Citat:
Hur kan man vara bortskæmd?
Det är helt otroligt. Varje gång det blir extraordinära förhållanden som gör att flyg/flygplatser stängs hittar tidningarna några bortskämda svenskar som gör bort sig och gråter ut om att UD/svenska myndigheter inte ger dem tillräckligt ”stöd”.
Här har vi t.ex. en sportlovsfamilj som åkte till Thailand för att ”tanka sol”, men när the shit hits the fan var det inte lika kul längre och de vill bli hämtade av UD. Gissa vad? INGEN tycker synd om er. Njut av solen och tanka sol för resten av året så att ni överlever till nästa solsemester på andra sidan jordklotet!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxMK46/tusentals-svenskar-strandade-utomlands-efter-attackerna-mot-iran
Här har vi t.ex. en sportlovsfamilj som åkte till Thailand för att ”tanka sol”, men när the shit hits the fan var det inte lika kul längre och de vill bli hämtade av UD. Gissa vad? INGEN tycker synd om er. Njut av solen och tanka sol för resten av året så att ni överlever till nästa solsemester på andra sidan jordklotet!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxMK46/tusentals-svenskar-strandade-utomlands-efter-attackerna-mot-iran
1. Jag reser på 1 resa.
"Omstændigheter sker"
2. Ær jag då bortskæmd før att jag ønskar central organiserad hjælp før att komma hem nær all annan transport ær førhindrad?
Till er info så er Sverige æn av de dåligaste lænder i væst på att stødja sina medborgare i utlandet. HELVITA medborgare, alltså inte snack om gængkriminella blattar.
Vill ni verkligen ha en så jævla dålig stat som aldrig hjælper en så fort man åker øver grænsen?
Antingen har ni helt førfærliga liv: går på soss och bor i en Hydda utan att vara utanfør kommungrænsne i munkfors hela livet. Dærfør hatar ni mænniskor som har det lite bættre æn er. Ni vill hæmnas på dessa genom att klaga på att de ønskar hjælp från Sverige - helt i paritet med vad resten av væstværlderna gør.
Men Sverige ær væl snart inte att rækna som en nation? Bara att sluta ha ambassader och konsulat utomland så kan ni alla gå på soss i munkfors.