Citat:
Alltså helt ärligt, kan vi prata om det här eviga mom-shamandet?
Det är alltid ett j*vla tjöt om vad man gör, vad man inte gör, hur man borde göra, hur ditt barn gör och hur mitt barn gör. Det ska jämföras, analyseras och ha åsikter om precis allt.
Vet ni vad? Vi gör så gott vi kan. Varje dag.
Hur man än vrider och vänder på det (och sålänge inte barnet/barnen far illa såklart) så mår ditt barn bäst hos dig eller er som föräldrar.
Jag pratar väldigt sällan om Laras rutiner, hur och när hon går på föris (för chockerande nog går hon även när ni inte vet, för vi har en vardag och ett liv utanför sociala medier), och hur vi har lagt upp det för det angår dels inte någon annan, plus att det är pga sånt här. Man får alltid höra så mycket och ALLTID om vad man gör fel och vad man bör göra annorlunda för någon annan alltid anser att den ’gör bäst’.
Du vet inte allt efter vad du ser på sociala medier. Kom ihåg att man väljer vad man delar, och inte delar.
Det som funkar för oss kanske inte funkar för er, och det är helt okej.
Alla barn är olika. Alla familjer är olika.
Det finns inte ett facit. Det finns vårt sätt.
Och det räcker mer än väl.
Lite mindre dömande. Lite mer hejade. ❤️
Det är alltid ett j*vla tjöt om vad man gör, vad man inte gör, hur man borde göra, hur ditt barn gör och hur mitt barn gör. Det ska jämföras, analyseras och ha åsikter om precis allt.
Vet ni vad? Vi gör så gott vi kan. Varje dag.
Hur man än vrider och vänder på det (och sålänge inte barnet/barnen far illa såklart) så mår ditt barn bäst hos dig eller er som föräldrar.
Jag pratar väldigt sällan om Laras rutiner, hur och när hon går på föris (för chockerande nog går hon även när ni inte vet, för vi har en vardag och ett liv utanför sociala medier), och hur vi har lagt upp det för det angår dels inte någon annan, plus att det är pga sånt här. Man får alltid höra så mycket och ALLTID om vad man gör fel och vad man bör göra annorlunda för någon annan alltid anser att den ’gör bäst’.
Du vet inte allt efter vad du ser på sociala medier. Kom ihåg att man väljer vad man delar, och inte delar.
Det som funkar för oss kanske inte funkar för er, och det är helt okej.
Alla barn är olika. Alla familjer är olika.
Det finns inte ett facit. Det finns vårt sätt.
Och det räcker mer än väl.
Lite mindre dömande. Lite mer hejade. ❤️
Så tröttsamt. Nej, barn mår inte alltid bäst hos föräldrarna (antar att hon menar i motsats till att vara på förskolan), om barnet får 0 stimulans och åldersanpassade aktiviteter.
Och att hon ”väljer vad hon visar på sociala medier…” jaa det är ju de valen som är så otroligt märkliga. Hon skriver om ”oss som förskole-mammor”, men delar helt plötsligt ingenting av när/hur Lars går där.
Men delar att Lars är jobbig, Lars naken i bara blöja, osv osv osv….. vi vet att du väljer själv Hanna, det är DINA VAL som ifrågasätts här.
För övrigt är det så fegt att skriva ”vi (mammor) gör så gott vi kan”. Skriv att DU gör så gott du kan Hanna, om du kan stå för det. Vilket jag inte tror du kan