2026-03-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Mindre än en häktescell som enligt lag måste vara minst 6 kvadratmeter. Fängelseceller är något större, ofta mellan 8 och 10 kvadratmeter.

Det hade alltså varit bekvämare i ett fängelse och frigång för kunna studera.

Hmm.. ja hade varit bättre. Hade som sagt tillgång till vissa andra utrymmen ( kök osv ) men ja det var fanimej litet.
Citera
2026-03-08, 08:07
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag bodde en väldigt kort tid i en studentkorridor med gemensamt kök.

Det var lyhört, en person som hade bott i korridoren sedan SU grundades 1878 hade ovanan att raka av sig allt sitt hår i köket. Det låg ofta gammal illaluktande mat i kylskåpet.

En gång fick jag en stöt när jag bytte glödlampa i taket.
Citera
2026-03-08, 15:04
Medlem
Adelaides avatar
Som student var jag faktiskt inneboende hos en häxa under en kort tid.
Citera
2026-03-08, 15:45
Medlem
Bodde i en källare i 24 år..fick aldrig se dagsljuset..detta va i österike.
Citera
2026-03-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Bott på flera nattklubbar, rivningskontrakt, svartklubbar osv, inget har varit hemst direkt men det mest extrema var där det var sexklubb också hehe.
Bodde du i runkbåset?
Citera
2026-05-30, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audiemurphy12
När jag var anhållen i tre dygn hade jag vissa besvär med deras minimalistiska inredningsstil. Varför fanns det inga gardiner till exempel? Jag mår inte bra i miljöer där det saknas färgglada gardiner.
🤣😂
Citera
2026-06-06, 11:39
Medlem
bomhulls avatar
Är där jag bor nu med grannar som ägnar hela sin fritid med trakasserier.
Allt ifrån grillning på balkongen till hund som skäller på natten
Citera
2026-06-12, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeskorv
Vad är den värsta boendesituationen ni befunnit er i?
Jag fascineras över hur dåligt jag mått över att ha bott litet med en annan person ibland. Att man alltid hör varandra, att man aldrig kan göra ljud om nätterna om den andre sover, de gemensamma ansvaren osv.

Mitt ex brukade alltid sätta på Nescafe maskinen 4 på morgonen innan hennes pass, något som i vår 1 rums lägenhet var omöjligt att inte bli väckt av. Såklart började jag min dag sömndrucken vid 07.00.

Jag kan inte ens tänka mig hur jag skulle känna om jag bodde med mögel eller gud förbjude någon slags ohyra.

Tänker extra mycket på detta i tiderna vi lever i med höga hyror och små lägenheter. Att de flesta drömmer om något rymligare...
Är inte Nescafé snabbkaffe?

Min värsta boendesituation är att ha bott tillsammans med en sambo. Aldrig gör jag det igen. Det är ju min lägenhet
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in