2026-02-21, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det håller jag inte alls med om. Min upplevelse är att det generellt är en fördel att vara attraktiv. Det kommer alltid finnas avundsjuka människor men det finns ingen anledning att fokusera på dem.

Jag tycker inte att det var så himla oprofessionellt. Det troligaste scenariot är ju att de hade haft en flörtig interaktion innan annars hade han förmodligen inte vågat sig på en invit. Det finns jobb där sånt där är extremt olämpligt, men för hans typ av jobb så är det ingen fara. Det finns inget som står på spel.

Ja, förmodligen saknade han social fingertoppskänsla. Är det något man ska bli straffad för? Vilket hårt samhälle vi får då.

Singel + match?! betyder naturligtvis är du singel och tror du vi skulle vara en match? Dvs vill du gå på dejt med mig - det är väl inte särskilt svårt att förstå.

Asså va? Det väcker väl verkligen inte alla de frågor du radar upp. Då lyckas man verkligen överanalysera situationen. Det kan vara lite jobbigt att säga nej till folk det tycker nog alla. Men det är ingen stor grej och något alla har varit med om.

Det glädjer mig att det finns människor som dig.
Tyvärr finns det dom som ser andras ljus som som besvärande.
Problemet ligger självklart hos dom själva men det är just det.. dom skulle aldrig erkänna det för sig själva.

Det bästa är när man får lyfta andra.
Det värsta är när man ser människor trycka ner andra i syfte att höja sig själva.

Det finns folk till allt och dom exemplen jag skrev ner lite snabbt är bara en bråkdel av vad som försegår ute i världen.
Man ska självklart inte behöva bli bestraffad för att man är socialt begränsad.
Men skulle någon verkligen hänga ut en annan människa om han faktiskt var handikappad?

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Jävlar vad du övertänker.

Hans sätt att “flörta” var onödigt och obehagligt i kontext, och hennes utseende har ingenting med hans agerande att göra.
Hon var där för att få hjälp som alla andra men blev objektifierad istället.
Citera
2026-02-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Ja du ser min poäng med det.
Du såg hennes yttre och blev bortskrämd av dina egna fördomar som du projicerade över på henne.
Du brydde dig inte ens att ta reda på vem hon var som person och tänkte med kuken direkt.
Antagligen skulle du starta någon form av "game" mot henne.
Och om hon såg igenom det skulle du inte ens få chansen att kyssa henne.

Ja men det är ganska avkopplande att tänka med kuken ibland. Gör aldrig du det när du fixar tjejer?
Citera
2026-02-21, 19:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja men det är ganska avkopplande att tänka med kuken ibland. Gör aldrig du det när du fixar tjejer?

Jag behöver mer än en kropp och ett vackert yttre för att gå igång på det.
Citera
2026-02-22, 08:46
Medlem
Citat:
Det glädjer mig att det finns människor som dig.
Tyvärr finns det dom som ser andras ljus som som besvärande.
Problemet ligger självklart hos dom själva men det är just det.. dom skulle aldrig erkänna det för sig själva.

Det bästa är när man får lyfta andra.
Det värsta är när man ser människor trycka ner andra i syfte att höja sig själva.

Det finns folk till allt och dom exemplen jag skrev ner lite snabbt är bara en bråkdel av vad som försegår ute i världen.
Man ska självklart inte behöva bli bestraffad för att man är socialt begränsad.
Men skulle någon verkligen hänga ut en annan människa om han faktiskt var handikappad?

Att se andras "ljus" som besvärande handlar bara om ett bristtänk som aldrig leder till något positivt för någon. Människor som lyfter andra lyfter också sig själva. Förutsatt att de inte är självdestruktiva.

Fint, då hittade vi till samförstånd till slut Jag tror inte att denna kvinna menade något illa med att hänga ut den här IT-killen men särskilt snällt var det ju inte. Det är väl en definitionsfråga om vad man kan klassa som ett handikapp. Men att ha bristande social fingertoppskänsla kan nog upplevas som begränsande i många sammanhang.
Citera
2026-02-22, 08:51
Medlem
LKKINGENs avatar
Hur man än vrider och vänder på det så kan en man aldrig göra rätt.
Det kommer alltid finnas kvinnor som klagar på män vad dom än gör.
Citera
2026-02-22, 09:02
Medlem
AndersPersson99s avatar
Nästa steg är att kriminalisera oönskade kontaktförsök samt oönskade blickar.
Citera
2026-02-22, 10:46
Medlem
Citat:
Jag behöver mer än en kropp och ett vackert yttre för att gå igång på det.

Om man vill satsa på någon så behövs det mer än att hon bara är snygg ja. Men om båda bara vill ligga en kväll så är det ju ett annat läge.
Citera
2026-02-22, 11:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om man vill satsa på någon så behövs det mer än att hon bara är snygg ja. Men om båda bara vill ligga en kväll så är det ju ett annat läge.

Jag kan inte sätta mig in i känslan av att vilja knulla en kropp eftersom jag aldrig själv upplevt den känslan.
Antar att jag utsatt många för oförståeliga antiklimax.
Hoppas det inte gjort allt för många arga.
Citera
2026-02-22, 11:49
Medlem
Citat:
Jag kan inte sätta mig in i känslan av att vilja knulla en kropp eftersom jag aldrig själv upplevt den känslan.

Det är ju ingen fara egentligen eftersom det är frivilligt. Alla kan göra som dom vill.
Citera
2026-02-22, 12:00
Medlem
Citat:
Alla män borde tänka som du när det gäller den saken. De flesta kvinnor vill nog mer än bara sex egentligen. Finns nog en hel del känslor bakom.
Citera
2026-02-22, 17:17
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Tvärtom, attraktiva människor blir ständigt synade observerade och mer ifrågasatta när det kommer till
kompetens.

Jag tror tvärtom vad du tror. Attraktiva människor klarar sig undan på ett helt annat sätt än andra, och det går ofta bra för dem - oavsett deras kompetens.
Citera
2026-02-22, 17:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag tror tvärtom vad du tror. Attraktiva människor klarar sig undan på ett helt annat sätt än andra, och det går ofta bra för dem - oavsett deras kompetens.

Inte min erfarenhet.
Beror det på kön eller något annat tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in