2026-03-01, 17:26
Medlem
Getkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tror att du har fel. Trump har tillsammans med Israel förberett sig för ett långvarigt krig där målet är att byta regim i Iran. Jag skulle inte utesluta begränsade markoperationer heller. En regelrätt invasion vill man nog undvika, men jag skulle nog tro att det vi nu ser kommer att hålla på under lång tid framöver.
Är det du på bilden?
Har du rökt crack eller ?
Trump kommer avsluta dom inom 1 månad.
Citera
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tror att du har fel. Trump har tillsammans med Israel förberett sig för ett långvarigt krig där målet är att byta regim i Iran. Jag skulle inte utesluta begränsade markoperationer heller. En regelrätt invasion vill man nog undvika, men jag skulle nog tro att det vi nu ser kommer att hålla på under lång tid framöver.

En person som ens antyder att USA skulle överväga en markinvasion kan jag tyvärr inte ta seriöst.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
See where U.S., Israeli strikes have hit Iran and where Iran has retaliated

Iran has retaliated and struck at least one U.S. military installation in the region, a navy base in Bahrain where the U.S. Navy’s 5th Fleet is headquartered. Dozens of U.S. military cargo and refueling planes were recently repositioned to bases in the region. Videos show explosions in the United Arab Emirates and Kuwait. All three countries along with Qatar and Jordan also said they engaged air defenses to intercept Iranian missile fire.
Citera
2026-03-01, 17:27
Avstängd
Fin dröm med tanke 4 B2 flög över Iran igår

Citat:
Ursprungligen postat av casii
Finns en väldigt bra video som visar hur det skulle kunna gå till!
Skjuta ner en B2:a alltså

https://x.com/dailyirannews/status/2017063494156206370
Citera
2026-03-01, 17:27
Medlem
Styrkelyftares avatar
Iran vill prata - Trump har sagt ja.

Citat:
Donald Trump säger att iranska ledare vill återuppta samtal.
– De vill prata, och jag har sagt ja, så jag kommer att prata med dem. De borde ha gjort det tidigare. De borde ha gjort det som var väldigt enkelt och praktiskt att ordna, och de borde ha gjort det tidigare, säger Trump.
Han fortsätter:
– De väntade för länge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ok8lbw/israel-har-attackerat-iran
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-03-01 kl. 17:32.
Citera
2026-03-01, 17:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Henne? Abraham är väl en han?

Mycket oroande med kärnvapen över Iran... i så fall. Men då borde väl Ex Sverige kunna skälla ut och fördöma USA? Eller kommer Stenergard bara säga att allt är Irans fel?
Alla skepp tituleras som henne Haddock.
Citera
2026-03-01, 17:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Fullträff av Iran 9 döda israeler och fler kan komma... när man sprängde ett skyddsrum i luften... IDF kan visst inte skydda sitt luftrum.
Citera
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Ja, asså håller med om att kuppen inte var bra och "regimr changes" i allmänhet i MÖ. Mossadeqh var väl en kommunist som ville nationalisera oljeproduktionen utan att ge ersättning till de som investerat pengar där, men ja oavsett så var det fel. Men fel gjorde man ju väldigt mycket förr. I från alla läger. Ska man verkligen skylla en situation på någon annan hela tiden, saker har ju blivit bättre. Hur länge ska man älta gamla oförätter? Ska finnarna böla över Karelen också? eller juggarna kanske är sura på Turkiet för att de splittrade Jugoslavien religiöst?

Tror inte ayatollan hade folklig uppbackning att syssla med någon sorts evighetskrig med USA och Israel. Kan det också finnas något i mellanösternregionen av att inte ta ansvar för sig själva? Är Etiopien ett paradis utan inbördeskrig för att de inte blivit koloniserade? Är verkligen kolonialismen roten till alla problemen?
De störtade regimen för att öka profiten, innan hade de sanktionerat oljan för att göra Mossadeq impopulär så det skulle bli lättare att göra regime-change och öka profiten. Amerikanerna och britterna kunde antagligen gjort en lika bra deal som de fick för mineralerna i Ukraina, det vill säga runt 50/50 split på profiten men det brukar inte räcka för amerikaner, i alla fall inte när den vinsten går till fattiga.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Apropå trovärdighet, detta är nog sant.

Det ÄR sant. Lika sant som att dina förmågor i engelska språket är gravt underutvecklade.
Citera
2026-03-01, 17:30
Avstängd
Det är så kul att se era desperata texter

Så USA/Israel är nervösa pga dieseln går upp 4 spänn? men Mullorna som dör som flugor bara kämpar på😅

Kan du dela med dig ngt mullorna är oroliga för?

Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jäklar, visste inte att de hade tillgång till dem. Inte en chans att USA reder ut detta, oljepriset når garanterat $15000 redan under förmiddagshandeln imorgon.
Citera
2026-03-01, 17:31
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Iran vill prata - Trump har sagt ja.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ok8lbw/israel-har-attackerat-iran
Hoppas inte Iran bangar nu. Kör förfan och förinta svinen.
Citera
2026-03-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Europa borde vara trötta på flyktingströmmar.

Men med tanke på ur många som jublar över USA och Israels krig så börjar man ju undra.
Kanske de vill ha fler flyktingar trots allt.

Alla "flyktingar" i Europa har ju kommit hit på grund av regler som tillåter det. Så politikerna vill ha dem åtminstone.

Ryssland och Saudiarabien etc. har inga av dessa trots alla krig som de skapar och är med i och ligger nära till.

Den kopplingen som du gör finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in