Citat:
Ursprungligen postat av
Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.
Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Hm... det låter lite som att du stör dig rent allmänt på saker män gör, eller blir du lika upprörd när en kvinna placerar korgen på hyllan?
Jag vet inte om du lagt märke till samma som jag, men det är oftare kvinnor handlar med vagn medan män oftare har korg. Jag tror det beror på att en man oftare är stark nog att klara en hel korg och eftersom det går snabbare att gå med en korg än en vagn så väljer man väl det? Visst finns chansen att man kan imponera på någon dam i kön när man lyfter upp denna överfyllda korg, men att det skulle vara anledningen till att välja korg är tämligen orimligt. I min värld så vet jag inte en enda man som träffat sin kvinna genom att imponera i mataffären. Det är väl snarare en sån där ick precis som att ha matlåda, knutna skor eller glasögon?