2026-01-25, 13:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Du får det att låta som att han åkt dit för våldtäkt mot barn eller någonting allvarligt.

Han har pussat någon. En kvinna som kladdat på honom innanför skjortan och dagen efter "övergreppet" har hon velat umgås mer med honom på stranden men då tackade han nej och då blev hon sur och anmälde istället efter snack med hennes man.

Det är du som får det att låta som han åkt dit för våldtäkt mot barn eller något allvarligt.

Det han åkte dit för var ett ganska milt brott och domen speglar det. Det är inte så orättvist mot Leijnegard att det finns anledning till överord om hur fel och orättvist det är att han döms. Sedan kan man alltid ha olika åsikter.

Vad som man kan ifrågasätta är inte främst proportionerna vad gäller domen och den milda påföljden, utan snarast om detta rätt oansenliga brott verkligen skall vara skäl till att han blir av med jobbet som han skött bra i många år. Dessa arbetsrättsliga extrastraff bör verkligen ifrågasättas.
Citera
2026-01-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är du som får det att låta som han åkt dit för våldtäkt mot barn eller något allvarligt.

Nej, det är inte jag som uttrycker mig så här:

"Ja vad ska man göra och säga om denna Micke.
Det brukar ofat kommenteras med att: "Det trodde jag inte om honom"
Men dessa människor finns runt ibland oss och medvetet döljer de allt som oftast".

Låter ju som det pratas om en pedofil eller något.
Citera
2026-01-25, 22:47
Medlem
Rikskrim08s avatar
Var inte detta bara droppen som fick bägaren att rinna över. Micke var ju känd för sitt kvinnotycke
Citera
2026-01-25, 23:36
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Var inte detta bara droppen som fick bägaren att rinna över. Micke var ju känd för sitt kvinnotycke

Det här handlar ju inte om situationen i sig.

Utan om att hon hade problem i sin relation hemma i Sverige.

Pojkvän och kärringar i omgivningen gjorde att hon anmälde.
Citera
2026-01-26, 00:35
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Själv har jag aldrig kysst någon kvinna utan att fråga.

Med det sagt, tror ni att vi någon gång kommer få se en absolut flod av anmälningar mot kvinnor från män? Jag har absolut haft kvinnor ta på mig och göra olika saker som direkt hade blivit meetooat om det varit åt andra hållet. Många män har det.
Det verkar bara räknas åt ena hållet och då med stor slagkraft.

Tror ni någonsin att vi kommer få en kultur och juridik i Sverige som inte är sexistisk mot män?

Om en man berättar att en kvinna tagit på deras kropp brukar följande saker ske:
- Mannen hånas som fjollig.
- Man säger ingenting utan låtsas som det regnar och himlar med ögonen.
- Man gratulerar honom.
- Man börjar prata om medelvärden eller om hur "kvinnor" som grupp har det nu eller på 1700-talet.

Man börjar seriöst undra om feminister har hjärnor..är det aktivitet i dem eller är det liksom bara en smet av dött fett där innanför pannbenet?
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-01-26 kl. 00:38.
Citera
2026-01-26, 23:26
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Jag ber om ursäkt för att jag hoppade in med en kommentar på det som någon annan skrivit. Jag tänkte högt inför vad andra skrivit, och när du sedan försökte få någon annan att förtydliga så var min kommentar tänkt att mer vara en tilläggskommentar till att du försökte få någon annan att vara tydlig, det var alltså inte riktat mot dig.

/M
Det är mottaget.
Citera
2026-01-31, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Själv har jag aldrig kysst någon kvinna utan att fråga.

Med det sagt, tror ni att vi någon gång kommer få se en absolut flod av anmälningar mot kvinnor från män? Jag har absolut haft kvinnor ta på mig och göra olika saker som direkt hade blivit meetooat om det varit åt andra hållet. Många män har det.
Det verkar bara räknas åt ena hållet och då med stor slagkraft.

Tror ni någonsin att vi kommer få en kultur och juridik i Sverige som inte är sexistisk mot män?

Om en man berättar att en kvinna tagit på deras kropp brukar följande saker ske:
- Mannen hånas som fjollig.
- Man säger ingenting utan låtsas som det regnar och himlar med ögonen.
- Man gratulerar honom.
- Man börjar prata om medelvärden eller om hur "kvinnor" som grupp har det nu eller på 1700-talet.

Man börjar seriöst undra om feminister har hjärnor..är det aktivitet i dem eller är det liksom bara en smet av dött fett där innanför pannbenet?

Poängen är väl att det historiskt är :

Män som är våldsamma och startar krig, som vill hävda sig.
Män vill vara de starka och alfahannar, vare sig de har det i sig eller inte.
Män vill hävda sin rätt bara för att de är män, som en naturlig självklarhet.
Män är de som till största del begår våldtäkter.
Män är de som till största del orsakar våld i nära relationer.
Män är de impulsiva som agerar innan de tänker, går på instinkt.
Män är de som till största del begår våldsbrott.

Ser man inte mönstret så är man blind.

Det är inte konstigt att världen ser ut som den gör, när många män beter sig som grottmänniskor som lever kvar i sin hjärna på stenåldern, och med klubba i handen säger "UGH!", och gör sig redo för att klubba ner nästa bytesdjur, eller slå närmaste grannen på näsan men som inte har mycket annat att tillföra samtiden.

Så kort sagt, de som tycker att samhället är sexistiskt mot män ... mmm, kanske, men det manliga psyket har jobbat ihop till det och får det det förtjänar. Lyckligtvis gäller det inte alla, men tendenserna finns precis överallt, i mer eller mindre utsträckning, så det är inte det minsta synd om oss, var och en av oss må jobba med sig själva för att visa för oss själva och andra att vi inte faller in i primitivt beteende.

/M
Citera
2026-02-11, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
”Nån pressar på”. Du menar ens make eller kanske en familjemedlem. Som uppmärksammar den man älskar detta är inte ok. Tur att dom finns - kallas äkta vän eller livskamrat.

Varför kommer då anmälan flera månader senare för en puss på munnen jämfört med vad som händer i världen idag så inser dom flesta normala människor att man inte anmäler en sån skitsak överhuvudtaget.
Sverige är ju fullständigt upp och ner rent av pinsamt att beskåda detta haveri. Sverige har gått vilse skulle jag säga.
Citera
2026-02-11, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om hon var med på pussen skall ingen ha något straff. Mitt resonemang utgår från att hon inte var med på det, men först var beredd att strunta i det, men efter samråd med sin man och vänner eller efter egen eftertanke bestämde sig för att anmäla. Det är i hennes fulla rätt.

Samråd du menar pressad av sin man och andra individer att anmäla långt efter att det hände. Hade varit så fruktansvärt hemskt så hade hon ju anmält direkt. Detta handlade om att hon dels blev coachad hemifrån samt hämnd för att hon tyckte att SVT agerade fel. Lägg till feminist och instabilt psyke så blev det som det blev. Man anmäler inte sådant trams men Sverige är inte ett land för friska människor det är mer som ett mentalsjukhus.

Dagen efter pussen så ville hon ju umgås på stranden och äta lunch ihop det säger väl allt om vilken liten händelse det var.

Sverige är inte det land man växte upp i utan det är mer av ett obehagligt skämt.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2026-02-11 kl. 03:40.
Citera
2026-02-19, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Varför kommer då anmälan flera månader senare för en puss på munnen jämfört med vad som händer i världen idag så inser dom flesta normala människor att man inte anmäler en sån skitsak överhuvudtaget.
Sverige är ju fullständigt upp och ner rent av pinsamt att beskåda detta haveri. Sverige har gått vilse skulle jag säga.

Om det är en skitsak så är ju lösningen enkel, det är ju bara för alla att sluta upp med att bete sig som ML gjorde, eller hur?
Nu har både tingsrätt och hovrätt bedömt att ML's agerande är brottsligt, och som sagt, då är det bara att inte bete sig som han gjorde så har inga i framtiden något som helst problem med denna "skitsaken".

Dessutom, om man säger att "Ja ML gjorde fel men ..". Det finns inget men, om han inte agerat brottsligt från början så hade situationen aldrig uppstått, så exakt 100% av ansvaret ligger på honom själv för det som hände.

/M
Citera
2026-02-19, 11:32
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Om det är en skitsak så är ju lösningen enkel, det är ju bara för alla att sluta upp med att bete sig som ML gjorde, eller hur?
Nu har både tingsrätt och hovrätt bedömt att ML's agerande är brottsligt, och som sagt, då är det bara att inte bete sig som han gjorde så har inga i framtiden något som helst problem med denna "skitsaken".

Dessutom, om man säger att "Ja ML gjorde fel men ..". Det finns inget men, om han inte agerat brottsligt från början så hade situationen aldrig uppstått, så exakt 100% av ansvaret ligger på honom själv för det som hände.

/M
En puss på kinden utan samtycke är inte och ska inte vara ett brott.
Citera
2026-02-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
En puss på kinden utan samtycke är inte och ska inte vara ett brott.

Nu gällde det ju inte en puss på kinden i fallet med ML, men oavsett vad man tycker eller inte tycker så tycker man inte om gällande lagstiftning så är som tidigare sagts vägen framåt att bli politiker och ändra på lagen, eller påverka genom att rösta på politiker som tycker som du. Snart är det val, så passa på. Eller menar du att det borde vara fritt fram att gå omkring på stan och pussa på vem man vill hur mycket man vill, om så bara på kinden, utan att någon skall ha någon laglig rätt att stoppa dig?

/M
Senast redigerad av MetanBallongen 2026-02-19 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in