta upp varorna.

Vem använder förresten ens kassorna idag, man självscannar och åker ut med full vagn direkt till bilen efter att ha stannat till och betalat för sina varor.
Citera
2026-03-07, 07:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast har du köpt 25 kilo mat måste du ju ändå bära den när du har betalat.
Ts har en personlig assistent som bär maten, förmodligen mest lättuggad mat samt soppa.
Citera
2026-03-07, 07:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller

Men man kan också säga att det blir nästan var 4-8:e person.

Den erotiska symboliken i svenska butiker toppar romarriket med hästlängder.

Ungdomar missar allt med sitt tinder. Det är på ICA, Willys och Coop det händer asså.
Redan på 60-talet satte någon dit prickar över o:et i "konsum" på reklamskyltarna i kampanjen där det stod "Välkommen i det glada Konsumgänget".

Många incels går nog på gym enbart för att bli starka nog för att göra "sexlyftet" i kassan.

Kläderna på kunder i en dagligvarubutik är ofta mer erotiserade än kläderna i gymmiljön. Många yngre har slutat duscha på gymmet för att lukta lite mer manligt när de ska lyfta varukorgen i kassan.
Citera
2026-03-07, 07:43
Medlem
Citat:
Ni gör det för att visa hur "starka ni är". Det har både jag och mina kompisar kommit fram till.
Varför står ni kvinnor dubbelvikta och plockar ur korgen på golvet? Jag och mina kompisar har kommit fram till att ni tror ni gör män kåta av att visa upp era fläskrövar i tights. Sluta genast med detta äckliga beteende och lyft upp korgen på avsedd plats!
Citera
2026-03-07, 07:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Varför står ni kvinnor dubbelvikta och plockar ur korgen på golvet? Jag och mina kompisar har kommit fram till att ni tror ni gör män kåta av att visa upp era fläskrövar i tights. Sluta genast med detta äckliga beteende och lyft upp korgen på avsedd plats!
Jag misstänker att hålen längs kundkorgen är ditsatta med exakt lika avstånd för man bättre ska kunna bedöma bredden på arslet när de böjer sig dubbelvikt med röven i blickfånget.

Det fanns således en sexuell tanke redan när kundkorgarna designades. Sex säljer, som vanligt.

Klarar röven "hålmåttet" kan det vara lätt roande att se "rövguppandet" när korgen på golvet töms, "vara för vara".
Senast redigerad av ursprungligen 2026-03-07 kl. 07:59.
Citera
2026-03-07, 07:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Jag är inte så korkad att jag plockar korg full mat som sedan ska läggas på bandet utan jag scannar matvarorna direkt innan jag lägger dem i kassar som står i kundvagnen.
Mentalt efterblivna måste använda kassörska som får scanna matvarorna.
Citera
2026-03-07, 08:01
Medlem
Citat:

Det är 18års åldersgräns på flashback
Citera
2026-03-07, 08:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag är inte så korkad att jag plockar korg full mat som sedan ska läggas på bandet utan jag scannar matvarorna direkt innan jag lägger dem i kassar som står i kundvagnen.
Mentalt efterblivna måste använda kassörska som får scanna matvarorna.
Kassan är väl mest till för incels som vill plocka upp en svag och kåt kvinna med "sexlyftet".

Jag gissar att det går att ana att man har att göra med en desperat incel om de fyller korgen med billiga, men ändå tunga varor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in