2026-02-21, 13:14
Medlem
Men jämför hissen och avståndet till dörrarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det ser ut att vara likadant golv i både 44 och 46 som i 42.
Citera
2026-02-21, 13:14
Avstängd
MEDDELDANDE FRÅN DIAMANT PÅ INSTAGRAM:

Viktigt meddelande!
Vi nås av information att helt oskyldiga
personer pekats ut med anledning av vår serie Jakten. Snälla sluta sprid dessa skadliga spekulationer.
Vi har medvetet blandat bilder från olika
miljöer och platser för att anonymisera.
Citera
2026-02-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Om det är så vanligt förekommande så kanske det är normalt?

Det kanske är så att alla människor har en viss drivning åt det hållet men dom flesta klarar av att hantera det,
För att det är olagligt blandanat.

Ja man kan ju fundera i dom banorna såklart men sexualiteten ska väl främja fortplantning och dom som inte ens gått igenom puberteten kan ju inte få barn och jag vet inte vad syftet skulle vara evolutionärt att tända på småbarn, så att det skulle vara det normala kan man nog avskriva va?

Nä jag har ingen som helst sexuell dragning till barn och jag tror inte att det är så många procent som har det. Men även en liten procent kan ju ge ett ganska högt antal bland miljarder människor.
Citera
2026-02-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schrodinger.123
Men jämför hissen och avståndet till dörrarna.

Du har rätt. Det ser ut som 46.
Citera
2026-02-21, 13:37
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Ja det känns mer och mer som det. Johan Berg var det va

Kolla någon sida bakåt, andra påpekade att frisören fick straff men "mediemannen" fick inget straff, alltså inte samma person.
Citera
2026-02-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
MEDDELDANDE FRÅN DIAMANT PÅ INSTAGRAM:

Viktigt meddelande!
Vi nås av information att helt oskyldiga
personer pekats ut med anledning av vår serie Jakten. Snälla sluta sprid dessa skadliga spekulationer.
Vi har medvetet blandat bilder från olika
miljöer och platser för att anonymisera.
Vad fan trodde de skulle hända i Dumpen-landet när de visar fake-dokumentärfoto på identifierbara platser? Kanske borde haft den informationen i början av programmet…

Och om man nu måste visa illustrerande foto för ingreppet mot en person man kallar ”mediemannen”, välj då inte en byggnad där det bor en massa män som arbetar inom media… ansvarslöst och onödigt.
Citera
2026-02-21, 14:03
Medlem
Undrar vad de menar med att ”blanda bilder från olika miljöer” när de börjar framför Mariaskolan, går uppför Ringvägen och sedan in på Krukmakargatan, in i ett trapphus och sedan sätter en person i en polisbil vid Zinkens IP. Men jag kanske läser in för mycket.

Kan man säga ”namnet är fingerat/rösten är utbytt med AI” kan man ju lätt bifoga en rad om att ”scenen är bara för att illustrera och inte tagen på den faktiska platsen för gripandet”.

Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Vad fan trodde de skulle hända i Dumpen-landet när de visar fake-dokumentärfoto på identifierbara platser? Kanske borde haft den informationen i början av programmet…

Och om man nu måste visa illustrerande foto för ingreppet mot en person man kallar ”mediemannen”, välj då inte en byggnad där det bor en massa män som arbetar inom media… ansvarslöst och onödigt.
Senast redigerad av Schrodinger.123 2026-02-21 kl. 14:05. Anledning: Grammatisk korrigering
Citera
2026-02-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA

Ja, men ibland är de klantiga också. Minns det där fallet på en skola där man bytte ut namnet på en förövare till samma namn som en annan person i samma klass.
Citera
2026-02-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja man kan ju fundera i dom banorna såklart men sexualiteten ska väl främja fortplantning och dom som inte ens gått igenom puberteten kan ju inte få barn och jag vet inte vad syftet skulle vara evolutionärt att tända på småbarn, så att det skulle vara det normala kan man nog avskriva va?

Nä jag har ingen som helst sexuell dragning till barn och jag tror inte att det är så många procent som har det. Men även en liten procent kan ju ge ett ganska högt antal bland miljarder människor.

Efter att ha sett dokumentärserien verkar det handla om dominans, makt, kontroll. Barnet är en leksak som man kan göra som man vill med. Det är ju en form av våldtäkt. Och det är tyvärr inte långt ifrån hur flertalet människor behandlar djur eller tycker det är helt okej att andra behandlar djur inom t ex djurindustrin. De är ting, som vi kan utnyttja. Så tänker dessa pedofiler om barn. De kan inte säga emot, de är fysiskt och psykiskt svagare.
Citera
2026-02-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer

Håller med om vad du skriver,
Men en sak som är säkert är att alla människor har sina olikheter, Där är dom som är homosexuella, dom som gillar extremt feta, dom som gillar smala, eller långa, korta, svarta, unga, äldre osv!
Då kvarstår frågan varför har människor så olika sexuella preferenser?
Jag tror inte det är något man väljer, man sitter inte vid frukostbordet och bestämmer sig en dag för att nu ska jag bli attraherad av det ena eller det andra.
Jag tror att man föds till det man blir!
Vad är förklaringen annars kan man undra.

Hade en diskussion med en där ett hypotetiskt alternativet för våra olikheter berodde på att om alla var heterosexuella och skaffade barn så skulle vi varit överbefolkade på klotet för länge sedan.
Citera
2026-02-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Håller med om vad du skriver,
Men en sak som är säkert är att alla människor har sina olikheter, Där är dom som är homosexuella, dom som gillar extremt feta, dom som gillar smala, eller långa, korta, svarta, unga, äldre osv!
Då kvarstår frågan varför har människor så olika sexuella preferenser?
Jag tror inte det är något man väljer, man sitter inte vid frukostbordet och bestämmer sig en dag för att nu ska jag bli attraherad av det ena eller det andra.
Jag tror att man föds till det man blir!
Vad är förklaringen annars kan man undra.

Hade en diskussion med en där ett hypotetiskt alternativet för våra olikheter berodde på att om alla var heterosexuella och skaffade barn så skulle vi varit överbefolkade på klotet för länge sedan.

Vilket vi också är. Överbefolkade.
Citera
2026-02-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vilket vi också är. Överbefolkade.

Ja även när det är som det är!
Även alla heterosexuella skaffar inte barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in