2026-03-09, 21:06
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Ca 7100 kr, 2840 AED, från Dubai till Stockholm tisdag morgon 07.20.
Ca 6400 kr, 2570 AED, från Dubai till Köpenhamn tisdag morgon 07.30.
Ca 6400 kr, 2570 AED, från Dubai till Oslo tisdag morgon 06.45.
Ca 4900 kr, 1970 AED, från Dubai till Frankfurt tisdag morgon 07.45.

Det är vad Emirates erbjuder.
Jag tittade in i framtiden, Stockholm - Dubai - Stockholm i augusti, när flygplatsen i Dubai förhoppningsvis inte längre bombas, då kan man få hela den resan för 8160 kr. Då handlar det om ett större flygplan och planerat stordriftsflygande. UDs charterflyg behöver, utan samma planeringsmöjlighet, flyga minst samma sträcka.
Citera
Igår, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Planet måste flyga tomt ner till Dubai för att hämta folk. Sedan flyga tillbaka till Europa.
Planet måste landa i Egypten för att tanka, och då innebär det extra kostnader. Totalt blir det tre resor.
Så vill väl Smartwings ha extra betalt p.g.a. risk.
Kanske vill UAE ha extra betalt eftersom deras luftrum bara har begränsad kapacitet.

Frågan är om inte den egentliga kostnaden är mycket mer än 12 000 kr, eftersom Finland fick det till €2200 för deras motsvarande flyg.

EDIT: Sedan måste den flyga tillbaka tom från Stockholm till Prag. Så det blir såklart en fjärde resa man vill ha betalt för.
Förklarar ju saken! Ganska logiskt! / bara att kasta in degen om man vill tagga hem, aha
Citera
Igår, 08:31
Medlem
[quote=Vit-Brandbil|94487375]
Har man inte råd med månadskortet på bussen så har man inte råd med en semesterresa heller.

Tror att du missförstod mig, kanske var lite otydligt skrivet.
Jag menade att de som inte har råd med SL-kort skall inte (via skattemedel) betala gnällsvenskar som fastnat utomlands
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in