2026-02-17, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
IT-supporten kan väl ge fan i att vara ett creep och bara göra sitt jobb.

Ja, Det är ju inte professionellt och knappast konstruktivt heller. Kanske ingen lämplig situation att flörta alls men det finns bättre sätt...
Citera
2026-02-17, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Hur ska någon kunna veta om det är en oönskad invit innan man gett en invit?
Något ska väl för fan kärringar tåla?
Hur svårt ska det vara att säga "nej, tack" på ett trevligt sätt utan att bli kränkt och ringa polisen?

Det beror ju lite på plats och situation. Detta var kanske inget hemskt men olämpligt. Men när det gäller andra situationer (som hon tar upp) kan det vara svårt att veta om närmandet eller inviten är oönskad innan. Hon skrev väl "har bett om" och hur ofta ber kvinnor om ett närmande eller en invit? Mannen är ju än idag oftast den som förväntas ta initiativet till romantiska saker..
Citera
2026-02-17, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Att hon bara orkar?

Nej, när hon är klar socionom så kommer socialfallen i Ö-sund förmodligen inte att få det lätt är min gissning.

Vissa av dessa personer är inte direkt så trevliga ändå... Men jag undrar hur många som flörtar med sin socialsekreterare?
Citera
2026-02-17, 07:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Vissa av dessa personer är inte direkt så trevliga ändå... Men jag undrar hur många som flörtar med sin socialsekreterare?

Tänkte kanske inte direkt på just flörtande. Utan går man igång på att någon utsätter en för ett ev. försök till flört och skriver en artikel i Ex. så är man i mina ögon i alla fall en bra jobbig person. Vilket nästan får mig att tro att hon kommer använda Ex. som sin personliga blogg hur läget inom socialtjänsten fungerar, om hon nu lyckas få jobb där.
Citera
2026-02-17, 07:30
Medlem
Ser ut som en tjej som annars är van vid lite flört, men ja inte den dagen tydligen.
Svårt att ta ställning utan att ha hört snacket, men modigt och kreativt faktiskt.
Sedan gnälls det ju på att Tinder, samt andra appar är värdelösa, men som sagt vill man inte hamna i tidningen, så ska man nog fortsätta hålla till godo med apparna.
Citera
2026-02-17, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tänkte kanske inte direkt på just flörtande. Utan går man igång på att någon utsätter en för ett ev. försök till flört och skriver en artikel i Ex. så är man i mina ögon i alla fall en bra jobbig person. Vilket nästan får mig att tro att hon kommer använda Ex. som sin personliga blogg hur läget inom socialtjänsten fungerar, om hon nu lyckas få jobb där.

Svårt fall då det personen på supporten skrev inte var professionellt och inte ok kanske eftersom det var ett lösenord. Men sen nämnde hon i för sig andra som det verkar mer normala fall som hon inte gillar.
.
Men hon är väl inte längre reporter och just i detta fallet fanns faktiskt fog att klaga...
Citera
2026-02-17, 07:53
Medlem
All-the-way-77s avatar
Nu verkar förstås IT-killen agerade både creepy och oprofessionellt, men hon tjejen känns absolut rätt dryg också.

Citat:
För många tjejer är det vardag med oönskade inviter, flörtiga meddelanden från främlingar, eller andra kontaktförsök som vi inte bett om, säger hon.

Hon framstår ganska mycket som "åh, jag som är så snygg, vad det är jobbigt med alla killar som hör av sig hela tiden, gud så besvärligt". Frågan är lite hur hon skall "be" om de kontaktförsök hon anser faktiskt vara värdiga just henne. Som sagt, självklart skall man som kille aldrig vara creepy, men det är inte alltid lätt att både ha rollen som den som initierar och samtidigt ligga precis rätt för kvinnan i frågan.

Citat:
– Det visar bara hur lätt många killar och män tar på sånt här, och inte förstår hur det är att vara tjej 2026, säger hon.

Sedan också lite lustigt med denna socionom, som helt säkert känner sig väldigt upplyst och god och sedan drar till med ovanstående extremt korkade slutsats om hur killar "är" utifrån en enskild episod. Jag skulle gissa att samma kvinna skulle gå i taket av upprördhet om hon läste något i stil med:

"En invandrare sade en dum sak till mig. Det visar hur många invandrare är."
Citera
2026-02-17, 08:55
Medlem
Kleiners avatar
Citat:
Hon tror inte heller att det skulle ha hänt en manlig student.

Nej, för en manlig student skulle det har hänt mycket värre. Kvinnor som är galna är mycket mer galna än män.

Så otrolig naiv hon är. Hon gör bara en höna av en fjäder och vill säkert ha lite publicitet, in case Bigg Daddy får syn på henne
Senast redigerad av Kleiner 2026-02-17 kl. 08:57.
Citera
2026-02-17, 09:51
Medlem
Olämpligt, ja, men hur kommer man på tanken att gå ut i media med en sådan sak, bara löjeväckande.
Uppmärksamhetstörstande plastbrud med lite för höga tankar om sig själv som vill synas..
Citera
2026-02-17, 09:59
Medlem
Bassplays avatar
Vadå som vi inte bett om? Kvinnor ber inte ens om det till killar don är intresserade av.

Han försökte och fick nobben , det räcker så. Så otroligt töntigt att gråta ut i tidningen för någon raggade.

Ja, det kanske inte var det mest lämpliga att göra sådär. Framkommer det vad lösenordet var?
Citera
2026-02-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Olämpligt, ja, men hur kommer man på tanken att gå ut i media med en sådan sak, bara löjeväckande.
Uppmärksamhetstörstande plastbrud med lite för höga tankar om sig själv som vill synas..

Nja, det finns väl viktigare frågor men att en person som jobbar på universitet ger henne ett skumt lösenord är lite illa då det är i en professionell kontext.

Så att gå ut med det anser jag vara befogat men att generalisera till andra typer av närmanden och inviter är kanske lite överdrivet.
Citera
2026-02-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vadå som vi inte bett om? Kvinnor ber inte ens om det till killar don är intresserade av.

Han försökte och fick nobben , det räcker så. Så otroligt töntigt att gråta ut i tidningen för någon raggade.

Ja, det kanske inte var det mest lämpliga att göra sådär. Framkommer det vad lösenordet var?

Du har rätt... Tjejer verkar oftast förvänta sig killar ska ta initiativet.

Sen verkar hans försök väldigt udda eller ineffektivt speciellt då hon inte ens visste vem han var...

Det fanns ju lite omständigheter men lösenordet nämns.

Citat:
”Singel plus match, frågetecken, utropstecken”

Nu bör hon kanske åtminstone få byta lösenord då hon avslöjat det?
Senast redigerad av Snobird 2026-02-17 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in