2026-02-04, 17:36
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Nu blir man lite nyfiken Vad är ditt Tradera Namn ifall man kan få fråga om det
Bara det inte för nära regel 1.06. Användarnas anonymitet
Men det hade varit intressant även fast det är tråkigt att sälja sin samling
Ja, det vill jag inte skriva ut här, ej heller i PM.
Men så mycket smaskigt material finns det inte på min sida ännu ändå. Det jag gör mig av med är sådant jag uppgraderat från DVD till bluray eller helt enkelt bara tröttnat på. Kanske en del jag aldrig borde köpt från första början, som kanske kan vara lite raritet. CD's har jag inte börjat lägga in ännu, där finns väl lite mer rariteter dock.

Men det mesta som är uppe nu är DVD-filmer som jag nu uppgraderat som sagt. Jag ser inte behovet av att ha både DVD och bluray av samma film. Hur gör ni själva? Sparar ni både DVD och bluray av samma film?

Citat:
Klubb Super 8 verkar släppa en Blu-Ray utgåva av Kultklassikern Blödaren Ultimate Director’s Cut Deluxe Edition
https://www.filmvalvet.se/products/blodaren-ultimate-director-s-cut-deluxe-edition-1

Numrerad och limiterad slipcase-utgåva. Endast 500 ex!
https://www.filmvalvet.se/products/blodaren-ultimate-director-s-cut-deluxe-edition-limited-edition

Verkar släppas den 20 Februari 2026. Kommer det bli ett köp tro?
Själv är lite kluven ifall man kommer gilla den eller inte...... Men det är trots allt en Kultklassiker
Oj, den där filmen har jag aldrig hört talas om!
Men intressant verkar den! Skulle vara kul att se.
Citera
2026-02-04, 17:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja, det vill jag inte skriva ut här, ej heller i PM.
Men så mycket smaskigt material finns det inte på min sida ännu ändå. Det jag gör mig av med är sådant jag uppgraderat från DVD till bluray eller helt enkelt bara tröttnat på. Kanske en del jag aldrig borde köpt från första början, som kanske kan vara lite raritet. CD's har jag inte börjat lägga in ännu, där finns väl lite mer rariteter dock.

Men det mesta som är uppe nu är DVD-filmer som jag nu uppgraderat som sagt. Jag ser inte behovet av att ha både DVD och bluray av samma film. Hur gör ni själva? Sparar ni både DVD och bluray av samma film?

Oj, den där filmen har jag aldrig hört talas om!
Men intressant verkar den! Skulle vara kul att se.

När det kommer till filmer så är det nog Blu-Ray som gäller i mitt fall verkar det som.
Även om jag har en del DVD utgåvor så är det mest Blu-Ray. Även om det händer att
jag gör som dig & uppgraderat från DVD till Blu-Ray

Även om vissa utgåvor inte finns på Svenska ännu..

När det kommer till CD så är det Discogs som gäller både LP & CD
https://www.discogs.com/

Blödaren är nog en film man antingen Älskar eller hatar
& för att vara en Rockrysare så kan den nog vara en klassiker
https://www.imdb.com/title/tt0302356/
Senast redigerad av Rebali179 2026-02-04 kl. 17:57.
Citera
2026-02-05, 09:50
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Klubb Super 8 verkar släppa en Blu-Ray utgåva av Kultklassikern Blödaren Ultimate Director’s Cut Deluxe Edition
https://www.filmvalvet.se/products/blodaren-ultimate-director-s-cut-deluxe-edition-1

Numrerad och limiterad slipcase-utgåva. Endast 500 ex!
https://www.filmvalvet.se/products/blodaren-ultimate-director-s-cut-deluxe-edition-limited-edition

Verkar släppas den 20 Februari 2026. Kommer det bli ett köp tro?
Själv är lite kluven ifall man kommer gilla den eller inte...... Men det är trots allt en Kultklassiker

Nöjer mig med min DVD utgåva tror jag
Citera
2026-02-06, 00:50
Medlem
Vilket filmmedium (för konsumenter) är motsvarigheten till musikens LP-skivor som av konnässörerna anses ha det bästa ljudet?
Citera
2026-02-22, 11:40
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag köpte precis tre bluray i "Comic Book Edition", eller vad de nu kallas. Här är ett exempel på vad jag menar: https://retrodisk.se/products/hot-fuzz-blu-ray-comic-book-edition
Jag tycker dom där utgåvorna är galet snygga!

Nåja, filmerna jag köpte i sådana utgåvor var:

Scarface
Total Recall
Trainspotting

Jag har försökt hitta någon lista på vilka filmer som släppts som dessa Comic Book Editions, men jag har inte hittat något Kan någon hjälpa mig kanske?

Jag minns "Comic Book Edition" utgåvorna & de är riktigt snygga
Här är vad jag har lyckats hitta via Google Blu - Ray "Limited "Comic Book Edition"
& det verkar vara en del utgåvor. Men det står inte ifall det är Region B eller Regionfri

Doom
Van Helsing
The Mummy
Scott Pilgrim vs. the World
Serenity
Trainspotting
Death Race
The Chronicles of Riddick
Paul
Pitch Black
Scarface
Incredible Hulk
Total Recall
Tillbaka till framtiden
Fast And Furious
Wanted
Green Zone
Hellboy II
The Big Lebowski
Terminator 2
Rambo 3
Jurassic Park
The Bourne Identity
Hot Fuzz
Citera
2026-02-23, 20:30
Medlem
Rebali179s avatar
Nu kommer det mera Filmer från Studio S Ertainment
Batch 2 (av 3) av Studio S omtalade och storsäljande VIDEO INVEST COLLECTION går snart till tryck efter långt och intensivt arbete (över 3 år sedan "första spadtaget") med att lokalisera rättigheter,
hitta bästa mastermaterialet, spela in presentationer med svenska skräckexperter, jaga tag i bästa bonusmaterialet, authra, texta och förstås skriva och designa omslagen.

I mitten av mars kommer filmerna finnas att förbeställa

Listan ser ut så här denna gång

Zombie Flesh Eaters
Staden Med De Levande Döda
Canibal Ferox
Omänsklig Fara
Schiziod Saxmördaren
Zombiernas Återkomst
Cannibal Holocaust (Finns redan utgiven av Njutafilms)
The Burning (Finns redan utgiven av Studio S Ertainment)
Zombie Holocaust

Vad tror ni om dessa släpp??
Citera
2026-02-23, 20:41
Medlem
Citat:
Batch 2 (av 3) av Studio S omtalade och storsäljande VIDEO INVEST COLLECTION går snart till tryck efter långt och intensivt arbete (över 3 år sedan "första spadtaget") med att lokalisera rättigheter,
hitta bästa mastermaterialet, spela in presentationer med svenska skräckexperter, jaga tag i bästa bonusmaterialet, authra, texta och förstås skriva och designa omslagen.

Zombie Flesh Eaters
Canibal Ferox
Omänsklig Fara
Schiziod Saxmördaren
Zombiernas Återkomst
Zombie Holocaust

Cannibal Ferox är given att köpa. The Burning har jag redan flera utgåvor på, men kan mycket väll hända jag även köper denna.
Citera
2026-02-23, 20:54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -NATTVAKT-
Cannibal Ferox är given att köpa. The Burning har jag redan flera utgåvor på, men kan mycket
väll hända jag även köper denna.

Cannibal Holocaust & The Burning har jag redan också hemma, även om nyutgåvorna är riktigt snygga,
Men får se ifall det blir ett köp eller inte. Har inte riktigt fått tummen ur & beställt de innan jag skulle köpa.

Är lite sugen på dessa släpp
Verktygsmördaren (Blu-ray)
Inseminoid (Blu-ray)
Hatchet for the Honeymoon (Blu-ray)
Frightmare (Blu-ray)
The Boogey Man (Blu-ray)
Citera
2026-02-23, 21:06
Medlem
Citat:
Cannibal Holocaust & The Burning har jag redan också hemma, även om nyutgåvorna är riktigt snygga,
Men får se ifall det blir ett köp eller inte. Har inte riktigt fått tummen ur & beställt de innan jag skulle köpa.

Är lite sugen på dessa släpp
Verktygsmördaren (Blu-ray)
Inseminoid (Blu-ray)
Hatchet for the Honeymoon (Blu-ray)
Frightmare (Blu-ray)
The Boogey Man (Blu-ray)

Är ju riktiga klassiker allihopa. Vore roligt med en komplett samling. Några av dom där du nämde har jag bara på dvd i ganska tråkiga utgåvor.
Citera
2026-02-23, 21:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -NATTVAKT-
Är ju riktiga klassiker allihopa. Vore roligt med en komplett samling. Några av dom där du nämde har jag bara på dvd i ganska tråkiga utgåvor.

Ska du uppgradera till Blu-Ray & vilka filmer blir det i så fall.
Ifall det blir en extra beställning med tiden.....

Det är nog lite bättre med Blu-Ray än DVD (om du har en Blu-Ray spelare vill säga)
Citera
2026-02-24, 03:21
Medlem
Citat:
Ska du uppgradera till Blu-Ray & vilka filmer blir det i så fall.
Ifall det blir en extra beställning med tiden.....

Det är nog lite bättre med Blu-Ray än DVD (om du har en Blu-Ray spelare vill säga)

Cujo, Thinner, cannibal ferox och Verktygsmördarem och Boogeyman garanterat. Ska se lite närmare vilka mer filmer det blir.

Många gamla filmer brukar jag även köpa i 4K om rätt bolag släpper dom. Men just dessa filmer räcker gått och väl i bluray för min del. Tror inte dessa finns i 4k i nuläget heller.
Citera
2026-02-24, 08:22
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Zombie Flesh Eaters
Canibal Ferox
Omänsklig Fara
Schiziod Saxmördaren
Zombiernas Återkomst
Zombie Holocaust

Som sagt, Cannibal Ferox är given även för mig att införskaffa.
Men var hittar du info om dessa släpp? Jag ser inget om det på deras hemsida, eller filmvalvet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in