Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Människor är smutsiga och vedervärdiga, det har jag upplevt hela mitt liv. Det är bara att öppna aftonbladet så kan du se varför. Ger du folk den minsta chans eller godhet så hugger dom dig i ryggen och skrattar som hyenor. Ingen är god, inte en enda. Hur ser du på mänskligheten?
Det du uppvisar här dikotomisk tänkande, eller, som det ibland kallas, splitting. God eller ond, det finns inget mellanting.
Du uppvisar också generalisering, du säger t o m i klartext att ingen är god, inte en enda. Detta är väldigt talande. Du försöker alltså dig på att predika för ett antal personer som du kallar för onda skitstövlar. Vad ger detta för indikation om din syn på dig själv? Skulle du vara utvalda att predika den enda sanningen för alla oss smutsiga, vedervärdiga och onda människor?
Jag tror att alla som har elementära psykologiska kunskaper ser en patologisk narcissism hos dig. Den är tydlig, och inte smickrande. Hoppas du har vett att skämmas, men om du är så narcissistisk som du förefaller vara i denna tråd, så lär du inte ha det vettet.
Kom ihåg att jag nämnde att vi är några i denna tråd som har sektbakgrund. Vi känner igen det mesta, jag lovar.