2026-02-17, 08:28
Medlem
Undrar hur många av dessa människor som har ett beroende av alkohol och eller droger?
I dagens avsnitt handlade hon för 900kr på bolaget (åt andra också enligt henne själv). Men känslan är ju att missbruk av div substanser hänger ihop med deras övriga livsstil.
Citera
2026-02-17, 11:25
Medlem
Limma skinkbits avatar
Linus (Säsong 37 Avsnitt 4), fattade jag rätt vid andra budgettavlan att han skulle strunta i att betala underhåll och låta Försäkringskassan ta det i stället?
Citera
2026-02-18, 14:49
Medlem
Limma skinkbits avatar
S37A5 Sofie
Vad är det umgänge hon har haft? Kan du låna mig pengar? Köp den här mobilen åt mig. Ta det här abonnemanget åt mig, jag har för mycket skulder.

Det har fan aldrig hänt mig att en polare vill låna pengar eller vill att jag ska stå på nåt avtal. Är det jag som har levt i en skyddad bubbla, eller vad är normalt idag?

Synd att hon sa ja så många gånger och hoppas att Kronofogden sätter dit exet ordentligt.
Citera
2026-02-18, 19:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
S37A5 Sofie
Vad är det umgänge hon har haft? Kan du låna mig pengar? Köp den här mobilen åt mig. Ta det här abonnemanget åt mig, jag har för mycket skulder.

Det har fan aldrig hänt mig att en polare vill låna pengar eller vill att jag ska stå på nåt avtal. Är det jag som har levt i en skyddad bubbla, eller vad är normalt idag?

Synd att hon sa ja så många gånger och hoppas att Kronofogden sätter dit exet ordentligt.
Visst kan man väl låna en kompis om så behövs, men aldrig att jag skulle köpa en dyr mobil eller låna ut större belopp eller skriva på abonnemangsavtal. Dessutom lånar man inte ut hur mycket som helst eller till vem som helst
Citera
2026-02-19, 08:26
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
S37A5 Sofie

Såna polare har jag haft. Som vill att jag ska låna ut pengar, eller skriva på ett abonnemang eller en avbetalning när polaren blir stoppad pga sina anmärkningar eller för låga inkomst. Jag har tillräckligt med skinn på näsan för att säga nej, och det är ett effektivt sätt att bli av med dem, den sortens "polare" brukar inte vilja vara polare så länge till! Men har man svårt att säga nej så har man ju problem, för då blir man alltid utnyttjad!
Citera
2026-02-21, 20:24
Medlem
Nästa avsnitt av Lyxfällan verkar bli något i hästväg av trailern att döma.
Citera
2026-02-22, 20:54
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Såna polare har jag haft. Som vill att jag ska låna ut pengar, eller skriva på ett abonnemang eller en avbetalning när polaren blir stoppad pga sina anmärkningar eller för låga inkomst. Jag har tillräckligt med skinn på näsan för att säga nej, och det är ett effektivt sätt att bli av med dem, den sortens "polare" brukar inte vilja vara polare så länge till! Men har man svårt att säga nej så har man ju problem, för då blir man alltid utnyttjad!
Det där var frugan med om, hon har eller snarare hade en väninna som jämt hade pengastrul, och det är givetvis alla andras fel och det dumma elbolagets fel och hyresvärdens fel osv.

För ett antal år sen så lade henne telefon av, och hon frågade då min fru om hon eller jag kunde stå på ett nytt abonnemang för henne. Jag o frugan som har koll på pengar hade ändå pratat om detta att det finns risk att hon kommer vilja låna pengar eller att man ska stå som medlåntagare på något lån, så vi hade givetvis kommit överens om att inte låna ut eller trassla in oss i något annat.

Så när hon frågade frugan o som sa nej, så försökte hon med mig och fick tvärnej av mig med. Jag sa att vi kan köpa dig en enkel telefon för en dryg tusenlapp och ett kontantkort, men det dög inte och då sa jag att då har du inget behov heller. Fan vad sur hon blev. Frugan o denna kvinnas vänskap är kraftigt reducerad och frugan är nöjd.
Citera
2026-02-24, 20:04
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nu har jag bara sett ingressen hittills men redan tycker jag att hon verkar vara en hemsk människa, och hon är stolt över det.

edit; vad går man på för tunga mediciner för att få de där ögonen och blicken?
Senast redigerad av VoktorDodka 2026-02-24 kl. 20:08.
Citera
2026-02-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Nu har jag bara sett ingressen hittills men redan tycker jag att hon verkar vara en hemsk människa, och hon är stolt över det.

edit; vad går man på för tunga mediciner för att få de där ögonen och blicken?
Hon var inte sympatisk, rätt jobbig faktiskt.
Citera
2026-02-24, 21:29
Medlem
det var som att se valfri karaktär av mia skäringer!
Citera
2026-02-24, 22:17
Medlem
exoticspices avatar
Hur gick det för henne, Li**? Löste det sig? Städade hon sitt rum?

Orkade inte titta färdigt.
Citera
2026-02-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hur gick det för henne, Li**? Löste det sig? Städade hon sitt rum?

Orkade inte titta färdigt.
Hon fick hjälp av Philip med städningen. Hon betalade en räkning också, hennes livs första, och där var Magnus behjälplig hela vägen.
Hon lärde sig laga mat med Magnus..och fanskapet är 28 år.
I slutet när det sammanfattas hur det har gått efter en månad, meddelar hon att allt är kaos.
Fattar inte att hon kallades charmig och sprallig i programmet..för mig framstår hon som gravt erferbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in