Citat:
Ursprungligen postat av
KapitalismKnullad
Själv har jag aldrig kysst någon kvinna utan att fråga.
Med det sagt, tror ni att vi någon gång kommer få se en absolut flod av anmälningar mot kvinnor från män? Jag har absolut haft kvinnor ta på mig och göra olika saker som direkt hade blivit meetooat om det varit åt andra hållet. Många män har det.
Det verkar bara räknas åt ena hållet och då med stor slagkraft.
Tror ni någonsin att vi kommer få en kultur och juridik i Sverige som inte är sexistisk mot män?
Om en man berättar att en kvinna tagit på deras kropp brukar följande saker ske:
- Mannen hånas som fjollig.
- Man säger ingenting utan låtsas som det regnar och himlar med ögonen.
- Man gratulerar honom.
- Man börjar prata om medelvärden eller om hur "kvinnor" som grupp har det nu eller på 1700-talet.
Man börjar seriöst undra om feminister har hjärnor..är det aktivitet i dem eller är det liksom bara en smet av dött fett där innanför pannbenet?
Poängen är väl att det historiskt är :
Män som är våldsamma och startar krig, som vill hävda sig.
Män vill vara de starka och alfahannar, vare sig de har det i sig eller inte.
Män vill hävda sin rätt bara för att de är män, som en naturlig självklarhet.
Män är de som till största del begår våldtäkter.
Män är de som till största del orsakar våld i nära relationer.
Män är de impulsiva som agerar innan de tänker, går på instinkt.
Män är de som till största del begår våldsbrott.
Ser man inte mönstret så är man blind.
Det är inte konstigt att världen ser ut som den gör, när många män beter sig som grottmänniskor som lever kvar i sin hjärna på stenåldern, och med klubba i handen säger "UGH!", och gör sig redo för att klubba ner nästa bytesdjur, eller slå närmaste grannen på näsan men som inte har mycket annat att tillföra samtiden.
Så kort sagt, de som tycker att samhället är sexistiskt mot män ... mmm, kanske, men det manliga psyket har jobbat ihop till det och får det det förtjänar. Lyckligtvis gäller det inte alla, men tendenserna finns precis överallt, i mer eller mindre utsträckning, så det är inte det minsta synd om oss, var och en av oss må jobba med sig själva för att visa för oss själva och andra att vi inte faller in i primitivt beteende.
/M