2026-02-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Människor är smutsiga och vedervärdiga, det har jag upplevt hela mitt liv. Det är bara att öppna aftonbladet så kan du se varför. Ger du folk den minsta chans eller godhet så hugger dom dig i ryggen och skrattar som hyenor. Ingen är god, inte en enda. Hur ser du på mänskligheten?

Här har vi ditt inlägg som förde mig in på tankar om psykologi.
Du medar alltså att vi människor är smutsiga och vedervärdiga. Gäller detta även dig själv?
Om inte; VARFÖR?
Citera
2026-02-26, 21:13
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Här har vi ditt inlägg som förde mig in på tankar om psykologi.
Du medar alltså att vi människor är smutsiga och vedervärdiga. Gäller detta även dig själv?
Om inte; VARFÖR?
Vi alla är smutsiga och vedervärdiga. Ja, det gäller även mig själv. Dock så finns det nivåer, vissa tycker om smutsen, andra vill duscha.
Citera
2026-02-26, 21:15
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Varför är det pseudovetenskap?
Du förkastade ju själv ett vittnesmål från "Evidence #3". Det var inte bevis enligt dig.
Det betyder att rapporten är pseudovetenskap, när de presenterar bevis som inte är giltiga bevis.
Citera
2026-02-26, 21:15
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Du förkastade ju själv ett vittnesmål från "Evidence #3". Det var inte bevis enligt dig.
Det betyder att rapporten är pseudovetenskap, när de presenterar bevis som inte är giltiga bevis.
Du läste ju inte hela bevisdelen. Jag förkastade inget vittnesmål, jag gav kontext.
Citera
2026-02-26, 21:19
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Kyrkan påstår inte att den är autentisk eller fake. De avstår att ta en sida.
Kyrkan har rimligen många teologiskt utbildade som har tittat på detta i detalj. Då är det ju också väldigt rimligt att vanliga människor som inte är teologer och som må vara religiösa eller ateister, instämmer i kyrkans skeptiska inställning om att svepningen skulle vara ett solklart bevis för någonting.
Citera
2026-02-26, 21:20
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Kyrkan har rimligen många teologiskt utbildade som har tittat på detta i detalj. Då är det ju också väldigt rimligt att vanliga människor som inte är teologer och som må vara religiösa eller ateister, instämmer i kyrkans skeptiska inställning om att svepningen skulle vara ett solklart bevis för någonting.
Tror det handlar om intern oberoende analys, något som ateister har svårt med. Ibland får man avgöra själv.
Det finns många av dessa kyrkliga teologiskt utbildade som påstår med säkerhet att den är äkta, men det betyder inte att kyrkan säger det officiellt.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-02-26 kl. 21:23.
Citera
2026-02-26, 21:21
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Du läste ju inte hela bevisdelen. Jag förkastade inget vittnesmål, jag gav kontext.
Det finns inga bevis. Olika vittnesmål om märkliga upplevelser nära döden kan aldrig bevisa att det finns en Gud. Det kan bara bevisa att hjärnan kan framkalla märkliga upplevelser, t.ex. hallucinationer. Men det visste vi redan.
Citera
2026-02-26, 21:22
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det finns inga bevis. Olika vittnesmål om märkliga upplevelser nära döden kan aldrig bevisa att det finns en Gud. Det kan bara bevisa att hjärnan kan framkalla märkliga upplevelser, t.ex. hallucinationer. Men det visste vi redan.
Det är bevisat att det inte är hallucinationer. Det står så i studien, YTTERLIGARE en gång.
Citera
2026-02-26, 21:23
Medlem
Citat:
Det har ju blivit en stor nyhet, men de ateistiska prästernas censur och förtryck har säkert också en påverkan.

Jag förstår. Det hela är en ateistisk konspiration.
Det är tur att du är så modig och delar med dig av all denna fantastiska kunskap på Flashback, när varken Nobelkommittén eller media vågar.
Citera
2026-02-26, 21:24
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Jag förstår. Det hela är en ateistisk konspiration.
Det är tur att du är så modig och delar med dig av all denna fantastiska kunskap på Flashback, när varken Nobelkommittén eller media vågar.
Media vågar, det finns massor i media om det. Men det finns nog även en viss rädsla för att folk ska reagera som dig och Cyborg2030. Det är inte något som någon vill uppleva.
Citera
2026-02-26, 21:27
Medlem
Citat:
Människor är smutsiga och vedervärdiga, det har jag upplevt hela mitt liv. Det är bara att öppna aftonbladet så kan du se varför. Ger du folk den minsta chans eller godhet så hugger dom dig i ryggen och skrattar som hyenor. Ingen är god, inte en enda. Hur ser du på mänskligheten?

Det du uppvisar här dikotomisk tänkande, eller, som det ibland kallas, splitting. God eller ond, det finns inget mellanting.
Du uppvisar också generalisering, du säger t o m i klartext att ingen är god, inte en enda. Detta är väldigt talande. Du försöker alltså dig på att predika för ett antal personer som du kallar för onda skitstövlar. Vad ger detta för indikation om din syn på dig själv? Skulle du vara utvalda att predika den enda sanningen för alla oss smutsiga, vedervärdiga och onda människor?
Jag tror att alla som har elementära psykologiska kunskaper ser en patologisk narcissism hos dig. Den är tydlig, och inte smickrande. Hoppas du har vett att skämmas, men om du är så narcissistisk som du förefaller vara i denna tråd, så lär du inte ha det vettet.

Kom ihåg att jag nämnde att vi är några i denna tråd som har sektbakgrund. Vi känner igen det mesta, jag lovar.
Citera
2026-02-26, 21:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det du uppvisar här dikotomisk tänkande, eller, som det ibland kallas, splitting. God eller ond, det finns inget mellanting.
Du uppvisar också generalisering, du säger t o m i klartext att ingen är god, inte en enda. Detta är väldigt talande. Du försöker alltså dig på att predika för ett antal personer som du kallar för onda skitstövlar. Vad ger detta för indikation om din syn på dig själv? Skulle du vara utvalda att predika den enda sanningen för alla oss smutsiga, vedervärdiga och onda människor?
Jag tror att alla som har elementära psykologiska kunskaper ser en patologisk narcissism hos dig. Den är tydlig, och inte smickrande. Hoppas du har vett att skämmas, men om du är så narcissistisk som du förefaller vara i denna tråd, så lär du inte ha det vettet.

Kom ihåg att jag nämnde att vi är några i denna tråd som har sektbakgrund. Vi känner igen det mesta, jag lovar.
Jag har aldrig förolämpat dig. Du har gått hårt på mig och kallat mig båda det ena och det andra nu. Det finns inga goda, bara nivåer av onda, det är min åsikt. Jag håller fast vid det, du kan kalla mig vad du vill men du kommer inte rubba mig. I slutet kommer alla att se sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in