2026-02-02, 17:09
Medlem
Hej. Jag ska snart på prövning för andra gången. Jag klarade iq-testet samt personlighetstest förra gången men föll på psykologen. Jag har analyserat samtalet nu ett års tid och försökt komma på vad som gick fel, men kan inte komma på något konkret mer än att jag var inte helt ärlig gällande hur många gånger jag har haft och göra med polisen. Jag sa att jag endast har hamnat i fyllecell en gång när jag var 19. Men egentligen har jag även blivit omhändertagen för berusning en tidigare gång som 13 åring. Men detta är 27 år sedan och undrar om detta verkligen är något som de kan se?
Citera
2026-02-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tessomess
Hej. Jag ska snart på prövning för andra gången. Jag klarade iq-testet samt personlighetstest förra gången men föll på psykologen. Jag har analyserat samtalet nu ett års tid och försökt komma på vad som gick fel, men kan inte komma på något konkret mer än att jag var inte helt ärlig gällande hur många gånger jag har haft och göra med polisen. Jag sa att jag endast har hamnat i fyllecell en gång när jag var 19. Men egentligen har jag även blivit omhändertagen för berusning en tidigare gång som 13 åring. Men detta är 27 år sedan och undrar om detta verkligen är något som de kan se?

Var helt ärlig och fundera på vad du lärde dig
Citera
2026-02-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tessomess

Det viktigaste är att dom ser hur du är som person.
Kan du självreflektera?
Citera
2026-03-03, 10:22
Medlem
Hej!
När man begär ut psykologens anteckningar och journalblad från PPV, får du då tillgång till allt som finns sparat om dig i deras system? Eller finns det mer sparat om dig som psykologen kan se vid en ev. polisprövning?
Citera
2026-03-04, 21:01
Medlem
Hej jag pluggar första terminen på polisutbildningen campus och har ett tag funderat på om distans är ett bättre val för mig. Är det någon som vet om det går att byta och isåfall hur sent efter terminsstart man kan göra det?

Tack på förhand!
Citera
2026-03-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym1268
Hej jag pluggar första terminen på polisutbildningen campus och har ett tag funderat på om distans är ett bättre val för mig. Är det någon som vet om det går att byta och isåfall hur sent efter terminsstart man kan göra det?

Tack på förhand!

Menar inte att vara dryg men det finns förmodligen 10 personer på lärosätet som kan ge dig ett svar på denna fråga genom ett svinenkelt email eller telefonsamtal.
Tips: Kontakta din terminsansvarige eller den som är administratör för utbildningen på ditt lärosäte.
Citera
2026-03-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theflyindutchman
Hej!
När man begär ut psykologens anteckningar och journalblad från PPV, får du då tillgång till allt som finns sparat om dig i deras system? Eller finns det mer sparat om dig som psykologen kan se vid en ev. polisprövning?

Du får ut allt.
Citera
2026-03-28, 14:18
Medlem
Hur ser veckorna ut för campuselever, speciellt i Borås? Är det mestadels måndag-fredag lektioner nånstans mellan 08-17? Finns det lediga dagar under veckan, eller är det alltid något som sker varje dag?

Anledningen till att jag frågar är att jag bor cirka 1 timma från campus. Har övervägt att hyra ett billigare studentrum i Borås och bo där under de aktuella dagarna, och åka hem när det är lediga dagar. Men hur ofta är det fria dagar? Eller är de oschysta i schemaläggandet så de t.e.x. sätter en lektion på torsdag lunch och en lektion på fredag eftermiddag – istället för att låta en ta långhelg?
Citera
2026-03-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym1268

Tack på förhand!

😅. Är det inte bättre att fråga en studievägledare?
Citera
2026-03-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Hur ser veckorna ut för campuselever, speciellt i Borås? Är det mestadels måndag-fredag lektioner nånstans mellan 08-17? Finns det lediga dagar under veckan, eller är det alltid något som sker varje dag?

Anledningen till att jag frågar är att jag bor cirka 1 timma från campus. Har övervägt att hyra ett billigare studentrum i Borås och bo där under de aktuella dagarna, och åka hem när det är lediga dagar. Men hur ofta är det fria dagar? Eller är de oschysta i schemaläggandet så de t.e.x. sätter en lektion på torsdag lunch och en lektion på fredag eftermiddag – istället för att låta en ta långhelg?

Det är måndag-fredag. Någon enstaka tenta på en lördag, bara 1 hittills. En hel del lediga dagar och halvdagar. Flertalet klasskamrater som pendlar utan konstigheter. Schemat får man leva med, det är en hel del elever på skolan så man kan inte välja riktigt. Men det är väldigt lugnt.
Citera
2026-04-04, 13:35
Medlem
Hur långt brukar det ta innan man får svar från säkerhetsprövningen?
Citera
2026-04-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toreskil1
Hur långt brukar det ta innan man får svar från säkerhetsprövningen?

Den tid det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in