2026-02-24, 19:22
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Fanns ingen kategori för fransk film och det gick heller inte att filtrera. Kass sida. Har inte Facebook. Vill köpa nytt inte gammalt mög. De filmerna de hade som jag är intresserad av var slut. Som till exempel Le Grand Soir av Gustave Kervern och Benoit Delepine.

Men det var schysst ändå att du tipsade!

Kolla på Videodrome.se de kan ha vad du söker.
Senast redigerad av gotet 2026-02-24 kl. 19:47.
Citera
2026-02-25, 13:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jag minns "Comic Book Edition" utgåvorna & de är riktigt snygga
Här är vad jag har lyckats hitta via Google Blu - Ray "Limited "Comic Book Edition"
& det verkar vara en del utgåvor. Men det står inte ifall det är Region B eller Regionfri

Doom
Van Helsing
The Mummy
Scott Pilgrim vs. the World
Serenity
Trainspotting
Death Race
The Chronicles of Riddick
Paul
Pitch Black
Scarface
Incredible Hulk
Total Recall
Tillbaka till framtiden
Fast And Furious
Wanted
Green Zone
Hellboy II
The Big Lebowski
Terminator 2
Rambo 3
Jurassic Park
The Bourne Identity
Hot Fuzz

Tack för listan!
Jag undrar om detta är alla, eller om det kan finnas fler utgåvor också. Svårt att hitta någon officiell lista tycker jag.
Jag måste säga att det är ett väldigt udda och eget urval av filmer de har ändå. Jag ser inte direkt någon röd tråd

Mina Comic Book Editions jag köpte har kommit till min brevlåda idag, jag ska hämta dom snart, det ska bli kul!

Jag äger bara Hot Fuzz sedan innan av dessa, och jag ser inget om någon regionskodning, men det står "nordic" på omslaget, så det bör ju vara region B (alternativt regionsfri) tänker jag
Citera
2026-02-25, 22:04
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Men var hittar du info om dessa släpp? Jag ser inget om det på deras hemsida, eller filmvalvet...

Förlåt missade att skriva att jag hittade dem på Njutafilms Facebook sida så jag kopierade in lite av
texten

Citat:
Tack för listan!
Jag undrar om detta är alla, eller om det kan finnas fler utgåvor också. Svårt att hitta någon officiell lista tycker jag. Jag måste säga att det är ett väldigt udda och eget urval av filmer de har ändå. Jag ser inte direkt någon röd tråd

Mina Comic Book Editions jag köpte har kommit till min brevlåda idag, jag ska hämta dom snart, det ska bli kul!

Jag äger bara Hot Fuzz sedan innan av dessa, och jag ser inget om någon regionskodning, men det står "nordic" på omslaget, så det bör ju vara region B (alternativt regionsfri) tänker jag

Gjorde en Google Sökning & fick upp den listan under bilder.
Men vet inte om den är komplett men det är en bra början i alla fall.
Vilka har du köpt denna gång?
Citera
2026-02-25, 22:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Förlåt missade att skriva att jag hittade dem på Njutafilms Facebook sida så jag kopierade in lite av
texten

Gjorde en Google Sökning & fick upp den listan under bilder.
Men vet inte om den är komplett men det är en bra början i alla fall.
Vilka har du köpt denna gång?
Jag förstår! Då får jag invänta lite då tills det går att beställa

Jag skrev om mina inköp i den andra tråden. Comic Book-utgåvorna denna gång blev Total Recall, Trainspotting och Scarface
Citera
2026-02-26, 18:31
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Nu kommer det mera Filmer från Studio S Ertainment
Batch 2 (av 3) av Studio S omtalade och storsäljande VIDEO INVEST COLLECTION går snart till tryck efter långt och intensivt arbete (över 3 år sedan "första spadtaget") med att lokalisera rättigheter,
hitta bästa mastermaterialet, spela in presentationer med svenska skräckexperter, jaga tag i bästa bonusmaterialet, authra, texta och förstås skriva och designa omslagen.

I mitten av mars kommer filmerna finnas att förbeställa

Listan ser ut så här denna gång

Zombie Flesh Eaters
Staden Med De Levande Döda//city of the living dead
Canibal Ferox
Omänsklig Fara/eaten alive
Schiziod Saxmördaren/schizoid
Zombiernas Återkomst/return of the living dead
Cannibal Holocaust (Finns redan utgiven av Njutafilms)
The Burning (Finns redan utgiven av Studio S Ertainment)
Zombie Holocaust

Vad tror ni om dessa släpp??

Jag har redan blurays/uhd med eaten alive, staden med de levande döda, return of the living dead, the burning.

Så det blir:

Zombie Flesh Eaters
Canibal Ferox
Schiziod Saxmördaren/schizoid
Cannibal Holocaust (Finns redan utgiven av Njutafilms)
Zombie Holocaust
Citera
2026-02-26, 18:46
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:

Sen har jag en hel drös med Arrow som jag inte orkar räkna nu, och även några enstaka från en del andra bolag.

Jag fattar heller inte skillnaden på alla Arrow... det finns Arrow Films, Arrow Academy och Arrow Video om jag inte tar fel?
Är det dotterbolag vi talar om, eller vad handlar det om? Och vad avgör vilka filmer som hamnar under vilken etikett?

Arrow hade olika labels för olika typer av filmer. Arrow video för filmer mer åt "kult" hållet och arrow academy för filmer mer åt "cineast" hållet.

Nu mera verkar det enbart gå under arrow video. Det tycker jag är bättre. Behövs inga speciella labels. Dock så känns utbudet lite mer "mainstream" idag. Arrow likt studio-s verkar ha fått ta över de stora bolagens utgivning, nu när köp-film har blivit en nisch hobby. Man säljer väl mer av en uhd av det våras för rymden än rififi
Citera
2026-02-26, 19:44
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Arrow hade olika labels för olika typer av filmer. Arrow video för filmer mer åt "kult" hållet och arrow academy för filmer mer åt "cineast" hållet.

Nu mera verkar det enbart gå under arrow video. Det tycker jag är bättre. Behövs inga speciella labels. Dock så känns utbudet lite mer "mainstream" idag. Arrow likt studio-s verkar ha fått ta över de stora bolagens utgivning, nu när köp-film har blivit en nisch hobby. Man säljer väl mer av en uhd av det våras för rymden än rififi
Tackar!
Det verkar lite så efter att jag läst runt också.

Angående de nya releaserna så är jag väldgt spänd på hur omslaget av Cannibal Holocaust kommer se ut.
Omslaget från Njutafilms är så galet snyggt! Jag älskar det, och det är en anledning till att jag har kvar den utgåvan, trots att den saknar engelsk text.
Citera
2026-02-28, 14:57
Medlem
Citat:
Som sagt, Cannibal Ferox är given även för mig att införskaffa.
Men var hittar du info om dessa släpp? Jag ser inget om det på deras hemsida, eller filmvalvet...
För mig också om det nu blir den helt oklippta versionen av Cannibal Ferox som bara finns på amerikansk region 1 blu ray att tillgå just nu.
https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=265630
Senast redigerad av FuckingDuck 2026-02-28 kl. 15:21.
Citera
2026-02-28, 15:35
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
För mig också om det nu blir den helt oklippta versionen av Cannibal Ferox som bara finns på amerikansk region 1 blu ray att tillgå just nu.
Så här står det på dvdcompare om de två releaserna:
CUTS:
Blu-ray A Limited Edition America- Grindhouse Releasing - No cuts - playable in its original cut (92:59) or with the deleted footage reinstated (93:19)
Blu-ray B Shameless Numbered Edition #77 United Kingdom- Shameless Filmed Entertainment - Yes - BBFC mandated cuts of 1:55 to remove scenes of real animal violence but it would seem that there have been substitutions to maintain the length (92:54)

Fattar inte vad som egentligen är bortklippt och/eller ditlagt på Shameless release. Substitutions? Vad för substitutions?

Nåja... mitt intryck av Studio S är att de brukar släppa oklippta versioner.
Citera
2026-02-28, 16:05
Medlem
Citat:
CUTS:
Blu-ray A Limited Edition America- Grindhouse Releasing - No cuts - playable in its original cut (92:59) or with the deleted footage reinstated (93:19)
Blu-ray B Shameless Numbered Edition #77 United Kingdom- Shameless Filmed Entertainment - Yes - BBFC mandated cuts of 1:55 to remove scenes of real animal violence but it would seem that there have been substitutions to maintain the length (92:54)

Fattar inte vad som egentligen är bortklippt och/eller ditlagt på Shameless release. Substitutions? Vad för substitutions?

Såg att det finns 2 versioner av Grindhouse Releasing i USA. En Theatrical Version och en Extended Version.
https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=971287
Citera
2026-02-28, 16:15
Medlem
Citat:
CUTS:

På grund av BBFC:s strikta restriktioner gällande djurplågeri i filmer är det inte alls förvånande att Shameless-utgåvan inte är oklippt. Om man tittar på speltiden kan utseendet inte bara vara vilseledande, eftersom Shameless inte bara klippte bort de kritiska scenerna, nej. Istället upprepas vissa scener utan anledning eller spelas långsammare. Resultatet blir en knappt befintlig längdskillnad.
Citera
2026-02-28, 16:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
På grund av BBFC:s strikta restriktioner gällande djurplågeri i filmer är det inte alls förvånande att Shameless-utgåvan inte är oklippt. Om man tittar på speltiden kan utseendet inte bara vara vilseledande, eftersom Shameless inte bara klippte bort de kritiska scenerna, nej. Istället upprepas vissa scener utan anledning eller spelas långsammare. Resultatet blir en knappt befintlig längdskillnad.
Jaha... så det var det man gjorde för att stretcha ut tiden? Dåligt gjort
Men det bör bli en oklippt version vi får från Studio S, det är ju så de brukar jobba
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in