2026-03-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag sätter upp korgen där fast jag är svag. Har jag mycket varor tar jag en vagn. Om man vill ha en korg och fylla den, så klart att man sätter upp den där den är menad att vara. Orkar du inte så ta en vagn! Det är väl också jobbigt att böja sig till marken för att ta upp varenda vara?

Jag trodde du menade att mannen tog kvinnans korg och hjälpte dem att sätta upp den. Inte ens i det fallet skulle jag bli ledsen, som klen lite äldre grånad man kan man bli glad av att bli hjälpt av en starkare man (eller kvinna).

SMÅ korgar är menade att vara där. INTE stora. Och nej vi kvinnor tänker inte sympatiligga med dig för att du ser dig som svag.
Citera
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
När fanns såna egentligen? Dom där hissarna alltså.

Om jag inte minns fel runt 2010, det var en metallplatta som var i golvnivå och kände av när en tung korg sattes på den och då hissade upp den till bekväm höjd för att lägga varorna på kassabandet.

Vi kan ju ha en kampanj här på flashback nu 2026 där vi kampanjar för att dessa skall finnas i alla matbutiker.

Jag slipper gärna att behöva lyfta en 25 kilos kundkorg en meter upp till kassabandet.
Senast redigerad av Gorbi 2026-03-07 kl. 00:57.
Citera
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan.ör så?
Hur ska man annars göra?

Ah . . trolltråd . .kul . .jag ska givetvis ta hänsyn till detta i fortsättningen . . . det kåtar upp er kvinnor i onödan.
Senast redigerad av 526 2026-03-07 kl. 00:58.
Citera
2026-03-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Den enda som tycker att en korg med lite varor i skulle vara tung, är nog du.
Jag tror inte att en enda snubbe någonsin har tänkt den tanken.

Rullkorgar, INTE bärkorgar. Idiot.
Citera
2026-03-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur ska man annars göra?

Låta den stå kvar på golvet givetvis och plocka varorna därifrån.
Citera
2026-03-07, 00:57
Avstängd
Citat:
INGA kvinnor gör detta. Varför ljuger du?

Jo det gör de alla kvinnor är inte klena som du och den är ju till för korgen, man slipper böja sig ned hela tiden för att plocka upp varorna!
Citera
2026-03-07, 00:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.

Ja men det är lättare att lyfta upp korgen på hyllan och sedan plocka upp varorna på bandet. Hjulen på korgen passar till och med i hålen på hyllan, nästan som att det var tänkt så...
Citera
2026-03-07, 00:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Om jag inte minns fel runt 2010, det var en metallplatta som var i golvnivå och kände av när en tung korg sattes på den och då hissade upp den till bekväm höjd för att lägga varorna på kassabandet.

Vi kan ju ha en kampanj här på flashback nu 2026 där vi kampanjar för att dessa skall finnas i alla matbutiker.

Jag slipper gärna att behöva lyfta en 25 kilos kundkorg en meter upp till kassabandet.
Det var nog riktigt jävla lokalt. Jag har inte ens hört talas om det, och jag gick definitivt och handlade år 2010.
Citera
2026-03-07, 00:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
SMÅ korgar är menade att vara där. INTE stora. Och nej vi kvinnor tänker inte sympatiligga med dig för att du ser dig som svag.

Tack men jag tänder inte på kvinnor.

Jag tackar och tar emot när jag får hjälp, ofta utländska personer som hjälper. Inget fel att ha lite ödmjukhet inför livet.
Citera
2026-03-07, 00:59
Medlem
Citat:
Rullkorgar, INTE bärkorgar. Idiot.

Som sagt.

Det finns ingen snubbe som har haft några problem med en korg någonsin.

Lite svårt att ta in för dig låter det som.
Citera
2026-03-07, 01:00
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jo det gör de alla kvinnor är inte klena som du och den är ju till för korgen, man slipper böja sig ned hela tiden för att plocka upp varorna!

TS skulle också orka sätta upp den lilla vagnen där. Så tungt är det faktiskt inte om man inte överfyllt den.

Och ska man ha många varor och inte orkar, jag upprepar, använd kundvagn förihelvete!
Citera
2026-03-07, 01:01
Medlem
Fantens avatar
Jag har pajat ryggen, så för mig är det ljusår lättare och mindre smärtsamt att bara lyfta upp korgen en gång, istället för att böja mig ner, räta på mig, böja mig mer, räta på mig... Men TS är ju ett troll så det spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in