Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Nu vet jag inte vad du menar riktigt. Om du läser ordentligt vad jag skriver och tar det del för del så kanske du förstår tillslut du med?
Jag skriver ju väldigt tydligt att jag ska ta access via datorn i bilen från min dator hemma. Så har jag jobbat i projekt på många företag. Fast då har ju datorn varit inpluggad i ett datorskåp på kontoret och inte legat i en bil.
Jaha, du tror Volvo tillåter att du kommer åt deras system genom din privata porr-gaming-virus dator?
För nej, du får (kan) inte (legitimt) remote connecta till din jobbdator från din porr-gaming-virus dator. Din jobbdator är en del av systemet.
Pratar vi om att du kan hacka din jobbdator så att du kan remote connect till den så varför...pratar vi om det?
Då kan du likaväl hacka wifi-accesspointen. Eller hacka servern som håller koll på närvaron och ändra den direkt. Eller varför inte hota eller smörja VD:n till att låta dig alltid få 100% närvaro.
Du kan som individ alltid hitta en rundgång från alla system, på en mängd sätt, om du är duktig och villig nog.
Men detta är inte för att att kontrollera individer. Utan för att kontrollera massan. Du kan få en kompis att trycka in pappret i analoga stämpelklockan medan du ligger hemma och runkar också. Det var ändå en extremt välfungerande piska och kontrollmekanism av slavarna under 100 års tid.