2026-03-05, 23:15
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shogunktm
Varför åka till Mellanöstern när Trump skickar fartyg dit. Nu ska UD rädda deras solbrända arslen?

Pinsamt, se det som ett äventyr.

Är det du som triumferande tippar matcherna efter att de spelats, ett klassiskt gubbfån. Om inte Trump-administrationen var bortom hjälp skulle man kunna tro att det var för att sätta press i förhandlingarna.

Ingen klok människa hade trott att galningarna skulle starta ett storkrig och destabilisera världen.
Citera
2026-03-05, 23:58
Medlem
Snubchurps avatar
Varför försvarar socialdemokraterna här inne resenärerna? Får inte ihop det riktigt.
Citera
2026-03-06, 00:19
Medlem
Polis2010s avatar
Socialdemokraterna svarar på grund av valboskapet och deras anhöriga. De bryr sig lika mycket om människor som är dumma som jag.
Citera
2026-03-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Det är helt otroligt. Varje gång det blir extraordinära förhållanden som gör att flyg/flygplatser stängs hittar tidningarna några bortskämda svenskar som gör bort sig och gråter ut om att UD/svenska myndigheter inte ger dem tillräckligt ”stöd”.

Här har vi t.ex. en sportlovsfamilj som åkte till Thailand för att ”tanka sol”, men när the shit hits the fan var det inte lika kul längre och de vill bli hämtade av UD. Gissa vad? INGEN tycker synd om er. Njut av solen och tanka sol för resten av året så att ni överlever till nästa solsemester på andra sidan jordklotet!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxMK46/tusentals-svenskar-strandade-utomlands-efter-attackerna-mot-iran
Du är lika "dum" som de andra. De vill bara komma hem liksom.
Citera
2026-03-06, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Två unga blondiner i Dubai intervjuades i Aktuellt 21.00. De flabbade om vart annat o berättade hur rädda de är. Efterlyste hjälp från UD. Man tar sig för pannan. Studiokvinnan klarade inte av att ställa en enda kritisk fråga. Kunde i vart fall fråga varför de "flabbade" så mycket - om de nu är så jävla rädda.

Jag rekommenderar alla att gå in på SVT Play och titta på intervjun som börjar vid 27:30. Stor humor.
Citera
2026-03-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Finland fixar flyget åt finnarna men priset är högt
https://um.fi/aktuellt/-/asset_publisher/gc654PySnjTX/content/tilanne-lahi-idan-alueella

Resenärerna betalar själva flygbiljetterna. Biljettpriset är 2300 euro. Flygbolaget svarar för prissättningen. Orsaken till det höga priset är särskilt de ökade bränsle- och försäkringskostnaderna.

Nu har de sänkt priset.

Senare på kvällen kom plötsligt beskedet att det kostar 1 230. Priset sänks alltså med mer än tusen euro.

Det preliminära priset som tidigare meddelats justerades på rimligare nivå så att resenärerna debiteras endast returdelen av den beställda flygningen, skriver ministeriet på sin webbplats.

I priset ingår också busstransport från Abu Dhabi eller Dubai.

https://yle.fi/a/7-10094569
Citera
2026-03-06, 01:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Folk som åker ner och sponsrar islamistiska shithole countries med turismpengar kan gott stanna kvar där nere

Ja, jag fattar inte ens varför de får ha kvar sitt svenska medborgarskap? Den dagen jag blir enväldig diktator över Sverige så är det slut på daltandet. YOU'RE OUT!
Citera
2026-03-06, 04:33
Medlem
Oavsett vad man tycker om idioterna som tyckt att det varit OK att åka till de vidriga diktaturerna i dagens Mellersta Östern så är det vansinne att just nu försöka evakuera med flyg!

Låt dom vänta tills kommersiella flyget återupptas. Mina skattepengar ska gå till sjukvården osv. Inte till dessa strandsatta typer.

Ett Air France-plan som chartrats av den franska regeringen för att evakuera franska medborgare från Mellanöstern har tvingats vända.

Anledningen är ”missilbeskjutning i området".
Citera
2026-03-06, 06:08
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Testade att se detta inslag live. Fem försök till intervju men utan ljud. Sen var jag tvungen att gå,,,
Dessa lyxhoror? Får väl skylla sig själva? Eller ville inte någon av dess UAE prinsar längre ge dem beskydd?
Är flygplatsen ens stängd i Dubai?
Citera
2026-03-06, 06:38
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Två unga blondiner i Dubai intervjuades i Aktuellt 21.00. De flabbade om vart annat o berättade hur rädda de är. Efterlyste hjälp från UD. Man tar sig för pannan. Studiokvinnan klarade inte av att ställa en enda kritisk fråga. Kunde i vart fall fråga varför de "flabbade" så mycket - om de nu är så jävla rädda.

Såg inslaget och reagerade också på det. Blondinerna, båda hårdsminkade med ankläppar, såg överlyckliga ut efter att ha levt loppan i Dubai. När de flabbandes skulle förklara hur ”rädda” de var så fungerade dock inte ljudet.

Humor på hög nivå!
Citera
2026-03-06, 06:54
Avstängd
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
De tjejerna är runt 18 år. Det är antagligen en overklig situation svår att förstå och få grepp om.

Jag är runt 50 och skulle vara mer förvirrad och lost än de tror jag.

Tycker det är intressant att få ungdomarnas perspektiv.

P.S. Frågan är varför ljudet i SVT ofta strular. Något borde man få för skattepengarna.

Igår var det en tupp som gal under en hel lång intervju från "frontlinjen".

Är de så pass unga så har de fortfarande skolplikt. Sätt dem i fängelse för skolk.
Citera
2026-03-06, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hahaha! Det tänkte jag också på i dag när jag hörde att vi skickar ner ett gäng snutar. Så jävla dumt. Vi ska ju ta hem folk - inte skicka ner fler.

Frågan är om det inte är talande för vilka som sitter i Dubai? Min fördom säger hel- och halvkriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in