Citat:
Ursprungligen postat av
buzzerbuzzer
Ja man kan ju fundera i dom banorna såklart men sexualiteten ska väl främja fortplantning och dom som inte ens gått igenom puberteten kan ju inte få barn och jag vet inte vad syftet skulle vara evolutionärt att tända på småbarn, så att det skulle vara det normala kan man nog avskriva va?
Nä jag har ingen som helst sexuell dragning till barn och jag tror inte att det är så många procent som har det. Men även en liten procent kan ju ge ett ganska högt antal bland miljarder människor.
Håller med om vad du skriver,
Men en sak som är säkert är att alla människor har sina olikheter, Där är dom som är homosexuella, dom som gillar extremt feta, dom som gillar smala, eller långa, korta, svarta, unga, äldre osv!
Då kvarstår frågan varför har människor så olika sexuella preferenser?
Jag tror inte det är något man väljer, man sitter inte vid frukostbordet och bestämmer sig en dag för att nu ska jag bli attraherad av det ena eller det andra.
Jag tror att man föds till det man blir!
Vad är förklaringen annars kan man undra.
Hade en diskussion med en där ett hypotetiskt alternativet för våra olikheter berodde på att om alla var heterosexuella och skaffade barn så skulle vi varit överbefolkade på klotet för länge sedan.