2026-03-05, 14:53
Medlem
Bodde i en tvåa en gång i tiden på bara ca 60m2
Citera
2026-03-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Han verkligen tog sig lite väl stora friheter i ditt hem. Hur gick det egentligen efteråt? Höll ni någon kontakt eller inte?
Minst sagt!

Nej, efter det sågs vi faktiskt inte mer. Jo, på en begravning en gång.
Citera
2026-03-05, 15:00
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
På 90-talet bodde jag några månader i "Ryska Huset" i Lund.Det var en intressant upplevelse.

Var det inte bordellverksamhet i kåken?
Citera
2026-03-05, 15:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Var det inte bordellverksamhet i kåken?
Jo det var det bland annat. Här finns lite kul läsning om huset i fråga:

https://mittlund.wordpress.com/2010/09/22/tom-kronsjo-och-ryska-huset/
Citera
2026-03-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Hur gick det sen?

Väldigt bra. Har ett bra jobb, bra tjej, bra lägenhet. Har en del skulder kvar men det löser sig.
Citera
2026-03-05, 15:15
Medlem
Bodde i en lägenhet en gång där avloppssystemet korkade igen och svämmade över min lägenhet med bajsvatten från grannarna. Bodde också i en avstyckad lägenhet några år senare där väggarna var så tunna att man kunde höra granntjejens våta kisse när hon hade egentid om kvällarna.
Citera
2026-03-05, 15:16
Avslutad
Bodde som ca 21 åring inneboende hos en finne i 40 års åldern som oftast var borta. Han hade fru och barn på annan ort. Det visade sig dock att han var bisexuell eller homosexuell och stötte på mig. Det var vid ett enda tillfälle då han pussade mig på kinden och förväntade sig gensvar. Jag blev helt chockad. Han var helt nykter. Sen hade han och div finska polare fester i lägenheten. Då snackar vi fester. Jag cykla in till stadens bostadsförmedling och sa jag måste ha en lägenhet. De sa det finns inga. Å är det verkligen så illa?Jag svarade typ. Ja, det var 6 pers där i helgen och i morse stod där 13 stora tomma flaskor koskenkorva + annat jag inte kommer ihåg. Det kanske är normalt. Jag var helt sanningsenlig. Fick lägenhetserbjudande inom några få dar och flyttade omgående.
Citera
2026-03-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeskorv
Vad är den värsta boendesituationen ni befunnit er i?
Jag fascineras över hur dåligt jag mått över att ha bott litet med en annan person ibland. Att man alltid hör varandra, att man aldrig kan göra ljud om nätterna om den andre sover, de gemensamma ansvaren osv.

Mitt ex brukade alltid sätta på Nescafe maskinen 4 på morgonen innan hennes pass, något som i vår 1 rums lägenhet var omöjligt att inte bli väckt av. Såklart började jag min dag sömndrucken vid 07.00.

Jag kan inte ens tänka mig hur jag skulle känna om jag bodde med mögel eller gud förbjude någon slags ohyra.

Tänker extra mycket på detta i tiderna vi lever i med höga hyror och små lägenheter. Att de flesta drömmer om något rymligare...

Bodde med rumskamrater under universitetstiden.

De var riktigt hemska att bo med, men jag var fan ännu värre som rumskamrat så det gick på ett ut.
Citera
2026-03-05, 15:19
Medlem
Värsta boendet var samband med att vi flyttade p.g.a sambons(Nuvarande hustrus jobb).
V fick huset sålt men sen blev det ett tapp tills flyttlasset kunde gå till nya orten, samt att frugan var på tjänsteresa just när vi flyttat ut.

Så flyttlasset hade gått några dar tidigare. Då bodde jag kvar en natt under flyttstädningen på bara en luftmadrass i huset, sen bodde jag 2 nätter på kontoret tills frugan kom hem och vi fick tillgång till vår representationsvåning på 24 m2. Där bodde vi 2 stycken plus 1 katt och krukväxter som var anpassat till 120m2 hus, i 2 månader. Dessutom låg den med enda fönstret mot en hårt trafikerad genomfartsled E18.
Annars har jag bott bra. Samt att de funkat med Frugan(Dåvarande sambon) detta var för drygt 30år sen och vi bor ihop fortfarande.
Citera
2026-03-05, 15:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Värsta boendesituationen... Fel sambo... Då spelar storlek eller skick på boendet mindre roll, om man bor med fel person...

Det slår nog det mesta.
Citera
2026-03-05, 15:25
Medlem
Bott i ett skjul i Amsterdam. Två väggar av lastpallar, två väggar av pressening. Men det var självvalt (hade ju kunnat åka hem) så ska inte klaga.
Citera
2026-03-05, 15:38
Medlem
carlpetersen73s avatar
När jag pluggade hyrde jag en råvind i en av Stockholms förorter under ett år. Piffade så gott det gick men bra sunkigt. Toa i källaren, ingen dusch, det fick jag lösa på gymmet och hos polare, tvätt likaså. Hade ett kylskåp och en kokplatta, diskade på toan i källaren. Men man var ung, så inga större problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in