Citat:
Ursprungligen postat av
MossadNews
"Trådens ämne är Israels och USAs attacker mot Iran och dess svar, INTE era åsikter om judar, Epstein, kriget i Gaza, invandring till Sverige eller varandra."
Vilken verklighetsfrånvänd fantasi du verkar ha? Israels hela regionala strategi, som nu kulminerar i attackerna mot Iran, bygger på att ha svaga, splittrade grannar, inte starka "allierade" konkurrenter. De skapade och beväpnade Hamas just för att krossa palestinsk enighet. Varför skulle de vilja ha ett blomstrande Iran?
Attackerna vi ser nu är det logiska slutmålet: att krossa den sista stora motståndaren. Och glöm inte den smutsiga personliga kalkylen: Netanyahu behöver det här kriget för att hålla sig utanför fängelset. Eskaleringen mot Iran är hans personliga "get-out-of-jail"-kort, och han offrar gladeligen regionen för att rädda sitt eget skinn.
Sluta dar det eviga"antisemitism"-kortet. Låt oss istället titta på de obestridliga fakta som förklarar varför de attackerar Iran.
Det är ingen "myt" att Israel är en pariastat som bryter mot flest FN-konventioner. i regionen Det är ingen "myt" att de just nu slaktar barn för att erövra "Lebensraum" med en retorik som ekar från Nazityskland.
Attacken mot Iran är en direkt fortsättning på exakt samma brutala logik. Att tro att samma regim, som använder sig av dessa metoder, plötsligt skulle ha ädla motiv för att bomba Iran är inte bara naivt, det är att medvetet blunda för det blodiga mönstret.
De enda "obestridliga fakta" jag hittar är att Irans regim och Hamas har som uttalat mål att förinta staten Israel. Och att Iran numera ballistiska missiler, och snart kärnvapen. Samtidigt som Israel inte har som mål att förinta annat stat eller folk. Utan enbart vill försvara sig för att få fortsätta existera.
Därav att man attackerar Iran och Hamas.
Jag har alltid undrat vad det är som gör att vissa individer alltid hamnar så otroligt fel i sina tolkningar av skeenden. Bortsett från att du måste vara osedvanligt korkad så hittar jag inga förklaringar. Hjälp mig att tycka annorlunda om dig.