2026-03-03, 17:46
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenOlof
Du ställer en extremt svår fråga som är lätt att svara på. Då slipper man miljönazister i alla kommuner.
Får man inte skita som man vill numera?
Citera
2026-03-03, 17:47
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Det stämmer inte. Har du inga rör alls för inkommande vatten har du heller inget krav på avlopp. Jag har en fäbod utan el och vatten som är original sen 1850 och jag har förstås inte heller grävt för avlopp.

Nä det är inget krav på enkammarbrunn om man inte har indraget vatten.
Men om du har en vask inomhus måste ju vattnet rinna till en brunn.
Då är en enkammarbrunn tillåten.
Men drar du in vatten så säger min kommun att jag måste ha modernt avlopp.
Citera
2026-03-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Får man inte skita som man vill numera?

Ingen kan hindra någon från att skita i skogen. Men jag menar allså i samband med en stuga. Det är från kommun till kommun hur hårda dem är. Men förr eller senar vill dem se en lösning.
Citera
2026-03-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Jag har försökt hitta en liten fritidsstuga, varsomhelst i Sverige, vill bara komma från vardagen lite varje år. Rinnande vatten mitt enda krav. Toa kan ordnas via förbränningstoa. Då jag har tummen mitt i handen så är fritidshus med renoveringsbehov inget alternativ. Där är alltså mina grundkriterier, men jag hittar ändå inget rimligt tycker jag. Har sökt på hemnet, booli och andra sajter. Har inte råd att betala en massa och sen även betala för underhåll och andra kostnader. Vill gärna hitta något under 500 000 kr. Är det jag som är helt orealistisk eller finns det någonstans där man kan hitta i rätt prisklass?

Bli kommunalråd i Åsele.
Citera
2026-03-04, 00:07
Medlem
Eller så köper du en begagnad husbil och kör iväg dit du vill stå.
Citera
2026-03-04, 08:46
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Har inte råd att betala ... för underhåll och andra kostnader.
Vad menar du, ett hus du inte behöver sköta om?
Citera
2026-03-04, 12:10
Medlem
Värdelös tråd, när trådstartaren inte är med och samverkar. Då kan moderatorn ta bort den.
Citera
2026-03-04, 12:22
Medlem
Citat:
Värdelös tråd, när trådstartaren inte är med och samverkar. Då kan moderatorn ta bort den.

Det är ju inte alla som bor här på Flashback 24/7.

Tycker att det är en intressant tråd.
Citera
2026-03-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är ju inte alla som bor här på Flashback 24/7.

Tycker att det är en intressant tråd.
Vad menar du nu? Jag hänger inte mycket alls här FB har blivit dåligt, men sådan här trådar kan vara intressanta om trådstartaren själv är intresserad. Trådskaparen har inte skrivit något efter hans trådstart. Det blir extremt ointressant. Då kan han ju lika gärna skriva in en fråga till Hemmets Veckotidnig och få svar om några veckor.
Citera
2026-03-04, 12:54
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Vad menar du nu? Jag hänger inte mycket alls här FB har blivit dåligt, men sådan här trådar kan vara intressanta om trådstartaren själv är intresserad. Trådskaparen har inte skrivit något efter hans trådstart. Det blir extremt ointressant. Då kan han ju lika gärna skriva in en fråga till Hemmets Veckotidnig och få svar om några veckor.

Vad menar du? TS bidrog senast igår, måste man hänga här vareviga dag för att få vara med?
Citera
2026-03-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Vad menar du? TS bidrog senast igår, måste man hänga här vareviga dag för att få vara med?

Hahahha Jag tar tillbaka allt jag har sagt du och trådskaparen är fantastiska. Du tävlar i att missförstå. så du kan dra.
Citera
2026-03-04, 17:20
Medlem
Citat:

Han kanske har viktigare saker för sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in