2026-03-05, 10:30
Medlem
Vad är den värsta boendesituationen ni befunnit er i?
Jag fascineras över hur dåligt jag mått över att ha bott litet med en annan person ibland. Att man alltid hör varandra, att man aldrig kan göra ljud om nätterna om den andre sover, de gemensamma ansvaren osv.

Mitt ex brukade alltid sätta på Nescafe maskinen 4 på morgonen innan hennes pass, något som i vår 1 rums lägenhet var omöjligt att inte bli väckt av. Såklart började jag min dag sömndrucken vid 07.00.

Jag kan inte ens tänka mig hur jag skulle känna om jag bodde med mögel eller gud förbjude någon slags ohyra.

Tänker extra mycket på detta i tiderna vi lever i med höga hyror och små lägenheter. Att de flesta drömmer om något rymligare...
Citera
2026-03-05, 10:39
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Värsta boendesituationen... Fel sambo... Då spelar storlek eller skick på boendet mindre roll, om man bor med fel person...
Citera
2026-03-05, 10:39
Medlem
VoktorDodkas avatar
Värsta boendesituationen jag upplevt är att ha varit hemlös i ett par omgångar, som längst drygt ett halvår. Att vänja sig att leva utan kylskåp och spis gör att man uppskattar dessa, givetvis en egen säng också.

Jag upptäckte mjölbaggar en gång, kom från en onämnbar granne, hemsk äckelkänsla men när anticimex var här och grejsade hos grannen försvann dom direkt, dom var inte ens in till oss grannar, måste ha varit effektivt gift.
Citera
2026-03-05, 10:50
Medlem
5 kvadrats studenboende. Det var litet och inte min bästa period i livet. Men ingen katastrof, det funkade.
Citera
2026-03-05, 10:52
Medlem
Min värsta boendesituation (även om den inte var så jobbig) var att jag fick bo i ett rum hos min syrra i flera månader, just för att det tog tid att få tag på en bostad medan jag började ett nytt jobb (jag hade jobbat på annan ort och flyttade hem till min hemstad igen).

Det löste sig sedan när jag köpte min bostad, men just de där månaderna var jag verkligen hemlös.
Citera
2026-03-05, 10:55
Medlem
Bassplays avatar
Har bott med både svartmögel, högljudda grannar som festar hela veckorna , hiss som låter förjävligt och sura gubbar som tror dom är något för att dom nämligen har varit polis eller är med i styrelsen. Vilka jävla stolpskott det finns.
Citera
2026-03-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeskorv
Jag fascineras över hur dåligt jag mått över att ha bott litet med en annan person ibland. Att man alltid hör varandra, att man aldrig kan göra ljud om nätterna om den andre sover, de gemensamma ansvaren osv.

Mitt ex brukade alltid sätta på Nescafe maskinen 4 på morgonen innan hennes pass, något som i vår 1 rums lägenhet var omöjligt att inte bli väckt av. Såklart började jag min dag sömndrucken vid 07.00.

Jag kan inte ens tänka mig hur jag skulle känna om jag bodde med mögel eller gud förbjude någon slags ohyra.

Tänker extra mycket på detta i tiderna vi lever i med höga hyror och små lägenheter. Att de flesta drömmer om något rymligare...
Hyrde en källare av någon gubbe under en period då jag utbildade mig, billigt som fan och jag fick till och med låna en puch maxi att pendla med så det var ju schysst men sen en dag när jag kom "hem" så var där ungefär 2cm bajsvatten på golvet och det krävdes ett mindre krig för att få det åtgärdat. Efter detta beklagade han sig så mycket över att det hade kostat 1500kr att ta dit en spolbil och började samtidigt supa till ordentligt och frekvent så han blev mest jobbig och obehaglig att prata med. Han var helt säker på att jag hade slängt matrester i toaletten och poängterade det ofta, det blev lite tröttsamt i längden.
Citera
2026-03-05, 11:19
Medlem
Erbjöd en vän att flytta in hos mig temporärt i min etta (läs: Du kan sova på soffan ett tag, ta med dig en väska med kläder och tandborsten). Han flyttade in - på eget bevåg - när jag var på jobbet. När jag kom hem fick jag mitt livs chock. Han hade fyllt hela jävla lägenheten med grejer, satt upp planscher på väggarna och allmänt gjort allt sunkigt. Bildelar, stereoapparater, högtalare och en jävla massa annan skit. Fy fan vad jag mådde dåligt. Tack och lov var det bara någon månad, sedan flyttade han. Sanerade allt grundligt och lovade mig själv att aldrig göra om samma misstag.
Citera
2026-03-05, 11:24
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag bodde i en lägenhet där det kom in vatten de gånger det regnade kraftigt. Det rann alltså in vatten ovanför fönsterkarmarna både i vardagsrummet och i köket. I köket var det också ett litet hål i väggen (mycket litet, kanske 1 cm) som man kunde titta ut genom.

Vanligtvis hade jag anmält detta till hyresvärden men tveksamt att de hade brytt sig. Det är en hyresvärd som har väldigt dåligt betyg, och underhåll av lägenheterna verkar inte vara deras högsta prio. Så jag stod ut tills jag hittade en normal lägenhet.
Citera
2026-03-05, 11:40
Medlem
ICA-muppens avatar
Gemensamt utedass på gårdsplanen och dusch med endast knappt ljummet kallvatten i källaren.
Citera
2026-03-05, 11:57
Medlem
15 år gammal så flyttade min pappa och styvmamma mig till en madrass i en friggebod med trädgårdsredskap. Huset där vi bodde hade 6 rok men de ville ha ett gästrum och ett rum där de kunde lägga pussel och dricka vin.jag fick inte komma in i huset och gå på toa efter kl.19. Sen blev det än värre……
Citera
2026-03-05, 12:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeskorv

Förstår att ni inte är tillsammans längre.
Psykopat beteende!

Ont: Sämsta jag haft var nog när jag betalade extrema ockerhyror i Stockholm utan trygghet. Så har hon haft det rätt bra ändå.

Ev var de värre att bo granne med ett dagis när jag jobbade på nätterna. Det var tunna fönster och jag sov väldigt lite
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in