2026-02-22, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det är ju ingen fara egentligen eftersom det är frivilligt. Alla kan göra som dom vill.

I teorin med känslorna kan man göra som man vill men i praktiken faller det ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Alla män borde tänka som du när det gäller den saken. De flesta kvinnor vill nog mer än bara sex egentligen. Finns nog en hel del känslor bakom.

Tror jag förstår vad du menar men man kan inte tvinga andra till att tänka eller känna på ett sätt man alltid önskar.
Och det får man leva med helt enkelt.
Människor är rädda för allt som betyder något.
Tänk om jag förlorar det.
Tank om jag blir utsatt igen.
Tänk om jag gör fel.
Osv.
Citera
2026-02-22, 18:21
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Beror det på kön eller något annat tror du?

Absolut främst för kvinnor.
Citera
2026-02-22, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Absolut främst för kvinnor.

Tror du att det skiljer sig då i vilka sammanhang?
Citera
2026-02-22, 18:43
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Tror du att det skiljer sig då i vilka sammanhang?

Jag förstår inte riktigt din fråga?
Citera
2026-02-22, 18:45
Avstängd
Citat:
Jag förstår inte riktigt din fråga?

Privata umgängen, arbetsplatser, vård, service..
Citera
2026-02-22, 19:00
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Privata umgängen, arbetsplatser, vård, service..

Jag tror att kvinnor som anses som väldigt attraktiva redan från barnsben får en enorm mängd positiv uppmärksamhet och att saker ofta går lätt för dem i livet, och inte enbart på grund av hur bra de presterar, varken socialt eller i arbetslivet.
Citera
2026-02-22, 21:11
Avstängd
Citat:
Jag tror att kvinnor som anses som väldigt attraktiva redan från barnsben får en enorm mängd positiv uppmärksamhet och att saker ofta går lätt för dem i livet, och inte enbart på grund av hur bra de presterar, varken socialt eller i arbetslivet.

Kommer inte på fler frågeställningar eller exempel i stunden för att ge dig en glimt av det andra perspektivet.

Jag är glad för din skull om ditt utseende varit till fördel.
Om jag kommer på fler exempel längre fram återkommer jag till dig i tråden.

Citera
2026-02-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
En kvinna fick ett konstigt lösenord av IT-support på universitet där hon pluggar. Hon tror det var ett försök till flört, vilket kanske stämmer. Det var kanske ett lite creepy sätt att flörta och hur skulle det funka? Hon vet inte i efterhand vem killen var... Det jag reagerar på är mest det hon säger sen...

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sofia-fick-ovantat-losenord-fran-it-supporten-inte-okej/

Inviter, flört eller kontaktförsök är hyfsat normalt. Hon skriver "som vi inte bett om" men många killar tar nog chansen för att de tror det kan ge något. Och om inte någon kille skulle våga alls? Då skulle det bli mindre par...

Sen finns det såklart rätt läge men att våga flörta alls kräver självförtroende. En kille som vågar ge en invit alls,tyder på bra självförtroende...

Sen säger hon...

Visst, att gå så långt som killen gjorde i en professionell situation är inte ok. Men att det utgjorde någon fara är svårt att tro... Kanske ett klumpigt sätt att flörta men anser vissa kvinnor att alla inviter är olämpliga?

Detta var kanske via telefon men hon ser faktiskt bra ut, så inte så konstigt vissa män försöker sig på närmanden ibland. Hon borde väl kanske också vara hyfsat van och förstå varför det sker?

Jag har också läst nästan precis motsatsen, en kvinna som tyckte det var synd att killar inte vänder sig om när hon går förbi när hon blivit äldre...

Och det finns också detta att en kvinna använder makeup, tar på sig snygga eller sexiga kläder kan ses lite som en invit. Då menar jag såklart inte en kvinna ska behöva acceptera vad som helst, men hon kan väl inte vara omedveten makeup och vissa kläder gör henne mer attraktiv eller intressant för män?

Så vad tycker ni? Var "flörten" i detta fallet över gränsen? Var går gränsen när det gäller flört eller inviter och kontaktförsök?

Problemet är att det inte var professionellt, det finns vissa platser en kvinna ska kunna känna sig trygg. Det innefattar arbetsplats, skola och sitt eget hem. Det är inte acceptabelt. På sådana platser förväntas det att alla beter sig professionellt och håller det på en professionell nivå.

Det är bara idioter, och oftast män som tror att dessa platser är en dejting marknad. Nu kom det tillbaka och bet killen i röven. Han har garanterat läst artikeln. Och det positiva är att han aldrig kommer göra om det.

Letar man dejt, gå till en bar, nattklubb. Träff genom vänner. Många behöver dessutom lära sig att läsa människor och kroppsspråk bättre. Du kommer garanterat märka om en kvinna är intresserad. Annars ignorerar och undviker hon dig.

För övrigt tycker jag bruden såg väldigt plastig ut. 42 år, en hel del botox och fillers kan jag tänka mig. Då kan man ju också fundera lite över om hon gör det för att se bättre ut för män. Nu är jag jävligt cynisk själv. Men om jag säger så här, man märker vilka kvinnor som har panik över att åldras och att fånga mäns intresse.

Många äldre kvinnor har lugnat ner sig betydligt, och tycker det är riktigt skönt att slippa uppmärksamhet ifrån män.
Citera
2026-02-24, 09:31
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Problemet är att det inte var professionellt, det finns vissa platser en kvinna ska kunna känna sig trygg.

Självklart skall alla, både kvinnor och män, känna sig trygga - inte bara på arbetsplatser och skolor utan överallt.

Dock så kan man ju också vara lite kalkylerat överkänslig kring när man inte är "trygg". Oavsett vad IT-killen tänkte så är jag helt säker på att kvinnan kände sig oerhört mycket mer upprymd är "otrygg" när hon ringde Expressen.

Sedan angående lösenordet så var det ju "bara" något halvt oskyldig som Singel+Match. Jag skulle förstå att någon kan känna sig otrygg om man som kvinna hade bett att få ett nytt lösenord och då fått:

"SuckMyDickNow!"
Citera
2026-02-25, 11:24
Medlem
Citat:

Tror jag förstår vad du menar men man kan inte tvinga andra till att tänka eller känna på ett sätt man alltid önskar.
Tänk om jag gör fel.
Osv.
Nej såklart. Om det handlar om rädsla får man utmana sig själv även om det är läskigt. Alternativet kan ju vara ännu läskigare ibland, att ångra sig i evigheter. Att ångra det man inte gjort eller sagt är faktiskt värre än att ångra det man gjort/sagt oftast.
Citera
2026-02-25, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Nej såklart. Om det handlar om rädsla får man utmana sig själv även om det är läskigt. Alternativet kan ju vara ännu läskigare ibland, att ångra sig i evigheter. Att ångra det man inte gjort eller sagt är faktiskt värre än att ångra det man gjort/sagt oftast.

Håller med!
Smsade faktiskt någon för att par veckor sedan.
Fick inget svar.
Då släppar man det sen och går vidare.
Skönt, men så är det gjort!
Slipper man gå och undra
Citera
2026-02-27, 11:28
Medlem
Citat:
I teorin med känslorna kan man göra som man vill men i praktiken faller det ofta.

Tänk om jag gör fel.
Osv.

Jag tror alla vinner på mer flirt. Gäller att passa på eftersom vi bara lever i 100 år och sen är vi borta för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in