2026-02-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Exakt så! Dom får vika in hovarna på madrassen framför tvn och H får slänga på sig glojärnen för att titta på lite Astrid Lindgren. Sen parkeras röven i soffan för lite onyttigheter innan det är dags att göra en frivolt och kontakta vården 🙃

😂😂
Citera
2026-02-19, 22:00
Medlem
Vad menar hon ens med bilden där hon har blont hår? Menar hon att hon gillade det blonda och har gått fel nu? Eller att hon gjorde fel som hade blont hår innan?
Citera
2026-02-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Vad menar hon ens med bilden där hon har blont hår? Menar hon att hon gillade det blonda och har gått fel nu? Eller att hon gjorde fel som hade blont hår innan?

Ja det är ju verkligen extremt oklart eftersom hon precis innan skrev att hon skulle färga brunt.
Citera
2026-02-19, 22:15
Medlem
Så sorgligt att allt i livet bara är nya anledningar till shopping. Äta mindre socker- anledning att shoppa gojibär och sockerfritt godis. Barnet gillar Findus/Pippi/Babblarna - anledning att köpa nya kläder. Barnet går på förskola - anledning att köpa en helt ny garderob. Identitetskris - anledning att köpa ny hårfärg. Deppig - anledning att åka till Rusta. Alla hjärtans dag - anledning att köpa köpa köpa massa presenter till sin tvååring. Osv osv osv
Citera
2026-02-20, 06:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Så sorgligt att allt i livet bara är nya anledningar till shopping. Äta mindre socker- anledning att shoppa gojibär och sockerfritt godis. Barnet gillar Findus/Pippi/Babblarna - anledning att köpa nya kläder. Barnet går på förskola - anledning att köpa en helt ny garderob. Identitetskris - anledning att köpa ny hårfärg. Deppig - anledning att åka till Rusta. Alla hjärtans dag - anledning att köpa köpa köpa massa presenter till sin tvååring. Osv osv osv

Lets face it. Hanna har inget annat i sitt liv än att shoppa. Hon har inga hobbies, vänner, ingen utbildning eller arbetslivserfarenhet. Det enda hon har är Kebaben och Lara. Man märkte hur hon "levde" upp i Malmö och publicerade mänger med content så fort det fanns fler affärer att besöka. Märkligt också hur ett standardbesök till svärmor fick henne att lägga upp album där allting är 10 av 10, hon beskriver att de äter så gott och de har såååå bra när det är själva verket handlar om ett litet standardbesök dä de fick käka falukorv och besöka IcaMaxi. Jag tror nu så fort de kommer tillbaka till smålandsstenar som kommer inläggen minskad drastisk som vanligt, för hon inget annat för sig där. Hon kommer istället gå tillbaks till den mensbubblan och Lars kommer va sjuk
Citera
2026-02-20, 06:42
Medlem
Hanna kan alltså inte begränsa sitt sockerintag och skyller på att dottern var sjuk. Hon har också försökt att sluta helt och det verkar som att hon även ska försöka sluta med socker nu. Hon beställer gojibär (som innehåller socker) och skriver om att hon vet att det inte är bra med socker.

Kan vi ta en tyst minut för vad Hanna skrev i sina kommentarer för bara fem veckor sedan?

”Balans. Allt handlar om balans enligt mig. Förbjuder ingenting, men hetsäter heller inte. Samma med röelse. Vardaglig morgon, tar mig till gymmet när jag kan. Som sagt, balans 😊”
Citera
2026-02-20, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Openlayers
Hanna kan alltså inte begränsa sitt sockerintag och skyller på att dottern var sjuk. Hon har också försökt att sluta helt och det verkar som att hon även ska försöka sluta med socker nu. Hon beställer gojibär (som innehåller socker) och skriver om att hon vet att det inte är bra med socker.

Kan vi ta en tyst minut för vad Hanna skrev i sina kommentarer för bara fem veckor sedan?

”Balans. Allt handlar om balans enligt mig. Förbjuder ingenting, men hetsäter heller inte. Samma med röelse. Vardaglig morgon, tar mig till gymmet när jag kan. Som sagt, balans 😊”

HAHAH undrar om hon själv tror på det hon skriver eller om hon tror att det inte märks i hennes uppdateringar att balans absolut inte är något som finns i hennes liv 🙃
Citera
2026-02-20, 08:30
Medlem
Morgonens reel är ännu ett tecken på att hon läser här inne.
Citera
2026-02-20, 08:32
Medlem
polka-maskinens avatar
Nu har H läst ikapp senaste dagarnas inlägg här och publicerar (på stories) någon form av.. försvarstal?

Det innehöll som vanligt en massa floskler. Och så skriver hon att Lars är på fsk även om det inte syns på hennes sociala medier. Menar hon då att hon ljuger om att L är sjuk men egentligen är hon på förskolan?!?
Citera
2026-02-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka-maskinen
Nu har H läst ikapp senaste dagarnas inlägg här och publicerar (på stories) någon form av.. försvarstal?

Det innehöll som vanligt en massa floskler. Och så skriver hon att Lars är på fsk även om det inte syns på hennes sociala medier. Menar hon då att hon ljuger om att L är sjuk men egentligen är hon på förskolan?!?

Ja, hon måste helt ärligt tro att hennes följare är helt tröga. Hon har själv sagt att Lars är ledig på fredagar så då förutsätter jag att hon aldrig är där på fredagar. De åker till Malmö typ varannan/var tredje vecka och då är det oftast fler dagar än fredag-söndag. Resterande dagar är hon nästan alltid sjuk. Det är klart att hon går till förskolan ibland! Jag tror inte någon här inne sagt att hon ALDRIG är där? Men vad kan det bli, max en dag i veckan i snitt eller?

Hade man verkligen orkat hade man ju bara kunnat anteckna dag för dag vad hon säger om Lars. När hon är sjuk och när hon har ”lov” och när de är bortresta. Det blir nog inte många dagar kvar då.
Citera
2026-02-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka-maskinen

Alltså helt ärligt, kan vi prata om det här eviga mom-shamandet?
Det är alltid ett j*vla tjöt om vad man gör, vad man inte gör, hur man borde göra, hur ditt barn gör och hur mitt barn gör. Det ska jämföras, analyseras och ha åsikter om precis allt.
Vet ni vad? Vi gör så gott vi kan. Varje dag.
Hur man än vrider och vänder på det (och sålänge inte barnet/barnen far illa såklart) så mår ditt barn bäst hos dig eller er som föräldrar.
Jag pratar väldigt sällan om Laras rutiner, hur och när hon går på föris (för chockerande nog går hon även när ni inte vet, för vi har en vardag och ett liv utanför sociala medier), och hur vi har lagt upp det för det angår dels inte någon annan, plus att det är pga sånt här. Man får alltid höra så mycket och ALLTID om vad man gör fel och vad man bör göra annorlunda för någon annan alltid anser att den ’gör bäst’.
Du vet inte allt efter vad du ser på sociala medier. Kom ihåg att man väljer vad man delar, och inte delar.
Det som funkar för oss kanske inte funkar för er, och det är helt okej.
Alla barn är olika. Alla familjer är olika.
Det finns inte ett facit. Det finns vårt sätt.
Och det räcker mer än väl.
Lite mindre dömande. Lite mer hejade. ❤️
Citera
2026-02-20, 08:58
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Alltså helt ärligt, kan vi prata om det här eviga mom-shamandet?
Det är alltid ett j*vla tjöt om vad man gör, vad man inte gör, hur man borde göra, hur ditt barn gör och hur mitt barn gör. Det ska jämföras, analyseras och ha åsikter om precis allt.
Vet ni vad? Vi gör så gott vi kan. Varje dag.
Hur man än vrider och vänder på det (och sålänge inte barnet/barnen far illa såklart) så mår ditt barn bäst hos dig eller er som föräldrar.
Jag pratar väldigt sällan om Laras rutiner, hur och när hon går på föris (för chockerande nog går hon även när ni inte vet, för vi har en vardag och ett liv utanför sociala medier), och hur vi har lagt upp det för det angår dels inte någon annan, plus att det är pga sånt här. Man får alltid höra så mycket och ALLTID om vad man gör fel och vad man bör göra annorlunda för någon annan alltid anser att den ’gör bäst’.
Du vet inte allt efter vad du ser på sociala medier. Kom ihåg att man väljer vad man delar, och inte delar.
Det som funkar för oss kanske inte funkar för er, och det är helt okej.
Alla barn är olika. Alla familjer är olika.
Det finns inte ett facit. Det finns vårt sätt.
Och det räcker mer än väl.
Lite mindre dömande. Lite mer hejade. ❤️

Man undrar ju var följarna tror HT har fått mon-shame? Hon säger ju att hon aldrig läser här, har hon fått ett, tre, tolv eller tvåhundrasextiosju dm's med shame?

Superskumma meningar (chatte igen? &#129313, vad menar hon att hon inte delar allt? Hon delar ju alltid när Lars är sjuk och det är jätteofta, menar hon att Lars är på "föris" ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in