2026-03-05, 12:18
Medlem
Elak sambo, ingen el och hemlöshet. Alla de sakerna tär på psyket mer än vad folk tror.
Citera
2026-03-05, 12:31
Medlem
Har aldrig haft något riktigt ökenboende. Ett tag på -70-talet bodde jag några år i en liten etta med kokvrå. Det gick bra ändå, den var ljus och fin med lite sjöutsikt. Eget hyreskontrakt i Stockholm och billig hyra (runt 200:-/mån).
Citera
2026-03-05, 12:40
Medlem
Carl Serungs avatar
På 90-talet bodde jag några månader i "Ryska Huset" i Lund.Det var en intressant upplevelse.
Citera
2026-03-05, 12:50
Medlem
Bodde på ett studentboende som skulle rivas men tillsvidare delvis även tjänade som flyktingförläggning. Bitvis rätt kul och vildavästern på riktigt, men ofta riktigt jäkla trögt.

Det och att bott på soffan hos vänner ett par månader när jag varit mellan lägenheter

Fördelen med att haft riktigt sunkiga boenden är attidag känns även väldigt enkla förhållanden riktigt prima. 😅
Citera
2026-03-05, 12:52
Medlem
Onanikrems avatar
Var rätt jobbigt i ungefär en och en halv- två dagar innan min df. sambo flyttade till sin mamma efter hon bekänt hon varit otrogen. Vi gick mest och glodde hatiskt på varandra under den tiden. Jag för hon var en slampa och hon för jag krävde hon omedelbart flyttade ut. Tog ledigt från jobbet för att se till hon inte stal något som inte var hennes. (Hon hade flyttat in hos mig och ägde bara sina kläder och lite gardiner) Bilen hon kört var min, den fick hon låna ett par dagar för jag skulle bli av med henne.

Går nog inte upp mot användaren som fick flytta ut i en friggebod på en madrass som 15åring för föräldrarna skulle ha ett "pusselrum"

Annars har jag haft pundare, tjuvar som grannar i någon hyreskvart, det var inte kul men gick överleva ett tag i alla fall med. Skrik, vrål, möbelflytt dygnets alla timmar, pundande hyresgästers vänner som sov i källarkorridoren, tvättstugan.
Citera
2026-03-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var rätt jobbigt i ungefär en och en halv- två dagar innan min df. sambo flyttade till sin mamma efter hon bekänt hon varit otrogen. Vi gick mest och glodde hatiskt på varandra under den tiden. Jag för hon var en slampa och hon för jag krävde hon omedelbart flyttade ut. Tog ledigt från jobbet för att se till hon inte stal något som inte var hennes. (Hon hade flyttat in hos mig och ägde bara sina kläder och lite gardiner) Bilen hon kört var min, den fick hon låna ett par dagar för jag skulle bli av med henne.

Går nog inte upp mot användaren som fick flytta ut i en friggebod på en madrass som 15åring för föräldrarna skulle ha ett "pusselrum"

Annars har jag haft pundare, tjuvar som grannar i någon hyreskvart, det var inte kul men gick överleva ett tag i alla fall med. Skrik, vrål, möbelflytt dygnets alla timmar, pundande hyresgästers vänner som sov i källarkorridoren, tvättstugan.

Efter friggeboden bodde jag i ett uthyrningsrum som var nära där jag hade mitt första jobb.
Första jobbet gav lika mycket i lön som den hyran var på.
Fick bara med mig min 90 cm madrass och inte ens taklampa eller gardiner.
Fick inte bostadsbidrag eller socialbidrag då jag inte var myndig.
Soc frågade vad jag gjorde med barnpensionen efter min mamma som dött.
Barnpensionen den kvitterade min pappa och min styvmor ut helt lagligt.

Jag har bott granne med pundare och vägg i vägg med Tommy Alexandersson. (OJ OJ OJ OJ)
Citera
2026-03-05, 14:09
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
5 kvadrats studenboende. Det var litet och inte min bästa period i livet. Men ingen katastrof, det funkade.
Haha vad var hyran på det? Fanns dusch och badrum?
Citera
2026-03-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Haha vad var hyran på det? Fanns dusch och badrum?

1500 kr per månad. Ja det fanns dusch utöver de fem kvadraten ska sägas för att vara helt sanningsenlig. Och delat kök. Men själva rummet var verkligen 5 kvadrat och då var det inte ens full takhöjd i hela.
Citera
2026-03-05, 14:42
Medlem
glockenreins avatar
Bodde tillfälligt hos en polare i samband med en flytt för några år sedan och hörde grannen ovanför gå upp och prutta på toaletten varje natt.
Citera
2026-03-05, 14:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Erbjöd en vän att flytta in hos mig temporärt i min etta (läs: Du kan sova på soffan ett tag, ta med dig en väska med kläder och tandborsten). Han flyttade in - på eget bevåg - när jag var på jobbet. När jag kom hem fick jag mitt livs chock. Han hade fyllt hela jävla lägenheten med grejer, satt upp planscher på väggarna och allmänt gjort allt sunkigt. Bildelar, stereoapparater, högtalare och en jävla massa annan skit. Fy fan vad jag mådde dåligt. Tack och lov var det bara någon månad, sedan flyttade han. Sanerade allt grundligt och lovade mig själv att aldrig göra om samma misstag.

Han verkligen tog sig lite väl stora friheter i ditt hem. Hur gick det egentligen efteråt? Höll ni någon kontakt eller inte?
Citera
2026-03-05, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Bodde tillfälligt hos en polare i samband med en flytt för några år sedan och hörde grannen ovanför gå upp och prutta på toaletten varje natt.

Låter som en obehandlad trauma du varit med om 😄
Citera
2026-03-05, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Elak sambo, ingen el och hemlöshet. Alla de sakerna tär på psyket mer än vad folk tror.

Hur gick det sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in