2026-03-02, 19:57
Medlem
Alltså ALLT som spekuleras i denna tråd visar sig ju vara sanningar…. Här näst är väl att spiralen aldrig åker in och de påbörjar syskonresa igen. Nu säger ju Hanna igen att hon *saknar graviditeten*
Citera
2026-03-02, 19:58
Medlem
Vad tror vi, blir det ett syskonförsök snart ändå? Svänger ju en del.
Citera
2026-03-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Alltså ALLT som spekuleras i denna tråd visar sig ju vara sanningar…. Här näst är väl att spiralen aldrig åker in och de påbörjar syskonresa igen. Nu säger ju Hanna igen att hon *saknar graviditeten*

Hon saknar väl graviditeten eftersom det var så mycket lättare att vara gravid än att ta hand om ett barn. Lugn och ro och all fokus på henne.
Citera
2026-03-02, 20:22
Medlem
Hon har verkligen dragit ut på det här med spiralen så länge det bara går, nästan som att hon hoppas att folk ska glömma att hon ens skulle sätta in den från början. Trots att hon tidigare har gråtit och gjort massor av videos om det, verkar hon nu knappt bry sig längre – snarare som att hon gör allt för att undvika en så kallad insättning.
Jag tror dessutom att hon kommer börja med syskonförsök igen. Eftersom hon har tagit bort embryot lär hon väl försöka naturligt och lägga upp en massa ägglossningstester igen. Det känns ju som att hela hennes identitet kretsar kring det här, så på något sätt måste hon hålla det vid liv.
Citera
2026-03-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84

Sen är jag fundersam över varför Hanna (om hon nu skulle ha adhd) inte lärt sig hantera vissa grejer bättre. Många med adhd lär sig med åldern att hantera sin problematik eftersom man som med mycket annat helt enkelt lär känna sig själv och vet vad som funkar för en själv och inte.
Mycket handlar helt enkelt om strategier.

Herregud så korkad kommentar. Varför hon inte lärt sig hantera vissa saker bättre? Det är väl ändå därför man gör en utredning för att sedan få hjälp att hitta dessa strategier. Varför skulle hon tillämpa adhd-strategier i sitt liv om hon inte ens har adhd? Du verkar ha dålig koll på att otroligt många kvinnor diagnoseras sent i livet och inte ens misstänker att hon har adhd innan dess.
Citera
2026-03-02, 20:48
Medlem
Knappast.......s avatar
Jag tror inte att de skänkte embryot till forskning, pappret är påskrivet sa H, vilket det inte var vid fototillfället.
Citera
2026-03-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Jag tror inte att de skänkte embryot till forskning, pappret är påskrivet sa H, vilket det inte var vid fototillfället.
Kanske inte men blir svårt använda det som content sen hur ska hon förklara det 😂
Citera
2026-03-02, 20:57
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Kanske inte men blir svårt använda det som content sen hur ska hon förklara det 😂
Antingen att de ångrade sig och aldrig skickade in, "det var för stort beslut" eller kommer säga att det skedde naturligt. Antagligen sinar det nu och känner att hon måste hålla alla dörrar öppna för att behålla följarna.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-03-02 kl. 21:05.
Citera
2026-03-02, 21:15
Medlem
Well, får hon en diagnos blir hon säkert erbjuden medicinering vilket i många fall kan leda till aptitminskning och viktnedgång.
Citera
2026-03-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......

Hon visade när hon stoppade brevet på lådan. Vilken plot twist om det inte är signerat 😅 "asså faaan vi glömde skriva under, nu blir de syskonförsök, häng med!"
Citera
2026-03-02, 21:45
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon visade när hon stoppade brevet på lådan. Vilken plot twist om det inte är signerat 😅 "asså faaan vi glömde skriva under, nu blir de syskonförsök, häng med!"
Haha det missade jag. Men jag kan se detta komma 😄
Senast redigerad av Knappast....... 2026-03-02 kl. 22:24.
Citera
2026-03-02, 22:20
Medlem
polka-maskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panaduro123
Hela hennes sätt att vara på skriker ju dock ADHD eller ADD, hade inte blivit det minsta förvånad om hon får en diagnos och tycker det är bra att hon gör en utredning om man misstänker det. Vården skulle inte heller göra en utredning utan screening först, hon skulle inte slussas vidare om dom inte misstänkte att det kan finnas en diagnos. Och om hon gör den privat är det väl upp till henne om hon vill betala för det.

Du verkar ju själv ha kommit på nyss att du har adhd iom att du bara stått i kö i 2,5 år? Lät som att du kom på det lite sent.

Jag väntade i fyra år från första läkarkontakt på vc till att ens få en tid till psykiatrin. Så totalt har jag väntat 6,5 år… Innan dess hade jag besvär i många år men förklarades bort med att jag hade kontrollbehov och var högpresterande och hade höga krav på mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in