Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Studio S består av filmnördar, de släpper inget medvetet och skriver oklippt om det inte är det. Hoppas de överlever krisen de nu verkar gå igenom. De är genuint intresserade av film. B och C film som även du och jag är intresserade av.
Sedan är väl inte MS 45 egentligen så brutal i dagens mått. Den hamnade i det facket pga. dåtidens anda och katolicismen. Men jag gillar den, Ferraras bästa. Mörk, ful och misantropisk, men snyggt filmad.
Ja, du har helt rätt.
Jag menar såklart inte att jag misstror Studio S eller att de skulle skriva "oklippt" om det inte var så.
Ja, jag hoppas verkligen de överlever krisen också. De bidrar med otroligt mycket bra för oss filmsamlare.
Jag gillar också Ms.45. Det är kanske inte det bästa jag sett, men den har helt klart tillräckligt för att hamna i min hög av "bra filmer".
Vad vet vi om Arrow då? Har de rykte om sig att klippa sina filmer, eller släpper de uncuts? Tänker nu främst på Ms.45 som är på tapeten.
Mitt intryck är ändå att de släpper oklippta versioner av sina filmer. Men jag vet inte säkert, och vet ju heller inte om de sitter och fulklipper bort några sekvenser här och där som sagt, som inte påverkar längden på filmen nämnvärt.