Citat:
Ursprungligen postat av
Hirmas142
Finns en anledning till varför du INTE fick bli polis om du hade en fastställd ADHD diagnos.
Har du aldrig träffat ett riktigt dampbarn?
Tänk dig att du ger den personen fri hastighet, våldskaptial och rätten att döda.
Låter det sunt?
Nej en polis ska inte ha massa diagnoser.
Misstänker att du inte vet så mycket om ADHD.
För just sådana situationer, där det händer mycket och fort är många ggr situationer som personer med just ADHD hanterar otroligt mycket bättre och mer logiskt än vanliga "svensson".
Många med ADHD är otroligt bra under stress och press, för då är kroppen och miljön runt dem i "samma nivå". Det är en helt annan sorts lugn för dem och de kan hänga med i det som händer, när vanliga Svensson blir stressad och agerar fel.
Det du kallar "dampbarn" är mycket troligt barn utan stimulering där kroppen hittat andra uttryck för att få ut allt som kryper i kroppen.
Sedan finns det många olika nivåer av ADHD/ADD.
En del är säkert ej lämpade, precis som en del "vanliga svensson" inte heller är lämpade.