2026-02-28, 20:01
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Har en fundering.
Detta är saker jag sett dvs. anekdoter så det är svårt att säga om det finns någon faktisk trend.
Jag har sett en del exempel på ett för mig lite svårförståeligt fenomen.
Även vänner har sett detta.

Det är som att det har hänt något med åldrarna i dejting. Eller i alla fall att det blivit vanligare.
Det jag sett är kvinnor som är sådär 35-50 som verkar söka upp män som är bara kanske mellan 20-25.
Kvinnor som aldrig bildat familj.
När man ser det här "live" så att säga tycker i alla fall jag att det alltid ser lite märkligt ut.
Det jag försöker förstå är vad dessa kvinnor attraheras av hos någon som er ut som en gymnasist.
Det omvända har väl skett i alla tider och har sannolikt tom. evolutionär basis.
Småkillarna säger nog inte nej, det hade man inte själv gjort i den åldern. Till sex dvs. Men att inleda en långvarig relation med någon så mycket äldre och stanna kvar i den känns det som att få 24-åriga män skulle vara intresserade av.

Men den primära frågan är nog ändå. Hur tänker en typ medelålders kvinna att det är lämpligt eller attraktivt för henne att vara ihop med någon som ser ut som ett barn i ansiktet, nyss gått yt gymnasiet och saknar livserfarenhet?

Funderar på om detta kan vara något "lokalt" just i Skandinavien och hänger ihop med något annat, eller om det är mer utbrett. Har du sett detta?

Säger inte att det är rätt eller fel. Förstår det bara inte.
Funderar på om frågan skulle passa bättre under sociologi. Mod får flytta tråden om det bedöms så.
Citera
2026-02-28, 20:20
Medlem
kokacola41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Har en fundering.
Detta är saker jag sett dvs. anekdoter så det är svårt att säga om det finns någon faktisk trend.

Det är som att det har hänt något med åldrarna i dejting. Eller i alla fall att det blivit vanligare.
Det jag sett är kvinnor som är sådär 35-50 som verkar söka upp män som är bara kanske mellan 20-25.
När man ser det här "live" så att säga tycker i alla fall jag att det alltid ser lite märkligt ut.
Det jag försöker förstå är vad dessa kvinnor attraheras av hos någon som er ut som en gymnasist.
Det omvända har väl skett i alla tider och har sannolikt tom. evolutionär basis.
Småkillarna säger nog inte nej, det hade man inte själv gjort i den åldern. Till sex dvs. Men att inleda en långvarig relation med någon så mycket äldre och stanna kvar i den känns det som att få 24-åriga män skulle vara intresserade av.

Men den primära frågan är nog ändå. Hur tänker en typ medelålders kvinna att det är lämpligt eller attraktivt för henne att vara ihop med någon som ser ut som ett barn i ansiktet, nyss gått yt gymnasiet och saknar livserfarenhet?

Funderar på om detta kan vara något "lokalt" just i Skandinavien och hänger ihop med något annat, eller om det är mer utbrett. Har du sett detta?

Funderar på om frågan skulle passa bättre under sociologi. Mod får flytta tråden om det bedöms så.
Jag tänker att det är en enkel utväg för att kvinnor ska kunna känna sig överlägsna sin partner?

När de är 40 år gamla och tillsammans med en man i sin egen ålder så har de inte alltid så mycket att säga till om, varken ekonomiskt eller karriär om de skaffat barn.
Citera
2026-02-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokacola41
Jag tänker att det är en enkel utväg för att kvinnor ska kunna känna sig överlägsna sin partner?

När de är 40 år gamla och tillsammans med en man i sin egen ålder så har de inte alltid så mycket att säga till om, varken ekonomiskt eller karriär om de skaffat barn.

Alltså jag vet inte.
De jag sett har ofta god utbildning och har inga barn.
De verkar på riktigt attraherade av de här småkillarna.
Citera
2026-02-28, 20:39
Medlem
kokacola41s avatar
Citat:
Alltså jag vet inte.
De jag sett har ofta god utbildning och har inga barn.
De verkar på riktigt attraherade av de här småkillarna.
Men vad tänker du? Tänker att män oftast vill ha gymnasietjejer. Om jag skulle varit kvinna skulle jag ju så klart helst haft en yngre och fräschare partner tänker jag.

Framförallt om det är det ytliga man är ute efter.
Citera
2026-02-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokacola41
Men vad tänker du? Tänker att män oftast vill ha gymnasietjejer. Om jag skulle varit kvinna skulle jag ju så klart helst haft en yngre och fräschare partner tänker jag.

Framförallt om det är det ytliga man är ute efter.

Det får stå för dig. Jag skulle inte kunna tänka mig någon under 25.

Det är annorlunda, det vet både du och jag. Det är något som blir märkligt med dynamiken om mannen är som ett barn mentalt och ser sådär valpig ut i ansiktet.

I alla tider har män velat ha unga kvinnor. Sådär mellan 23-30.
Om en 40-årig kvinna kommer gåendes med en 22-årig man tänker man att det är något fel på henne. Eller att det är pojkens mamma.
Citera
2026-02-28, 20:49
Medlem
halaltarzans avatar
Naturligtvis är det bra för självkänslan att dejta något ungt och snyggt, och även om en relation mer eller mindre är omöjlig så är det väl alltid roligt att leka av sig lite?
Citera
2026-02-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Naturligtvis är det bra för självkänslan att dejta något ungt och snyggt, och även om en relation mer eller mindre är omöjlig så är det väl alltid roligt att leka av sig lite?

Du har förstått frågeställningen va?
Vi talar tant som vill ha stabil relation med pojkman.
Sedan så finns det ju många män som är i samma ålder som dessa kvinnor eller äldre som är "fräshare" än pojken.

Hur som helst är det svårt att förstå dessa kvinnors resonemang och förmodligen är det en garanti för att bli ensam på lång sikt.
Det enda som detta leder till är ju sex. Dessa killar kommer ju inte välja henne för något långvarigt.

Nä jag tänker vara ärlig. Jag tycker det är patetiskt och ganska sorgligt faktiskt.
inte bara är attraktionen ologisk, det är något lite sorgligt över att man vill ha en man som mentalt är långt efter en själv. Man ser det bland vissa kändiskvinnor. Kommer ihåg någon film jag såg en gång som handlade om en sångerska i USA. Någon stor, vet inte vem. "Cher-esque". Hon blev ihop med någon liten kille. Filmen slutade med att tanten satt och grät helt alkad för att killen blev ihop med en tjej som var 10 år yngre än honom.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-02-28 kl. 21:03.
Citera
2026-02-28, 21:00
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Du har förstått frågeställningen va?
Vi talar tant som vill ha stabil relation med pojkman.
Sedan så finns det ju många män som är i samma ålder som dessa kvinnor eller äldre som är "fräshare" än pojken.

Hur som helst är det svårt att förstå dessa kvinnors resonemang och förmodligen är det en garanti för att bli ensam på lång sikt.
Det enda som detta leder till är ju sex. Dessa killar kommer ju inte välja henne för något långvarigt.

Kvinnor tror dom är attraktiva, eftertraktade, heta, ungdomliga mm för att yngre män kan tänka sig att knulla dom. Så dom får sin bekräftelsefix.

Dom som vill ha ett förhållande är att för att inte känna sig så slampiga och för att visa upp för omvärlden. Se ovan.
Citera
2026-02-28, 21:22
Medlem
Man kan väl störa sig på mig, att jag stör mig på det här, men det struntar jag i. Då får man störa sig på det.

Men alltså det som det här leder till i förlängningen om det skulle bli vanligt är ju flera saker.
1. Dessa kvinnor blir ensamma och får ingen familj.
2. Det fuckar ju upp hela dynamiken i samhället. inte konstigt att folk föder färre barn och det finns fler singlar än någonsin.
3. Sedan är det ju sjukt störande med någon tant som blir kåt av någon förvirrad pojke som är på den mentala nivån. Någon som för några år sedan bodde hemma hos mamma och pappa och typ knappt har några upplevelser eller insikt värt att nämna. Alltså en sån pojke skall ju vara med en sådan tjej eller vänta till 30 och ta någon kanske 5-10 år yngre.
Citera
2026-02-28, 21:25
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Har en fundering.

Batikhäxorna har sina pojkar, ensamkommande barn.

Jag minns när jag var runt 25-30, det kom ibland 50 åriga kärringar på puben som försökte ragga på en. Men nej, jag hade min fokus på 20-35 åringar.

Edit: Nu är jag en medelålders kränkt vit man
Senast redigerad av East.Clintfood 2026-02-28 kl. 21:29.
Citera
2026-02-28, 21:35
Medlem
godboys avatar
Men vilka bekymmer ni har, Fan, låt folk få göra det de själva vill. När jag var i tidiga 20 års åldern så hände det mer än en gång att jag hade relationer med snygga 40 åringar. Var ju givetvis inget man tänkte skulle vara livslångt, inte kvinnorna heller, men vi hade kul för stunden. De jag var med var välutbildade, kunde föra sig till skillnad från många brudar i min ålder. Å andra sidan har jag inte haft svårt att få kvinnor, jag var rätt biffig när jag var i den åldern och givetvis mycket intresserad av kvinnor.

Det jag gillade hos dessa kvinnor var just att de inte var ytliga, de hade livserfarenhet, var välvårdade och världsvana och hade stort självförtroende vilket är attraktivt om man kan bära upp det.
Citera
2026-02-28, 21:36
Avstängd
Citat:
Man kan väl störa sig på mig, att jag stör mig på det här, men det struntar jag i. Då får man störa sig på det.

Men alltså det som det här leder till i förlängningen om det skulle bli vanligt är ju flera saker.
1. Dessa kvinnor blir ensamma och får ingen familj.
2. Det fuckar ju upp hela dynamiken i samhället. inte konstigt att folk föder färre barn och det finns fler singlar än någonsin.
3. Sedan är det ju sjukt störande med någon tant som blir kåt av någon förvirrad pojke som är på den mentala nivån. Någon som för några år sedan bodde hemma hos mamma och pappa och typ knappt har några upplevelser eller insikt värt att nämna. Alltså en sån pojke skall ju vara med en sådan tjej eller vänta till 30 och ta någon kanske 5-10 år yngre.

Det är större chans till bra avkomma om mannen är ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in