2026-02-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Håll dig du till sex- och relationsforum.
Det handlar för f-n inte om skvallerbehov.
Det handlar om vad som är tolerabelt i en skattefinansierad monarki.

Och sedan Sofia blev prinsessa, så har skött sitt uppdrag fläckfritt. Både som prinsessa, fru och mamma. Finns inget att anmärka på där.

Det ni skvallerkärringar skvallrar om, är hennes förflutna där hon var med i PH och Slitz. Och har ätit på samma ställe samtidigt som Epstein och varit på samma filmpremiär som han har varit på. Och så fantiserar ni ihop något om detta också. Helt uppenbart att ni har behov av att skvallra.
Citera
2026-02-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Det måste ha skett ett missförstånd här om trådens ämne

Skvallrar ok, men vi talar dessutom om sanningen. Att ha fött flera barn är inte en bedrift. Paret bor ju inte precis i en etta med utedass och tvättmaskin har de förhoppningsvis. Kanske t.o.m. två st. Mycket praktiskt. Sofia behöver inte stressa iväg för att hon har ett tidigt morgonmöte. Carl Philip är egen företagare så han behöver ej heller stressa väg.
Att övriga kungafamiljen gör ett bra jobb, det har du däremot alldeles rätt i. Men det är inte den delen av familjen vi diskuterar. Det är att prinsessan Sofia har undanhållit mycket om sin tid i USA. Hon har svikit kungafamiljen otroligt. Du tjatar och tjatar om att hon har jobbat i USA. Det har hon säkert, men du som vet allt, kan du tala om vad för arbetsuppgifter hon har haft, eftersom hon inte har haft arbetstillstånd. Dricksen kan hon ju inte ha levt av. Det är som sagt dyrt, mycket dyrt på Manhattan.

En ingifta i kungafamiljen kan inget dölja för kungafamiljen. SÄPO kollar allt som skulle kunna vara en säkerhetsrisk. Så. Kungafamiljen vet. Och har godkänt henne. Det är väl mer att du och andra skvallerkärringar i tråden inte vet, som ni stör er på.
Citera
2026-02-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En ingifta i kungafamiljen kan inget dölja för kungafamiljen. SÄPO kollar allt som skulle kunna vara en säkerhetsrisk. Så. Kungafamiljen vet. Och har godkänt henne. Det är väl mer att du och andra skvallerkärringar i tråden inte vet, som ni stör er på.

Du tjatar och tjatar om att hon har jobbat i USA. Det har hon säkert, men kan du tala om vad för arbetsuppgifter hon har haft. Dricksen kan hon ju inte ha levt av. Det är som sagt dyrt, mycket dyrt på Manhattan. Du som vet. Vad levde Sofia av ?
Citera
2026-02-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nu är jag inte någon skvallerkärring mer än du. Gillar du inte en tråd, så sök en annan. Dessutom brukar jag backa upp mina påståenden med tidningsartiklar, citat och referat.

Du maler på om samma och samma. Du presterar inga belägg för det du skriver och anser, bara att du 'tycker'. Hur uppvisar Sofia denna 'bravur' du skriver om?

På vilket sätt anser du att hon gör ett bra jobb och är en 'värdig' prinsessa? Ge några direkta bevis den här gången eller lägg ner.

Det räcker inte bara med 'att hon har fått barn med prinsen', något som du hela tiden drar upp. De flesta män och kvinnor brukar kunna räkna ut hur det går till att bilda familj. Det är biologi och t.o.m. insekter fattar sådant. I och för sig lovvärt, men man behöver inte vara kunglig höghet för att föda barn. Det finns massor av kvinnor som förmår göra det - minus prins. Samt att ta hand om barnen själv, utan nannies, tjänare, uppassare och lyxigt liv.

Att andra här i tråden kanske inte ser så väldigt mycket att berömma Sofia för under hennes 11 år som prinsessa, är väl främst att hon har arbetat minst av de kungliga och inte direkt utmärkt sig eller uträttat någon specifikt minnesvärd bedrift.

Hennes arbetsuppgifter, då hon tjänar under kungen är:

- Närvara vid officiella evenemang och åtaganden, som Sveriges nationaldag och Nobelestligheterna. (Gå på fin fest).

- Vara hedersordförande för Sophia Hemmet och som hon själv tydligen kallar det 'att dela ut medaljer' till de nyutexaminerade Sophiasystrarna 1 gång/år. Brukar även dela ut tjänstemerittecken till systrar med 30 år tjänstgöring. 1 gång/år. (Vill dock minnas att hon hjälpte till med bäddning etc. några veckor på Sophia Hemmet under COVID:n. Lovvärt).

- Stiftelse Idéer för livet. Insatser för barn och unga, vet ej hur många gånger/år. Inget Sofia har startat själv. (Det är försäkringsbolaget Skandias idé och verksamhet).

- Project Playground som hon säger sig ha varit med att starta. Numer sköts projektet av annan personal. Antar att hon går på styrelsemöten några gånger/år. (Att sitta på möte är ingen merit i.o.f.s).

Jämför henne gärna med kronprinsessan Victoria, som jobbar stenhårt och som dessutom är en äkta prinsessa med vett, charm, energi, stil, intelligens, nyfikenhet -- samt även hon -- barn.

Jo, jag har backat upp mina påståenden.

Med bravur menar jag just det: hon är prinsessa och för sig som en sådan. Inga skandaler, inga dumheter.

Projekt Playground startade hon och hennes vän innan hon blev prinsessa. År 2010. Hon och hennes vän Frida är grundare av Projekt playground.

Sofia och CP har i princip ingen fast barnflickan, mer än när det är absolut nödvändigt. Så de tar främst hand om sina 4 barn själva. Så de vill ha det. Till skillnad från hur det brukar vara för kungligheter.

Du kan själv söka information om dessa mina påståenden. Då det tar tid för mig att lägga in källor från den enhet jag nu använder och du ändå har missat tidigare källor jag har lagt in.
Sökord:
1."vem grundade Projekt Playground?"
2. "Sofia och barnflickor".
Citera
2026-02-27, 17:46
Medlem
Citat:
Du tjatar och tjatar om att hon har jobbat i USA. Det har hon säkert, men kan du tala om vad för arbetsuppgifter hon har haft. Dricksen kan hon ju inte ha levt av. Det är som sagt dyrt, mycket dyrt på Manhattan. Du som vet. Vad levde Sofia av ?

På restaurang som servitris och bartender.

I övrigt är det inte helt ovanligt att folk spar ihop pengar innan en sådan resa. Eller att föräldrar spar pengar till sina barn, som barnen får använda till tex. En sådan resa vid en viss ålder. Nu vet jag inte om det var så för Sofia. Men det är ju inte helt otroligt.
Citera
2026-02-27, 17:49
Medlem
fonders avatar
Citat:
Jo, jag har backat upp mina påståenden.

Med bravur menar jag just det: hon är prinsessa och för sig som en sådan. Inga skandaler, inga dumheter.

Projekt Playground startade hon och hennes vän innan hon blev prinsessa. År 2010. Hon och hennes vän Frida är grundare av Projekt playground.

Sofia och CP har i princip ingen fast barnflickan, mer än när det är absolut nödvändigt. Så de tar främst hand om sina 4 barn själva. Så de vill ha det. Till skillnad från hur det brukar vara för kungligheter.

Du kan själv söka information om dessa mina påståenden. Då det tar tid för mig att lägga in källor från den enhet jag nu använder och du ändå har missat tidigare källor jag har lagt in.
Sökord:
1."vem grundade Projekt Playground?"
2. "Sofia och barnflickor".

En eskort ägnar inte sig åt att grunda sådana projekt, allt ordnades efter att hon hade träffat sin efterblivne prins, allt för att tvätta bort hennes smutsiga förflutna. Den efterblivne prinsens lillekuk hade bestämt sig, då hade man inget annat val än att lyda order och göra allt för att göra eskorten rumsren.
Citera
2026-02-27, 17:50
Medlem
Citat:
På restaurang som servitris och bartender.

I övrigt är det inte helt ovanligt att folk spar ihop pengar innan en sådan resa. Eller att föräldrar spar pengar till sina barn, som barnen får använda till tex. En sådan resa vid en viss ålder. Nu vet jag inte om det var så för Sofia. Men det är ju inte helt otroligt.

På restaurang som servitris och bartender. Varför står detta inte numera på kungahusets hemsida under Sofias biografi? Det hade varit ett plus i kanten om hon kunnat uppvisa att hon arbetat legalt i USA.
Det du säger visar ju att hon då arbetat illegalt, eftersom hon saknade visum för arbete.
Citera
2026-02-27, 18:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
En servitris på en hygglig restaurang tjänar i snitt en halv mille om året. Är det en finare restaurang kan det bli det dubbla. Jag vet inte vad för restaurang hon var på. En yogalärare tjänar ungefär lika mycket i New York. Eftersom hon tog något slags cert kunde hon antagligen ta ut mer ändå. Google gav dessa siffror. Utöver det kan man tänka sig att hon och kanske ett par till tjejer delade på en lägenhet. Så man behöver inte sälja stjärt för att överleva. Om det sedan var helt lagligt är en annan femma. Hon studerade ju på heltid och bodde där i fyra fem år, så jag antar att hon hade något slags stipendium från den svenska kvinnans organisation som gjorde det möjligt? Myndigheterna kanske inte heller granskar unga svenska tjejer så noga som de granskar mer mörkhyade människor? Eller så är det ingen som bryr sig?
Citera
2026-02-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vad tror du själv?

Det är ju du som tror att hon inte skulle få göra detta. Och då är det väl ändå du som får berätta varför du inte tror det.
Citera
2026-02-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
En servitris på en hygglig restaurang tjänar i snitt en halv mille om året. Är det en finare restaurang kan det bli det dubbla. Jag vet inte vad för restaurang hon var på. En yogalärare tjänar ungefär lika mycket i New York. Eftersom hon tog något slags cert kunde hon antagligen ta ut mer ändå. Google gav dessa siffror. Utöver det kan man tänka sig att hon och kanske ett par till tjejer delade på en lägenhet. Så man behöver inte sälja stjärt för att överleva. Om det sedan var helt lagligt är en annan femma. Hon studerade ju på heltid och bodde där i fyra fem år, så jag antar att hon hade något slags stipendium från den svenska kvinnans organisation som gjorde det möjligt? Myndigheterna kanske inte heller granskar unga svenska tjejer så noga som de granskar mer mörkhyade människor? Eller så är det ingen som bryr sig?

Hon studerade där på heltid ! Snälla Magictrix läs vad det är för en skola. En Ky utbildning, en kurs. jämförbar med Hermods. Jag tror man måste ha varit i USA för att förstå vad det är vi diskuterar. Varför står detta numera inte under Sofias biografi. Det hade som sagt varit positivt. Yoga lärare ok
men de andra jobben ? Varför står inte detta. Även om man arbetar timmar som yogalärare behövs arbetsvisum.
Citera
2026-02-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
En eskort ägnar inte sig åt att grunda sådana projekt, allt ordnades efter att hon hade träffat sin efterblivne prins, allt för att tvätta bort hennes smutsiga förflutna. Den efterblivne prinsens lillekuk hade bestämt sig, då hade man inget annat val än att lyda order och göra allt för att göra eskorten rumsren.

1. Sofia är ingen eskort och jag aldrig varit någon eskort. Det är bara du som fantiserar om detta. Finns inga bevis alls för dina långtgående fantasier.

2. Nej du. Hon har ett engagemang i frågan. Det är tydligt.

3. En eskort kan väl visst det grunda sådana projekt. Kolla in den delen på detta forum. Där eskorter skriver. Samtliga har vanliga jobb utöver sina eskortjobb. Vissa av dem verkar riktigt smarta och allmänbildade. Du har helt klart märkliga fördomar om eskorter. Eskorter behöver givetvis ha flera skills än bara att erbjuda sex mot pengar.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-02-27 kl. 18:16.
Citera
2026-02-27, 18:15
Medlem
Citat:
På restaurang som servitris och bartender. Varför står detta inte numera på kungahusets hemsida under Sofias biografi? Det hade varit ett plus i kanten om hon kunnat uppvisa att hon arbetat legalt i USA.
Det du säger visar ju att hon då arbetat illegalt, eftersom hon saknade visum för arbete.

Det får du fråga hovet om. I övrigt kan hon mycket väl ha sparat en hel del pengar inför resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in