2026-03-01, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Har en fundering.
Detta är saker jag sett dvs. anekdoter så det är svårt att säga om det finns någon faktisk trend.
Jag har sett en del exempel på ett för mig lite svårförståeligt fenomen.
Även vänner har sett detta.

Det är som att det har hänt något med åldrarna i dejting. Eller i alla fall att det blivit vanligare.
Det jag sett är kvinnor som är sådär 35-50 som verkar söka upp män som är bara kanske mellan 20-25.
Kvinnor som aldrig bildat familj.
När man ser det här "live" så att säga tycker i alla fall jag att det alltid ser lite märkligt ut.
Det jag försöker förstå är vad dessa kvinnor attraheras av hos någon som er ut som en gymnasist.
Det omvända har väl skett i alla tider och har sannolikt tom. evolutionär basis.
Småkillarna säger nog inte nej, det hade man inte själv gjort i den åldern. Till sex dvs. Men att inleda en långvarig relation med någon så mycket äldre och stanna kvar i den känns det som att få 24-åriga män skulle vara intresserade av.

Men den primära frågan är nog ändå. Hur tänker en typ medelålders kvinna att det är lämpligt eller attraktivt för henne att vara ihop med någon som ser ut som ett barn i ansiktet, nyss gått yt gymnasiet och saknar livserfarenhet?

Funderar på om detta kan vara något "lokalt" just i Skandinavien och hänger ihop med något annat, eller om det är mer utbrett. Har du sett detta?

Säger inte att det är rätt eller fel. Förstår det bara inte.
Funderar på om frågan skulle passa bättre under sociologi. Mod får flytta tråden om det bedöms så.
Tror inte detta är en trend. Det finns och har alltid funnits, kvinnor som dras till yngre män. Men normen är ändå att de dras till jämnåriga i första hand och äldre män i andra hand.
Citera
2026-03-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Många unga kvinnor säger att de hade bättre sex med äldre män.

Definiera "många". Och definiera "äldre".

Tråden handlar dock om medelålders kvinnor som vill dejta nyvuxna män.

Så den handlar varken om unga kvinnor eller äldre män.
Citera
2026-03-01, 09:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Nej tvärtom. Kvinnan skall vara ung för en bra avkomma. Mannens ålder spelar nästan ingen roll.

Även mannens ålder spelar roll.
Men det har folk ingen koll på.
Citera
2026-03-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tror inte detta är en trend. Det finns och har alltid funnits, kvinnor som dras till yngre män. Men normen är ändå att de dras till jämnåriga i första hand och äldre män i andra hand.

Yes. Det är vad forskning visar också. Tjejer och kvinnor, rent generellt, dras till jämnåriga först och främst. Eller några år äldre.

Sedan finns det givetvis vissa kvinnor som dras till yngre män. Men det är långt ifrån det vanliga.
Citera
2026-03-01, 09:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Nu är du tunnhårig medelålderssvenne med ölmage?
Ha ha, där kom den, som om håret spelar någon som helst roll på en man. Jag blev tunnhårig redan vid 21-22 år, hade världens svall innan, men när jag började bli tunnhårig där och få stoooora vikar så tyckte jag inte det såg klokt ut så rakhyveln åkte fram och jag har kört rakat sen dess. Detta var alltså på tidigt 90 tal då det ännu ej var så vanligt som idag. Jag har inte haft några som helst problem med att få tjejer på grund av detta. Så det sitter inte i håret. Men jag har alltid haft lätt att få bra kontakt med kvinnor. Hade i o f en rätt brant inlärningskurva då jag var värdelös på tjejer i tonåren men det är ju nästa alla.

Ingen ölmage heller. Det handlar om inkomster och utgifter och nu pratar jag inte om pengar utan om kalorier.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Testa att skita i andras val av partner.
Exakt detta. Skit i vad andra gör och vilka preferenser de har. Till TS kan jag säga att det även är förekommande i andra länder och världsdelar är ungefär lika förekommande som här att yngre män och kvinnor 40+, I USA, Europa och Australien är det i alla fall synbart förekommande.

Sen tror jag knappast någon av parterna tror att det varar hela livet, även om det förekommer, se på Macron, men de flesta häger väl ihop så länge de nu känner för det.

Min erfarenhet av människor som har åsikter om hur andra har relationer med motsatta könet själva har exat noll relationer av det slaget, det grundar sig i ren avundsjuka.
Citera
2026-03-01, 09:51
Avstängd
Citat:

Vill man bara ha barn som kvinna är det betydligt större chanser till bra avkomma om mannen är ung.
Vill man ha en partner går folk efter person, får man väl hoppas. Och då spelar väl åldern mindre roll.
Citera
2026-03-01, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Vill man bara ha barn som kvinna är det betydligt större chanser till bra avkomma om mannen är ung.
Vill man ha en partner går folk efter person, får man väl hoppas. Och då spelar väl åldern mindre roll.
TS skrev ju om kvinnor mellan 35-50. Tänker mig att de flesta barnlösa kvinnor över 40 inte vill ha barn eller gett upp tanken på att få barn.
Citera
2026-03-01, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Definiera "många". Och definiera "äldre".

Tråden handlar dock om medelålders kvinnor som vill dejta nyvuxna män.

Så den handlar varken om unga kvinnor eller äldre män.
Många: Många används i betydelsen 'ett stort antal av' och är det vanliga ordet vid räknebara substantiv, som t. ex. mygga, människa: Det satt många myggor på myggfönstret. Många människor kom till museet.

Äldre: ha levt eller existerat längre; av högre ålder .
Citera
2026-03-01, 10:04
Avstängd
Citat:
TS skrev ju om kvinnor mellan 35-50. Tänker mig att de flesta barnlösa kvinnor över 40 inte vill ha barn eller gett upp tanken på att få barn.

Kan säkert vara så man jag tror nog att det finns kvinnor som gör sina sista försök och då är deras chanser betydligt bättre om det är män under 25/30 års åldern.
Det är ändå det åldersspannet dom skulle fått från en spermadonator.

Vissa kvinnor har inga problem med att få barn runt 40-års åldern. Har dom fortfarande mycket ägg kan det ibland bara räcka med att ta hormontabletter för att få äggen att släppa.
Dom kanske har tröttnat på sin mans kassa kvalitet på sperma och börjar bli desperata.
Som ung kille hade jag skyddat mig om jag inte ville bli pappa.
Jag hade inte litat på en kvinna i den åldern.
Risken finns att hon förför honom på sätt som en ung tjej aldrig hade klarat av.
Har hon karriär och stabilt i övrigt finns ju heller ingen anledning att underrätta honom om att där blivit ett barn?
Någon ung kille kanske inte bryr sig. Men jag hade velat ha vetskap om jag blev lurad.
Citera
2026-03-01, 10:13
Medlem
Citat:
Många unga kvinnor säger att de hade bättre sex med äldre män.

En äldre man är mer erfaren så det kan säkert vara förklaringen om dom jämför med en ung kille .
Citera
2026-03-01, 10:16
Medlem
Citat:
Många: Många används i betydelsen 'ett stort antal av' och är det vanliga ordet vid räknebara substantiv, som t. ex. mygga, människa: Det satt många myggor på myggfönstret. Många människor kom till museet.

Äldre: ha levt eller existerat längre; av högre ålder .

Jo, men vilka "många" menar du? Hur många unga kvinnor i antal, har du hört säga att de tycker sex är bättre med äldre? Det är det jag frågar om.

De medelålders kvinnor som vill dejta yngre män tycks ju inte hålla med. De tycks ju vilja ha yngre älskare......
Citera
2026-03-01, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
En äldre man är mer erfaren så det kan säkert vara förklaringen om dom jämför med en ung kille .

Ja, de sa bl.a. att mannen inte hade så bråttom, han tänkte inte bara på sig själv. Och många tände på dynamiken. Att det är lite förbjudet, spännande, att han är så mycket äldre. Han känns mer som en riktig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in