Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderwoman
Såna polare har jag haft. Som vill att jag ska låna ut pengar, eller skriva på ett abonnemang eller en avbetalning när polaren blir stoppad pga sina anmärkningar eller för låga inkomst. Jag har tillräckligt med skinn på näsan för att säga nej, och det är ett effektivt sätt att bli av med dem, den sortens "polare" brukar inte vilja vara polare så länge till! Men har man svårt att säga nej så har man ju problem, för då blir man alltid utnyttjad!
Det där var frugan med om, hon har eller snarare hade en väninna som jämt hade pengastrul, och det är givetvis alla andras fel och det dumma elbolagets fel och hyresvärdens fel osv.
För ett antal år sen så lade henne telefon av, och hon frågade då min fru om hon eller jag kunde stå på ett nytt abonnemang för henne. Jag o frugan som har koll på pengar hade ändå pratat om detta att det finns risk att hon kommer vilja låna pengar eller att man ska stå som medlåntagare på något lån, så vi hade givetvis kommit överens om att inte låna ut eller trassla in oss i något annat.
Så när hon frågade frugan o som sa nej, så försökte hon med mig och fick tvärnej av mig med. Jag sa att vi kan köpa dig en enkel telefon för en dryg tusenlapp och ett kontantkort, men det dög inte och då sa jag att då har du inget behov heller. Fan vad sur hon blev. Frugan o denna kvinnas vänskap är kraftigt reducerad och frugan är nöjd.