Nu verkar förstås IT-killen agerade både creepy och oprofessionellt, men hon tjejen känns absolut rätt dryg också.
Citat:
– För många tjejer är det vardag med oönskade inviter, flörtiga meddelanden från främlingar, eller andra kontaktförsök som vi inte bett om, säger hon.
Hon framstår ganska mycket som "åh, jag som är så snygg, vad det är jobbigt med alla killar som hör av sig hela tiden, gud så besvärligt". Frågan är lite hur hon skall "be" om de kontaktförsök hon anser faktiskt vara värdiga just henne. Som sagt, självklart skall man som kille aldrig vara creepy, men det är inte alltid lätt att både ha rollen som den som initierar och samtidigt ligga precis rätt för kvinnan i frågan.
Citat:
– Det visar bara hur lätt många killar och män tar på sånt här, och inte förstår hur det är att vara tjej 2026, säger hon.
Sedan också lite lustigt med denna socionom, som helt säkert känner sig väldigt upplyst och god och sedan drar till med ovanstående extremt korkade slutsats om hur killar "är" utifrån en enskild episod. Jag skulle gissa att samma kvinna skulle gå i taket av upprördhet om hon läste något i stil med:
"En invandrare sade en dum sak till mig. Det visar hur många invandrare är."