2026-02-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
RFSL driver ingen linje om att normalisera pedofili. Det är däremot uppenbart att det finns en viss överlappning mellan bögeri och pedofili. Så det är snarare där kopplingen finns.

En viss överlappning. Inte en fullständig.

Det gör de visst, även historiskt är det så.
Citera
2026-02-21, 09:16
Medlem
cutepsychos avatar
Asså något jag undrar över när jag ser sådant här är, hur kan det finnas så mycket övergreppsmaterial? Är det i länder med dåligt ställt (fattiga länder med mindre lagar) som materialet kommer från eller är det så här vanligt överallt att man filmar övergrepp?

För någon som ser det här som det sjukaste, vidrigaste, finns inte ord för hur äckliga människor osv. Så funderar jag över vad är det för värld som finns som man inte ser? Går min granne och våldtar och filmar? Vad är det här för människor som filmar sådant här? Jag förstår på riktigt inte. Mitt huvud får inte ihop det???
Citera
2026-02-21, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schrodinger.123
Jämför skärmdumparna från dokun med en bild från stadsmuseets inventering av kvarteret. Tycket det är tydligt att de står inne i Krukmakargatan 46.

https://imgur.com/a/3bwiOIK
Snyggt! Är ju definitivt där dem är.
Citera
2026-02-21, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Antagligen, särskilt som det blivit dementerat att det skulle vara den som alla pekar ut nu.

Skulle väl vara någon slags expert, knappast Lucas.
Citera
2026-02-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Snyggt! Är ju definitivt där dem är.

Det ser ut att vara likadant golv i både 44 och 46 som i 42.
Citera
2026-02-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Antagligen, särskilt som det blivit dementerat att det skulle vara den som alla pekar ut nu.
Nej, det är Lucas inneboende som är frisör och har arbetat på Melodifestivalen. Jag skulle inte tolka en anonym frisör som någon expert eller medieperson. Mediemannen är en helt annan person, vilket dom även skiljer på i dokumentären.
Citera
2026-02-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepositionen
UG har gått ut på Instagram och kommenterat att oskyldiga har pekats ut. Dom dementerar att dom visar den misstänktes port i programmet.

Det gör de väl inte. De skriver att man blandat bilder från olika platser och miljöer för att anonymisera.

Klippet när de går ner för trappan med den "misstänkte" tyckte jag såg fejk ut för övrigt.
Citera
2026-02-21, 10:08
Medlem
Får värre vibbar av polisen Jonas än friskoleläraren. Hur kan man vara så okunnig om vad de får göra / vad som är lämpligt i vissa situationer. Och varför har inga poliser musmatta eller riktiga kontorsplatser. Sitter där på små skärmar som cashewnötter.
Citera
2026-02-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Nej, det är Lucas inneboende som är frisör och har arbetat på Melodifestivalen. Jag skulle inte tolka en anonym frisör som någon expert eller medieperson. Mediemannen är en helt annan person, vilket dom även skiljer på i dokumentären.

Framför allt är mediemannen inte dömd. Frisören fick fängelse.
Citera
2026-02-21, 10:32
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Framför allt är mediemannen inte dömd. Frisören fick fängelse.

Okej, my bad.
Citera
2026-02-21, 10:39
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Asså något jag undrar över när jag ser sådant här är, hur kan det finnas så mycket övergreppsmaterial? Är det i länder med dåligt ställt (fattiga länder med mindre lagar) som materialet kommer från eller är det så här vanligt överallt att man filmar övergrepp?

För någon som ser det här som det sjukaste, vidrigaste, finns inte ord för hur äckliga människor osv. Så funderar jag över vad är det för värld som finns som man inte ser? Går min granne och våldtar och filmar? Vad är det här för människor som filmar sådant här? Jag förstår på riktigt inte. Mitt huvud får inte ihop det???

Tror det är överallt ifrån. Var en svensk förskolelärare som filmade när han antastade barnen på sitt jobb. Hans dator hade både hans egna och andras material. Kanske har han spridit sitt eget material, så att det runkas till av andra sjuka individer.

Vad jag förstått är det mest kända materialet en många år gammal inspelning av tortyr och våldtäkt av en flicka, som sprids mycket.

Så det är nog allt från gammalt "legendariskt" material till "vanliga" män som filmar med mobilen när de antastar och våldtar barn.
Senast redigerad av yinyang915 2026-02-21 kl. 10:42.
Citera
2026-02-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omarstrollin
Får värre vibbar av polisen Jonas än friskoleläraren. Hur kan man vara så okunnig om vad de får göra / vad som är lämpligt i vissa situationer. Och varför har inga poliser musmatta eller riktiga kontorsplatser. Sitter där på små skärmar som cashewnötter.

Vet inte riktigt vad du menar. Han visste ju att han inte hade rätt att bryta sekretessen (och fick därför jobba med dom få verktygen han hade). Han bollade ju sedan frågan med kollegorna och spånade i om man kunde maila rektorn allmänt och då ha med loggan/signaturen som visar att han arbetar med sexualbrott mot barn, för att "hinta" om detta. Hans kollega svarade då att hon skulle avråda honom från detta, vilket var helt korrekt eftersom att ett sådant agerande hade kunnat vara att kringgå lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in