Citat:
Ursprungligen postat av
Dagflickan
Ny dokumentär i tre delar på SVT.
Stolta pedofiler - och väldigt vanliga män. En liten grupp poliser försöker spåra upp och stoppa männen som vill se barn utsättas för övergrepp på nätet. I över ett års tid har Uppdrag gransknings Diamant Salihu följt polisernas arbete från insidan.
Vad tänker ni när ni sett dokumentären?
Jag såg dokumentären. Och det fanns enligt mig väldigt mycket brister i hur både dokumentären var upplagd och hur polisen arbetade.
Den där utredaren som faktiskt försökte hitta omvägar för hur dom skulle kunna kontakta friskolan för att meddela att deras anställd var misstänkt.
Viktigt att ni läsare gör skillnad på det här nu! Att läraren är olämplig att ha kvar sin tjänstär 100%! Så inge snack om det.
Men samtidigt att utredare ska behöva leta kryphål anser jag är felaktigt. Dom ska istället kunna begära att dom ska kunna få hantera friskolor på samma sätt som kommunala skolor.
Det finns många som kollar på CSAM utan att dom är pedofiler! Låt mig ge exempel
1. Det finns sadister som går igång på att se ett barn lida sexuellt lika mycket som dom går igång på att se ett djur bli levande styckat.
Denna kategori är inte pedofiler men fortfarande fruktansvärt farliga för samhället.
2. Kick sökaren med underliggande psykisk ohälsa och missbruks personlighet. Dessa börjar ofta med vanilla sex. Det utvecklas sedan till BDSM. Sen går det ofta mot djur.
Det är kicken och shocken som dessa är ute efter primärt! Och får dom inte hjälp i tid! Eller deras liv kanske fortsätter gå nedför så kan vissa inom denna kategori tyvärr ta steget att försöka trubba av sina känslor och problem ta steget till CSAM.
Dessa personer lider faktiskt! Dom mår ofta redan dåligt.
Och att stå och gapa och skälla och trycka ner en Alkolist vet man sedan länge inte funkar för att få dessa nykter! Utan bara stöd och hjälp och vård hjälper!
Så kategori två går absolut att "rädda"!
3. Den regelrätta pedofilen.
Dessa är som visades ofta personer som vi kan säga har en aktiv läggning mot barn! Och dessa personer som redan tagit steget ner i avgrunden är fruktansvärt farliga för samhället och våra barn! Går dessa att rädda?
Det finns dom som säger att med hjälp av kemiska ingrepp kan göra dessa personer ofarliga.
Jag själv ska ärligt talat säga att jag vet förlite. Men om det går att göra dom ofarliga så absolut kör på det!
Den stackars lilla flickan som grät hysteriskt när poliserna grep pappan och ingen annan fanns i hemmet fick mitt hjärta att brista alltså!
Och utredarna var så inne i sitt uppdrag att nästan ingen kunde ta sig an ungarna mer än att erbjuda dom några korta snälla ord.
4. Sadistiska Pedofilen.
Dessa människor har förbrukat all rätt att dela rum med oss andra. Dessa personer är dom som gick igång på hemskheter som
Daisy's Destruction!
Här finns bara ett alternativ eller kanske två kvar! Lås in på livstid och låt dom tillverka nummerplåtar livet ut.
Eller avlivning. Som många förespråkar för! Jag själv är dock emot dödsstraff som en regel.
Polisen behöver kunna avgöra skillnad på dom som utgör en fara för samhället och som faktiskt är en person som är påväg att begå ett övergrepp mot barn!
Dom ska absolut få tillgång till mer verktyg som kan hjälpa dom hitta utsatta offer!
Återinför skolfotot. Det skulle hjälpa mer än skälpa
AI skanner verktyg som kan hjälpa dom söka på barn. Och vuxna via körkort eller pass.
Och framförallt det absolut viktigaste av allt! Utsatta offer ska få hjälp av både polisen och vården långt efter att polisen lyckats gripa deras förövare!
Och det finns enligt mig fler frågor som gäller lagstiftning och framtiden gällande sexualbrott som jag kan tycka behöver forskas i. Men det är kanske bättre lämpligt för en annan tråd.